Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 970
Stemmer det at semilanceata ikke liker hestemøkk?
Hvis det ikke stemmer tror jeg at jeg har funnet en plass et lite stykke unna meg som har potensiale! Masse gult gress og fin topp!!


Vet ikke om den favoriserer dyr i det hele tatt, men av erfaring så har jeg faktisk hatt tettere funn på kubeiter en hest, og jeg har vandret litt på begge dela. Dermed sagt, har jeg aldri funnet en flein på direkte møkk heller, for meg så ser det heller ut som den vokser på/fra gamle gressrøtter ol. Eller, så ser jeg ofte at dem står i gjeng på gresstuster, og disse gresstustene vet jeg ikke hvordan oppstår men har fundert på om det rett og slett er årgamle kuruker som er blitt til jord og gress. Det er ihvertfall i disse jeg har hatt flest møljefunn.
Sitat av Toreokjeks Vis innlegg
Vet ikke om den favoriserer dyr i det hele tatt, men av erfaring så har jeg faktisk hatt tettere funn på kubeiter en hest, og jeg har vandret litt på begge dela. Dermed sagt, har jeg aldri funnet en flein på direkte møkk heller, for meg så ser det heller ut som den vokser på/fra gamle gressrøtter ol. Eller, så ser jeg ofte at dem står i gjeng på gresstuster, og disse gresstustene vet jeg ikke hvordan oppstår men har fundert på om det rett og slett er årgamle kuruker som er blitt til jord og gress. Det er ihvertfall i disse jeg har hatt flest møljefunn.
Vis hele sitatet...
Man finner ikke flein direkte på møkk/dritt. Jeg har aldri funnet flein på dyrebeite heller kun på gress typ badestrand med masse gressplen osv.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Man finner ikke flein direkte på møkk/dritt. Jeg har aldri funnet flein på dyrebeite heller kun på gress typ badestrand med masse gressplen osv.
Vis hele sitatet...
Nei, det vet jeg, men lurer på om denne plassen kunne være bra for jeg så på reddit at det var flere briter som sa at semilanceata avskyr områder med hest og da måtte jeg spørre de norske plukkerne!
Går 3 hester der innimellom, så er lang mellom rukene!
Dette blir min første sesong hvor jeg leter etter disse, så må uansett titte litt overalt, men fint med en pekepinn
Sitat av CannaLars Vis innlegg
Nei, det vet jeg, men lurer på om denne plassen kunne være bra for jeg så på reddit at det var flere briter som sa at semilanceata avskyr områder med hest og da måtte jeg spørre de norske plukkerne!
Går 3 hester der innimellom, så er lang mellom rukene!
Dette blir min første sesong hvor jeg leter etter disse, så må uansett titte litt overalt, men fint med en pekepinn
Vis hele sitatet...
Kjenner flere spots med flein på hestebeite
Sitat av Neipådeg Vis innlegg
Kjenner flere spots med flein på hestebeite
Vis hele sitatet...
Jeg også,vi trippet så hard at det gjorde vondt langt inni sjelen
morkakespisende
Jeg har selv sjekket hesteinngjerding, men jeg var nok bare uheldig. Ingen eksemplarer, endte dog opp med både støt på strømmen og en flått som gav meg borreliose. Har bare kjøpt av gutta etter den turen
Lykke til!
Sist endret av supranaut; 25. juli 2023 kl. 17:05.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Flein liker gammel beitemark, så om det går hest der nå, kunne det gått ku og sau før. Da vil man kunne finne flein også på hestebeite