Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1792
Anonym bruker
"Parallell Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så jeg har nå brukt morfin en relativt god stund og har lært at det å følge doseringer på nett er bare tull. Jeg har mye erfaring med opiater, kodein, tramadol, oxycodon, heroin, og ingen virker som morfin.


I følge informasjon over alt på nett, er doseringen skrevet slik:

Morfin, svelget:

Minste merkbare dose: <10 mg
Svak: 10-15 mg
Vanlig: 15-25 mg
Kraftig: 25-40 mg
Veldig kraftig (økt fare for overdose): >40 mg



Men dette er jo HELT feil, jeg har ingen toleranse, og kan ikke ta 15-25mg for en rus, tar jeg den dosen merker jeg ingenting, tar jeg 60-120mg merker jeg en mild rus (dette er ikke depot), effekten varer meg en 4 timer, før den slutter å virke helt.


I følge felleskatalogen er en farlig dose 100mg «svært farlig», og en dødelig dose 200mg.


Dette stemmer jo faen ikke, jeg merker jeg rett og slett blir forbanna, all info jeg finner på nett er forvirrende og stemmer ikke.



Jeg vet morfin har en bio tilgjengelighet på 30% oralt, som er relativt lavt. Men kan noen forklare meg doserings messig, hva som er riktig? Å tulle med opiater som kan være livsfarlig uten kunnskap, og når alt jeg har lest om dette stoffet ikke stemmer.
Kanskje kroppen din bryter ned morfin raskere enn andre? Og tar den dårligere opp?
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For meg er 30mg dolcontin grei rus og med 60mg sliter jeg med å holde meg våken. Siden dolcontin er depot vil jeg si det passer høvelig greit med det du har funnet på nettet.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nå bruker jeg intravenøst, men min første dose Dolcontin var vel på ca. 30mg, neste på 50mg som jeg holdte meg på en stund, før jeg gikk direkte opp på 100mg. Nå varierer dosene mellom 100-200mg, 100mg om det er ei lita uke siden, og høyere om det har vært hverdagskost en stund, som det i grunn har blitt nå. Men igjen, får bare kicket, blir frisk, og rusen merkes såvidt etter max 1-2 timer.
Helt riktig det som står skrevet.
Men morfin som feks n8 30 mg tablettene er hurtigvirkende.
En uten erfaring dør da enkelt av 120 mg.
Vet om de som har gått med av en 100mg dolcontin, som kun inneholder 60mg morfinsulfatpentahydrat.
75 morfinsulfat, som tidligere var i dolcontin 100mg, tilsvarer 100mg morfin.
Noe som er mindre doser enn dine.

Toleranse spiller selvfølgelig inn, men vær forsiktig.
Injisert kunne du vært død allerede.

Ta vare på deg selv.
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tar morfin IV kanskje 2-3 ganger i året, og uten toleranse har jeg funnet ut at jeg tåler 100mg fint.
Dersom du er nykter en md, tviler jeg på at du tåler 100mg morfin.
Men for guds skyld, så kjenner man seg selv best.
Uansett så høres det veldig merkelig ut.
Om du har nyre lever problemer kan det påvirke noe. Men likevel.
Skal ikke motsi deg, men for meg høres det ut som du bedriver russisk rulett 2-3 ganger i året.
Vil heller ikke anbefale noe som helst.
Hold deg heller unna.
Å kutt ut sprøytene.
Tok meg førti år å kunne gå i t-skjorte, for ingen måtte se tunnelene overalt.
Å det er en seier i seg selv.
Bruker medisiner, men nåla er kastet.
MedisinskeGrønneUrte
6 1
Når jeg var sjuk med kreft gikk jeg på mellom 250-300 mg ren morfin i døgnet. Fikk det fra radiumen. Tok det flytende oralt. Hadde monster smerter
Da var jeg ganske utafor i perioder. Hallusinasjoner i massevis og de var så virkelige at jeg prøvde å ta etter det.
Tok det alle smertene?
Var det cellegiften eller kreften som var verst?
MedisinskeGrønneUrte
6 1
Nei, hadde gjennombrudds smerter i tillegg. Gikk på neurontin og sarotex i tillegg.
Jeg ble strålet med 60GY i munn/halsregionen. Ikke mulig å si om strålingen eller kreften ga de verste smerter. Det var bare helt jævlig i 2 år.
Fremdeles jævlig etter +20 år☹️
Huff. Føler med deg. Takk for svar og god bedring. Får vondt av å bare lese om det
SweetSourWidow
Men hvordan står det til nå, om jeg kan spørre ?

Går selv på vedlikeholds behandling.
For å slippe smerter, og nerver/angsten som følger med.

Prøver å tenke at jeg ikke kan klage, etter ett jævlig liv.
Men mye skjer, så var livet på hell liksom.
Nei, nå begynner jeg å rote, vanskelig det her.
MedisinskeGrønneUrte
6 1
Først må jeg beklage for å kuppa tråden litt. Sorry!

Grannen: fler som ser Beck?? Jo takk som spør men ikke noe behandling. Er “frisk“ av kreften. Ingen fortalte om hvilket helvete som fulgte etterpå.

Går på smerteplaster, sovemedisin., pluss diverse andre medisiner.
Jeg er bare på utsida.
Livet bare passerer uten at jeg er med.