Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 857
jeg lurte på om man kunne øke fps'en med vsync på?
hører at folk har klart å få 100fps i cs med vsync på... men jeg får bare 60 :/

Finnes det ikke en fix elns man kan laste ned da?

(gf4 kort)
Bruk PowerStrip til å låse refresh-raten til en oppløsning.
Si du spiller cs i 1024x768 og skjermen din takler 85Hz i denne oppløsninga, så setter du PowerStrip til å sette oppløsningen til 1024x768 og låser refresh-raten til 85Hz når du starter hl.exe, da kan du spille i 85fps

Tog du'an?
jeg får lett 100 fps på min gamle maskin
hvis du har nvidia drivere kan du bare skru av vertical sync på options
pelifix's Avatar
Trådstarter
49 0
jeg skal ha 100fps med vsync... (vet det går, men jeg vet ikke hvordan)
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
neida, det er omvendt. Uten vsync får du 100.
Var det vanskelig å forstå at han skulle ha 100fps med Vsync på?!

Med nvidia kort må du låse refreshraten til 100Hz for å få 100fps i CS, se tidligere post
▼ ... noen uker senere ... ▼
det er jo som pelifix sa!

vertical sync er jo å synronisere fpsn med refreshraten til skjermetassen(rett meg om jeg tar feil).

så du må jo ha en skjerm som takler 100hz i den oppløsninga du kjører cs... og bruk pstrip ja. det er for lugnt.
nettopp. å skru av vsync for å få høyere fps enn refreshrate er ikke særlig lurt. du kan få like mange fps med vsync på, som du har hz på skjermen, om maskinen din klarer det. 100 fps med f.eks. 75 hz gir liten hensikt. det er verdt å sjekke hvilke refresh rates skjermen klarer i spillbare oppløsninger. jeg ser ingen grunn til å skru AV vsync.
En god grunn til å skru av vsync er at de fleste spill kjører i 60Hz for å ikke loke med eldre skjermer(Forsåvidt late programmerere også som ikke gidder å finne høyeste refresh rate). Skal man dermed utnytte skjermkortet sitt fullt ut må man som oftes skru av vsync Og det er bare fulle tullinger som benchmarker med vsync på

Og vsync er som sagt bare for å synkronisere FPS'en med oppdateringa på skjermen. Du kan se om et GF4TI4600 kort spiller CS med vsync på. Da vil skjermen vise kun 60 bilder i sekundet, men skjermkortet spyr ut langt mer. Da får man som oftes ikke se bunnen på bildet fordi det blir oppdatert før skjermen har klart å vise det.
Sist endret av TipeX; 3. januar 2003 kl. 10:49.