Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 864
Har en imac som jeg har plagdes med noen dager nå. Når jeg browser sider går det helt ufattelig tregt til tider (15-20sek å åpne en side), så plutselig kan det gå raskt i noen sekunder. Når jeg f.eks går på VG.no kan den skippe å laste inn bildene (hvite ruter) og på andre sider er det bare tekst og rot..men når jeg får til å oppdatere siden er alt på sin plass å artikklene har bilder.

Har testet nettet på Windows-pc, der funket det fint. Har også prøvd forskjellige browsere på macen uten å lykkes. Virker også som utorrent sliter litt.

Noen som har peiling på hva problemet kan være?
Må være noe i OSX. Jeg har akkurat de samme problemene. Og de kom de siste dagene. Jeg har en MacBook Pro med Mountian Lion
Det kan være mye rart, men det første jeg ville ha gjort var å sjekke harddisken og se etter feilmeldinger i Konsoll.app
bruk google chrome.
Sjekk om DNS er i orden:

Kode

 dig www.vg.no
og

Kode

 dig @8.8.8.8 www.vg.no
Dersom den første forespørselen er veldig treg i forhold til den andre, så er det noe galt med DNS-instillingene dine.
DNS sjekket jeg og der var alt i orden, og google chrome hjalp ikke. Nesten litt flaut å si dette, men problemet fikset seg da jeg restartet routeren, haha.