Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1653
Har sett meg kraftig lei på Gilletes monopol og ekstreme priser for noen simple barberblader.

Er det noen som vet hvor og kan anbefale barberblader til en rimelig pris? Tenkte kanskje ebay har noe billig, men tar gjerne anbefalinger på en type folk har prøvd ut.

Jeg er IKKE interessert i slike med kun ett blad, men ser etter samme type som vanlig gillete.
Hva med en barbermaskin med tre skjærehoder? Da har du dekt barberingskostnadene for lang tid. Så må du vel bytte skjærehoder år om annet. Om du er av dem som hater barbermaskin så finnes det en bra en som jeg har som heter wilkinson etter eller annet. Pleier å kjøpe en fempakk barberlad til den om jeg kommer over. Kjekt å ha i tillegg liksom.
Høres ut som det er engangshøvler du ønsker?
De aller billigste er dårlige etter min erfaring. Blir sløve før du er ferdig med barberingen.
Bic eller Wilkinson Sword er OK engangshøvler (begge har grønn innpakning, med to blader).

Sitat av _abc_ Vis innlegg
Om du er av dem som hater barbermaskin så finnes det en bra en som jeg har som heter wilkinson etter eller annet.
Vis hele sitatet...
Wilkinson Sword.
Sist endret av Grimdoc; 29. februar 2020 kl. 10:56.
Kjøp deg en vanlig safety razor for type 100-300kr og så får du type 100 blader på eBay for I overkant av 100kr.

Du kan få kjøpt alt i Norge og men det koster litt mer

https://www.barbershop.no/collection...ll-barberhovel
Om du bruker 2-3 hundre kroner på en tradisjonell barberhøvel så får du veldig billige blader.
Barbershop har 10pk til 50 lappen.

Barberblader er ganske billig i "det store utland" så kan lønne seg og sjekke Aliexpress, Ebay og Amazon.
Aliexpress har relativt billige pakker med gilette barberblader.
Sist endret av Flaffersen; 29. februar 2020 kl. 11:37.
Sitat av Sandybridge Vis innlegg
Kjøp deg en vanlig safety razor for type 100-300kr og så får du type 100 blader på eBay for I overkant av 100kr.

Du kan få kjøpt alt i Norge og men det koster litt mer

https://www.barbershop.no/collection...ll-barberhovel
Vis hele sitatet...
Støtter den. Jeg gjorde dette skiftet selv fra Gillette til vanlige, gammeldagse barberblader for 10-11 år siden. I Forsvaret er man som kjent nøye med barbering.
Men for 6-7 år siden gikk jeg over til "tactical beard" som alle i Forsvaret har i dag så nå er det ikke lenger en problematikk her.
Trådstarter
Har prøvd énblads razor uten at jeg likte det. Følte det tok mye lenger tid, selv om man sikkert får inn teknikken etterhvert.

Jeg gikk for disse, under 10 kr stk. https://www.ebay.com/itm/8pcs-5-Blad...AAAOSwG49d6L-K

Kan gi tilbakemelding her når jeg får de og si hvordan de er i forhold til vanlig gilette, for prisen var langt bedre.
Jeg bruker maskin, men jeg barberer bare overleppen. Resten lar jeg gro, for jeg var lenge uten testosteron uten å vite hva som feilte meg. Hadde ikke hår under armene engang. Så fant vi det utognå går jeg på injeksjon hver tiende uke, og har sjegg.

Peace, gilette er the most expencive a man can get. Ikke nødvndigvis thebestthe man can get. Er enig de har totalt monopol på slikt.

s