Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 457
Hallo.

Vet ikke om det egner seg på forumet egentlig, men forsøker.

Jeg har bare et standard bankkort fra banken min.

Men det er jo disse kortene som f.eks norwegian-kortet, diverse kort med rabatt på f.eks bensinstasjoner, cashback osv osv.

Men er det noe vits å skaffe seg slikt? Vinner man noe særlig på det, eller er det litt lureri, eller lite bang for the buck?

Jeg går jo ikke utifra at man tjener inn halve flybiletten ved å bruke norwegian-kortet i noen måneder, hehe.
Forøvrig så er jo billigere bensin fint og flott, men er det så veldig mye rabatt i lengden, eller er det mer en "illusjon"?

Er det vits å skaffe seg alternative kort? Eventuelt, hvilke anbefaler dere?
Forutsetningen for at det skal være lønnsomt å bruke kredittkort, er at du betaler tilbake før det begynner å løpe renter, for så fort renten begynner å løpe forsvinner vinninga i spinninga. Så hvis du har god kontroll på økonomien kan kredittkort være gunstig, sliter du med å betale tilbake alt du har brukt innen fristen, blir det fort veldig dyrt.
Sist endret av Veggen; 26. februar 2020 kl. 14:02.
Som MeTheWall sier så er den kun lønnsomt om du har god kontroll på økonomien og betaler tilbake før rentene begynner å løpe. Jeg bruker Norwegian kortet, har tjent titusenvis av cashpoints på å bruke det til alt av handling slik som matbutikker, bensin, netflix osv. I tillegg kan du swipe trumf kortet før du betaler med norwegian kortet for ekstra sparing i trumf/eurobonus.