Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 737
Anonym bruker
"Lysten Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, jeg bestemte meg for å slutte med cola og xanax for en mnd siden siden jeg ruset meg på det daglig, hadde et lite tilbakefall på cola men er nå 1mnd clean fra xanax og 23 dager clean fra cola og det ga meg motivasjon til å prøve å slutte med hasj å siden jeg røyket så jeg konstant var skækk, men de 2 siste dagene har vært helt jævlig, bruker 4 timer på å få sovne, spiser et halvt måltid om dagen, har sånn feber følelse på en måte bare at jeg ikke er syk, kommer meg ikke på skolen, dissosierer konstant og føler meg nesten skækkere enn det jeg var når jeg røyka hele tiden. Hvor lenge kommer det til å vare og burde jeg bare fortsette å holde meg helt rusfri eller burde jeg gradvis slutte? Hvor lenge kommer jeg til å føle meg dritt før det blir enklere å holde meg rusfri? Og noen tips til hvordan jeg kan håndtere den «dritten»?
Fortsett å holde deg rusfri. Du er heldig som får sove i det hele tatt. Går snart over. Anbefaler turer i naturen og fokus på sunn naturlig mat. Få i deg mye rødt kjøtt og fett fra dyr. Da får du viktige næringsstoffer som også hjelper for å komme fortere til hektene igjen.
Ja tipset er å bare ikke røyke igjen, snart føler du deg normal igjen.
Anonym bruker
"Stum Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er nok i samme bås som deg kompis, vært en kronisk røyker nå i 8 år og er på min 8 dag uten noe hasj, alt jeg kan garantere deg er at ting blir enklere etter første uke, du vil kanskje snakke med legen din om noe naturlig sovemedisin som melatonin eller myanserin som har funket greit på meg.
Det andre som har hjulpet meg er vel at jeg har gitt 2000kr til broren min og sagt at hvis jeg røyker så kan han beholde de, det har gitt meg også litt motivasjon.
etter første uke så vil du få litt klarhet og ser at all denne dopingen har faktisk ikke gitt deg noe og kanskje du innser?
lykke til kompis
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hos meg har det meste av hasjabstinenser gått over etter ca 1-2 uker (stort sett bare nattesvette). Å bruke 4t på å sovne høres ut som luksusproblem for meg. Jeg bruker ikke rusmidler men sliter med å sove selv om jeg går 24-36t våken.
Jeg villa bare slutta med engang istedet for å trappe ned men folk er forskjellig. Jeg er litt motsatt og spiser ofte bedre og sover bedre da jeg røyka før.
Stikk til et sted hvor det er strengt lovverk og ikke verdt det å røyke
Sitat av WouwseP Vis innlegg
Stikk til et sted hvor det er strengt lovverk og ikke verdt det å røyke
Vis hele sitatet...
Norge f. eks?
Nei, her er absolutt verdt det 100%

det er lite annet å finne på
Sitat av WouwseP Vis innlegg
Nei, her er absolutt verdt det 100%

det er lite annet å finne på
Vis hele sitatet...
Er man avhengig av førerkort i Norge er de nesten ikke verdt det i mine øyne mtp hvor lett lappen ryker. Å det finnes jo masse å finne på det er jo
helt opp til en selv.
Hobbyer er jo en fint ting å bruke tid på når man skal slutte med hasj å for så vidt.
Kan kanskje ikke sammenlignes:

Jeg er alkis.

For meg handler det om å finne på ting som får meg til å glemme suget. Etter hvert vil suget bli mindre å ikke komme så ofte.
Tro meg, det blir bedre

Gå i skogen/sove i skogen, se en veldig bra film, være med familien, lese en god bok, jobbe, kanskje jobbe frivillig en plass, være med kjæresten, trene, hobbyer, kanskje prøve noe helt nytt, reise på ferie en plass du ikke kjenner noen.

OSV OSV.
Anonym bruker
"Identisk Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
To ukers ferie på et sted uten tilgang eller nedtrapping på edibles er begge bra utgangspunkt for pauser. Vaner bør legges om. Egentlig veldig enkelt, så lenge man ikke fortsetter å leve som en stoner, spesielt sammenlignet med andre, hardere (og lovlige) stoff.
Prøv å engasjere deg i noe hobbyrelatert eller gå lange turer eller noe, hjelper å holde tankene borte fra et evt sug.

Går over etter 1 uke eller to så du vil snart føle deg bedre. Kreves litt viljestyrke, men det fikser du.
Bra jobba!
Erstatt all den tiden du sløser bort på rusmidler med noe annet givende!

Invitert noen på middag, lær deg å male, gå en tur, se på stjerner i himmelen?
Prøv så godt du kan å unngå å kjede deg, og finn en ny gnist for hverdagen!