Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1290
Hei.

Tenker på oppgradering av hjemmekino systemet vårt, det vi hare i dag er et gammelt og dårlig "alt i et" altså en dvdmaskin og sub som styrer alt der høyttalere og alle delene er koblet i suben. Typisk billig dritt pakke du kan kjøpe på lefdal og slike butikker.

Nå har vi derimot for en god stund siden oppdatert kjellerstuen med projektor og har da denne sammen med en tv og ønsker å "knytte de mer sammen".

Tanker er å skaffe seg en receivere med 2 HDMI ut slik at vi kan velge om vi vil de divere som tv, ps3 og eventuelle andre ting på enten tven eller prosektoren.

Jeg har for eksempel sett på Onkyo TX-NR626 Receiver, da jeg er ute etter noe som er billigst mulig.

Problemet jeg har kommet over er nå jeg skal se etter høyttalere og er primært derfor jeg henvender meg til dere, har sett litt på forskjellige høyttaler pakker (5.1) slik at jeg kan kjøpe alt i en pakke. Problemet er da at i de fleste pakker slik jeg ser det så kobler man høyttalerne til suben og de vil jeg jo koble til receiveren. Så her må jeg kanskje kjøpe høyttalerne og suben hver for seg?

Har noen noe forslag til høyttalere og slikt? Gjerne pakke om det finnes.

Disse må også være små og ikke noe store høyttalere da det er liten plass der de skal være.
Vil bare si en ting: Lefdal og "slike" butikker har i senere tid fått inn BRA høyttalere, og det er få slike pakker som du sier. Kan jo nevne:

Audio Pro Blue Diamond V3: http://www.lefdal.com/search?WFSimpl...er+%282+stk%29
Sist endret av PopeSweetJesus; 2. september 2013 kl. 10:01.
Sånne høyttalere er nok det gode ja, men er nok ikke helt det jeg ser etter. Det vi har i dag er noe alla dette bare mye mye eldre og dårligere.

Det er på en måte slike små høytalere som er i den pakken jeg er ute etter noe alla, bare med reciver istedenfor. Denne fra komplett her er nesten det jeg er ute etter bare med en bedre reciver som har 2 hdmi ut. Det er nok ikke plass til svære gulv høytalere i rommet det skal være i.
Sist endret av Shudo; 2. september 2013 kl. 16:20.
Hva er det du er ute etter? Bare generelt et hjemmekino-system som har helt fair lyd, eller noe Hi-Fi? Air-Play? 2 soner? Og hva er budsjettet ditt?

Kan jo inntil videre "anbefale" dette: http://www.hifiklubben.no/Products/d...oanlegg-61606/

Der får du helt fair lyd, små høyttalere + liten sub, 4 HDMI, FM radio, 5 kanaler. Vil uansett anbefale og kjøpe en receiver med tanke på fremtiden. Air-Play, så du kan spille fra Android/iOS, 2 soner (da kan du ha utehøyttalere og innehøyttalere på samme receiver, men med mulighet for å kun bruke en av gangen f.eks, 4K (om du kommer til og kjøpe 4K tv.

En slik receiver trenger ikke koste mere enn 3500 kr ca.

Bare spør om det er mer du lurer på
Sist endret av PopeSweetJesus; 2. september 2013 kl. 16:58.
Lang erfaring med Onkyoer rundt 4-10k sjiktet og du får god nok kvalitet for eks denne: Onkyo TX-NR626, vent til den kommer på tilbud til 3000kr som er ca par ganger i måneden. Skal ha alt du trenger, rekner med du har prosjektor i tillegg?

Deretter spe på en valgfri surroundpakke, anbefaler du tar lytte test på høgtalerene. Er litt bingo med elektrobutikker som elkjøp/lefdal der høgtaler pakkene er ukritiskt bestillt på gode prismarginer, sjølv jobbet på slike plasser og det er utrolig kor dyre og fancy høgtalere kan sjå ut, mens lyden er flat og kjedelig når man kobler det til(da man har 300% forteneste på dei, normalt har 25-40% forteneste fra hifi butikker). For eks audioengine sine beste høgtalere måtte eg bytte loddinga på kva tilkobling, men etter det ok.
Takk for alle svarene som er kommet så langt.

Jeg har sett litt på den pakke her som du linket til @PopeSweetJesus http://www.hifiklubben.no/Products/d...oanlegg-61606/ men jeg klarer bare å se at denne har 1 HDMI ut, vi trenger 2 og kanskje litt flere en 4 Inn da det er greit å ha noe ekstra men det er ikke et must.

Så det blir vell bare et general hjemme kino system til en bilig penge, hadde håpet å komme i land med en 6k +- og helst billigere og om mulig.

Utstyret vi har er:
- 1 stykk TV
- 1 stykk projector og lerret
- 1 PS3
- 1 IP tv dekoder

Her da PS3 er koblet til projector og tv dekoderen koblet til tven. Det vil også med jevne mellomrom bli koblet opp pc vi hdmi som flyttes dit om nødvendig. Samt eventuelt annet fremtidige gøye ting.

Jeg vil da ha denne receiveren med 2 HDMI ut slik at jeg etter mitt eget ønske kan velge om jeg vil se tv / spille ps3 på TV eller projector og samme for tv dekoderen om jeg vil se tv på tven eller projector.

Det vil også bli koblet til en Sonos CONNECT til denne da de 2 andre ovre etasjene i huset allerede er utstyrt med sonos slik at det blir det samme her nede.

Så alt i alt er det jeg er ute etter en receiver med 2 HDMI utganger, en sub og et 5.1 høytaler oppsett som er små.

Det er også fint om receiveren har funksjonen som gjør at lave lyder blir skrudd opp og høye lyder skrudd ned slik at jeg på kvelden kan se på film uten å måtte skru opp og ned lyden hele tiden. Om ikke dette er normalt på alle i dag da :P
Den pakken jeg linket til har 4 inn og 1 ut ja. Du trenger bare 1 ut, siden den går til tv-en for og få bilde. Playstation og div annet kobler du på inngangene, ikke ut.