Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  222 18531
Problemet er at mange av brukerene er inaktive og ikke har postet mer enn en eller ingen ganger.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg syns egentlig at nFF (selv om dette sikkert sårer nso dypt og inderlig...) skulle blitt betalt-tjeneste. Når en regger en ny bruker så får en browse forumet så og så lenge, feks 7 dager, før en blir nødt til å betale (å regge en ny bruker hele tiden er jo bare lamt og det er det ingen som gidder) en viss sum, en hundrings i året, 400 for livsstid osv.
Akkurat det der tror jeg ikke kommer til å skje så lenge nso er i føringen. Det har aldri vært noe krav at medlemmene skal betale, mer en mulighet for de som faktisk ønsker å vise at de støtter det folk bak nFF gjør for brukerne.

Men på en annen side, er det brukerne som gjør forumet til det det er, så vi får bare respektere dem.
Opprinnelig postet av morten
Akkurat det der tror jeg ikke kommer til å skje så lenge nso er i føringen. Det har aldri vært noe krav at medlemmene skal betale, mer en mulighet for de som faktisk ønsker å vise at de støtter det folk bak nFF gjør for brukerne.

Men på en annen side, er det brukerne som gjør forumet til det det er, så vi får bare respektere dem.
Vis hele sitatet...
Det er en utrolig bra tanke at det er gratis.
Hvis man skulle betalt hadde det sikkert blitt mye mindre brukere.
Så jeg støtter Nso og resten av sjefene fullt ut.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
'nso'

Det er akkurat den delen med brukerne som frister meg mest iallefall, hvor mange av de utrolig plagsomme fjortissene har vi egentlig bruk for?

Edit: Men på den annen side, dette har vi diskutert før.
Sist endret av Tias; 23. desember 2003 kl. 14:55.
En femmer? Herregud! Det må jo alle kunne klare. Jeg kommer nok til å donere noen kroner over nyttår ja. Tenker jeg overfører de direkte til kontoen så slipper jeg unna de griske folkene i paypal.
Hvor gammel må man egentlig være for å kunne få bankkort med "ekte" visa?

Uansett så kommer det inn litt fra meg om ca 2 uker.
må vel være 18
Når man er 16 kan man vel få VISA? Man får iallefall bankkort med visa da.
Uansett klarer vel de fleste å drasse det feite grændiss-draget sitt bort til postkontoret å donere... spytter kanskje i litt når jeg får lønning 10. jan.
morten: visa electron, er ikke det samme.
jeg er 15 og har bankkort med visa på, jeg kan også ta ut penger i utlandet osv, tror jeg har hatt det i snart ett år .
Opprinnelig postet av morten
Når man er 16 kan man vel få VISA? Man får iallefall bankkort med visa da.
Vis hele sitatet...
jeg har peil (hehe)

fra man er 13 kan man få "VISA Electron", det betyr at det er omtrent det samme som "vanlig" VISA, men banken må være online fordi man ikk ekan få gjeld når man er under 18 og banken vil ikke tape penger på at du overdrar kortet. (hvis noen skjønte hva jeg skrev...)

fra man er 18 kan man få "vanlig VISA", det kan man overdra (=masse renter til banken). man kan da skrive under på kviteringen eller man kan legge kortet i en sånn maskin som man drar en greie over og kopierer tallene på kortet.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
En sånn maskin som man drar over tallene kalles stort sett "høvel" på stedene jeg har jobba hvor dem har de.

Uansett: Siden det nå er mulig å betale direkte via bank, så trenger man hverken VISA eller VISA electron - which is good news.

H
Hehe...dama mi får ikke flere VISA av banken sin. Hun har mista 13 stykker eller noe.
Kjipt å være 24 og kun få Electron
Opprinnelig postet av gEEk2oo4
jeg er 15 og har bankkort med visa på, jeg kan også ta ut penger i utlandet osv, tror jeg har hatt det i snart ett år .
Vis hele sitatet...
Ja, men du har sikkert Visa Electron. Det kan man ikke bruke på nett til å betale ting med. Har hatt det selv, og bytta tvert til skikkelig Visa. Nå skal det sant sies at det ikke er verdens enkleste sak å skaffe seg visa. Du må visst ha en viss inntekt nå. Var ikke sånn før :/
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Har dere ikke nettbank? Sett over direkte til nFFs konto derfra. Eller stikk innom banken deres med kontonummeret.

Det finnes alltid muligheter.
Og for de som mener de har for lite å gi vekk penger til i jula, har jeg fortsatt plass til et par hundre tusen på en konto, så det er bare så sende meg en PM

God jul og takk til alle som har donert!
[SIZE=3]DERSOM MAN HAR [COLOR=red]Visa Electron[/COLOR][/SIZE] hva gjør man da, og jeg kan donere noen hundre kroner? skal jeg drite i det?
Magne Larsen: Hørt om nettbank? Har du det så kan du bruke den! Har du det ikke..pell deg i banken!
Du kan stikke en tur i banken din, å si du vil overføre penger til den og den kontoen...voila!..
Du kan bruke direkte overføring til konto ved å fylle ut en giro i banken eller noe slikt...

EDIT: noen var noen sekunder før i følge #nff.info
det blir for mye styr
Sheesh. Å skrive et beløp, kontonummer og navnet ditt på en liten papirbit er for mye styr?
Han må jo helt ned i banken stakkars
Få deg nettbank er mitt råd Magne, men da må du vel være 18 igjen og er like langt.
nso; i og med at du hoster sidene mine for meg, skal jeg spytte i noen hundrelapper eller mer, selvfølgelig. skal bare få lønning først, du veit åssen det er med jul og faenskap. just wanted to let you know :>
Opprinnelig postet av morten
Han må jo helt ned i banken stakkars
Få deg nettbank er mitt råd Magne, men da må du vel være 18 igjen og er like langt.
Vis hele sitatet...
Må ikke være 18 for å få hverken nettbank eller VISA (ikke Electron, nei..). Må bare ha signatur av begge foreldrene dine på at de tar ansvaret for at ingen av delene blir misbrukt. (OK, så det er litt pes, men det er mulig.) Har selv hatt nettbank et år før jeg ble 18.. Kommer nok en donasjon til freakforum en gang på nyåret. Blakk nå.. Jeje.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hehe, trenger ikke plage de du vil at skal gi penger da morten.
Jeg plager da aldri noen jeg? Er dette for noe tull

Uansett, jeg krever ikke betaling fra noen, det er canonix sin jobb å ta kneskåler. Jeg bare oppfordrer og driver med omvendt psykologi.
Better than thou.
Mens jeg bare er et rasshøl. :-)
Jamen det er ikke så lett å være det da Carlo, trenger flere års trening. Viktig at noen kan ta på seg den rollen også, selv om flere og flere utnevner meg til å være det. Koz
Morten, hvordan går det med navn- og adresselisten til de som ikke har donert? Balltrærne ligger klare i bilen.
Better than thou.
Øh, du har sjanse til å bli det den dagen jeg dør. Aldri før.

<-- Le über asshole
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
slutt å kødd da, karer
Better than thou.
Beklager sukkerklumpen. :*
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Etter flere har donert er vi nå oppe i 2709 kroner, eller ca 1/5 av det vi håper på å få samlet inn.

Er klar over det at juletider var en utrolig dum tid å starte med dette, men jeg vil takke alle som har donert på tross av dette
Ser du nso, det funker med balltre også. Sorry til deg som mista en kneskål, men sånn skjer i krig og kjærlighet.
jeg må nok bare donere tanker morten. er blakk. men jeg tar straffen min hvis du kommer hit.

Hilsen en bedrøvet en




Ved neste lønning er 15% øremerket nFF.

Det er en takk til nso og alle andre her som har hjulpet meg i ganske mange fastlåste situasjoner.

støtt nff
Eagle: Hehe, Ikke jeg som tar knær, *skule på visse andre*

Flott Flott @ DezQuetoz!
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Trådstarter
/me er heller ikke knes-sanker.

*donerer 500 spenn til nFF i dag*
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Skal nok få gitt en slamp en eller annen gang jeg og, har tross alt mast som faen på å få det gjennom!
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
500 spenn?
nå må dere faen meg gi dere, er ikke nødvendig å gi så store summer.

får nesten dårlig samvittighet nå
Opprinnelig postet av nso
500 spenn?
nå må dere faen meg gi dere, er ikke nødvendig å gi så store summer.

får nesten dårlig samvittighet nå
Vis hele sitatet...
hadde ikke du regnet med å spytte inn noen tusen da? gjør vel ikke noe at andre spytter inn et halvt tusen da... blir bare mindre lapper på deg
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
devoitio: joa, men det er meg lissom.
jeg brenner bare vekk pengene mine på piss uansett
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Ja, ikke sant liiissom?

Men nso, du får se på det som en gave til forumet og ikke til deg personlig
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Opprinnelig postet av nso
devoitio: joa, men det er meg lissom.
jeg brenner bare vekk pengene mine på piss uansett
Vis hele sitatet...
Tenk hvis andre føler at de gjør det samme

/me får kjappe seg ned i banken...
Hvor mye penger gir folka sånn cirka?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
det har vært alt fra 10 kroner til flere hundre
Får man noen kvittering på at midlene går til forskning og økning av allmen interesse slik at man får skattefradrag?
På lik linje med bidrag til UMN, Redd Barna og WHO og slikt?