Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2925
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har nå ligget første natta på avrusning. Holdt meg så å si 100% rusfri de 2 ukene før jeg skulle inn. Har fått sobril som jeg har på resept til rett tid. 15mg om morgen og kveld. Fikk også noen kapsler omega 3 igår når jeg kom inn, og en brus kapsel vitamin d. Igår når jeg skulle legge meg fikk jeg sobril og en 3x så stor hvit tablett hun sa var vitamin b. Tok den også uten å nøle spesielt. Har våknet 2 ganger inatt av helt forferdelige mareritt. Hva var det hun ga meg? Antidepressiva? Føler meg blåst her.
Du har rett på å få vite din medisinliste og hva du står på fast der, jeg tipper den tabletten var en magnesiumtablett, var den oval men samtidig litt trekanta?
Det var ganske sikkert ikke antidepressiva. Det er noe du tar over tid, gjerne flere månederer for å oppnå ønsket effekt.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Imawesome Vis innlegg
Du har rett på å få vite din medisinliste og hva du står på fast der, jeg tipper den tabletten var en magnesiumtablett, var den oval men samtidig litt trekanta?
Vis hele sitatet...
Var sol sobril bare mye større. Ikke like blank.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva var det hun ga meg? Antidepressiva? Føler meg blåst her.
Vis hele sitatet...
Nå skal ikke jeg bidra til å sette griller i huet på deg men hvis det er noe i den gata så kan anipsykotisk brukes mer akutt og gjøre deg ganske tung når du ikke er vant med de.
Sitat av dnbalex Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ligner veldig på multivitamintablettene jeg har. Men som sagt, folk på nettet kan ikke si hva den inneholder bare ved å se på et bilde, spesielt en sånn generisk pillepresse
De gir ikke folk tunge medisiner og sier det er vitaminer. Ikke til folk på avrusing.
Kanskje til folk som er tvangsinnlagt.
Av erfaring pleier jeg først å oppleve mer intense drømmer / mareritt når jeg går av rus.

Ellers kan magnesium (kosttilskudd som feks ZMA) forsterke drømmene endel.
Sitat av Arex_x Vis innlegg
De gir ikke folk tunge medisiner og sier det er vitaminer. Ikke til folk på avrusing.
Kanskje til folk som er tvangsinnlagt.
Vis hele sitatet...
De har vel ikke lov å ljuge om hvilke medisiner de gir til folk? Skjønner at folk innlagt på tvang kan blir vrange og kanskje må tvangsmedisineres men før det kommer dit så er det jo forsøkt alt annet og det er også vedtakt på tvangsbruk. Ellers tror jeg alle innlagte har krav på å få vite hva slags medisiner de deler ut.
Kan jo være så enkelt som at du er på en ny plass, mange nye inntrykk og så videre. selv har jeg akkurat begynt å studere og flyttet til en ny by, og det trigget en del drømmeaktivtet og mareritt - noe jeg ikke har opplevd på flere måneder.

Jeg er i alle fall 100% sikker på at de ikke gir deg noe annet enn det de forteller deg. Det ville vært et ekstremt grovt overtramp, særlig så lenge du er en en vanlig pasient og ikke typ tvangsinnlangt og psykotisk. Uten at jeg egentlig vet veldig mye om lovverket her.
Når jeg tok ZMA, som er en blanding av sink, magnesium og vitamin B6 så pleide det ofte å gi skikkelige drøye drømmer som virket veldig ekte. Aner ikke hvorfor. Men bare å slappe av, prøv nyt tiden i avrusning fordi med mindre man har kraftige abstinenser så er det egentlig ganske chill der.
R.i.p 23.04.2021
Jeg får syke mareritt vær gang jeg tar b vitamin tilskudd. Sikkert det som gjør det
Sitat av Tarm Vis innlegg
Jeg får syke mareritt vær gang jeg tar b vitamin tilskudd. Sikkert det som gjør det
Vis hele sitatet...
Var det jeg kansje tenke det var Jeg også
Sist endret av dnbalex; 13. august 2020 kl. 15:48.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
De har vel ikke lov å ljuge om hvilke medisiner de gir til folk? Skjønner at folk innlagt på tvang kan blir vrange og kanskje må tvangsmedisineres men før det kommer dit så er det jo forsøkt alt annet og det er også vedtakt på tvangsbruk. Ellers tror jeg alle innlagte har krav på å få vite hva slags medisiner de deler ut.
Vis hele sitatet...
Åkei. Altså. Enig.
Jeg mente mer i situasjoner der foreksempel pasienter skaper seg noe helt brutalt og 5 pleiere holder pasienten nede og sykesøstra stikker sprøyta gjennom buksa og injiserer i låret.
En kompis av meg påsto at dette skjedde med han i fengsel. Etter mye amf og innesperret på cella.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er ikke innlagt med tvang. Spurte hva den pilla inneholdt. De sa det var vitamin b. Så legger den bare under tunga når jeg får den å skyller den i dass. Ikke helvete heller om jeg orker en natt til. Er ikke pga abstinenser heller. Gikk 2 uker på 15mg sobril om dag å holdt meg unna alt annet før jeg skulle inn. Takk for svar. Vet ikke hvordan det er med tvangsinleggelse
Hvorfor takker du ikke bare nei?