Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 6681
Jeg har nyinstallert windows 7 og bruker firefox og explorer. I begge browserne er det slik at URL baren ikke markeres blått når man har musepekeren over. Såvidt jeg har vet har jeg ikke tuklet med noen settings. Har kun installert adblocker plus til firefox, og har til og med resettet browseren til default settings. Likevel vedblir problemet.

Er det noen som har peil på hvordan dette kan fikses?
Det er jo alt annet enn lurt, og bruke Win 7 nå. Nå er det en virusmagnet, da det er slutt på oppdateringer. Altså flere og flere sikkerhetshull oppdages, men det kommer ikke fikser for disse. Slike sikkerhetshull kan brukes til å lage kvalme på din maskin.
Trådstarter
Ser ut til at jeg løste problemet på egen hånd. Denne baren er grå, og når jeg kjører full stuk på settings til skjermen min, forsvinner den. Beklager bryderiet.

Bruker Windows 7 fordi jeg ikke kan utstå 10eren, og jeg er ikke avansert nok til å bruke Linux. Satser på at det går bra med AVG og konservativ nettbruk. Eller mener dere dette er selvmord for bankkonto og eposter?
Du er klar over at man kan slå på classic mode eller hva faen det heter på win10 og få den gode gamle looken ikke sant? Da blir det minimalt med forskjeller på UI, tar en halvtime å bli vant med. På tide å oppdatere nå. Personvernet ditt er muligens litt mer fucked med win10 men fucked er det uansett
Sitat av Sanjar Vis innlegg
Eller mener dere dette er selvmord for bankkonto og eposter?
Vis hele sitatet...
Dessverre, ja.
Hvis win10 er uaktuelt bør du enten bare stupe i det og prøve deg på linux - og det har skjedd mye på brukervennelighetsfronten der de siste årene! - eller gå over til den mørke siden og bli fruktelsker.
Sitat av Sanjar Vis innlegg
Bruker Windows 7 fordi jeg ikke kan utstå 10eren, og jeg er ikke avansert nok til å bruke Linux. Satser på at det går bra med AVG og konservativ nettbruk. Eller mener dere dette er selvmord for bankkonto og eposter?
Vis hele sitatet...
Vet ikke om det direkte er "selvmord", men potensialet er jo der. Ellers så har jeg ikke så positive erfaringer med AVG eller. Riktig nok så er disse erfaringene gamle, men den slapp igjennom virus som en tesil. Dette var på et LAN, og viruset kneblet nettverket. De som kom på LANet med AVG installert, fikk også dette viruset. Endte opp med, at en 10 stk. måtte formatere og installere alt på nytt.

Ellers så er dette med, at Linux er så avansert, mere en myte. Prøv Q4OS som ligner mye på klassisk Windows. Virus er du ikke plaget med der eller.
Sist endret av aluminiumfluorid; 4. mars 2020 kl. 19:42.
Trådstarter
Takk folkens. Jeg skal ta det i betraktning. Enten Win10 eller Q4OS. Akkurat nå har jeg brukt to døgn på å få maskina oppegående. Må få en del arbeid gjort nå, og har fortsatt min trusty Office2016, som dessverre ikke kan brukes om jeg unnslipper Microsofts klør.
Sitat av Sanjar Vis innlegg
Takk folkens. Jeg skal ta det i betraktning. Enten Win10 eller Q4OS. Akkurat nå har jeg brukt to døgn på å få maskina oppegående. Må få en del arbeid gjort nå, og har fortsatt min trusty Office2016, som dessverre ikke kan brukes om jeg unnslipper Microsofts klør.
Vis hele sitatet...
LibreOffice lastes ned og installeres greit, om du ønsker det.