Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 4838
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hei.

jeg fikk nettopp tilbud om å kjøpe en kvarting heroin. Ble "garantert" at om jeg røyker en kvarting over to ganger så vil jeg ikke få ubehag/abstinenser. Jeg får også subutex og rivotril.

Hva syns dere andre freaks om å prøve dette? Har alltid hat lyst til å prøve, men satt det på "vent" i 10 år + for å være sikker.

Noen med erfaringer med å kjøpe en kvarting uten å ha sug etter mer? Jeg vil virkelig ikke bli avhengig av heroin, men det er vel det eneste rusmiddelet jeg aldri har prøvet.

Vil tro jeg får en del advarsler her, men det er altså snakk om en kvarting som skal røykes over to ganger og har subutex som kan hjelpe meg med å holde styr på meg selv.
Sist endret av Veggen; 21. oktober 2019 kl. 22:21. Grunn: Pris
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Les tråden til bloodshoteyes
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
link?
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
link?
Vis hele sitatet...
https://freak.no/forum/showthread.php?t=257409
Anonym bruker
"Reflektert Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det begynner å bli ganske oppbrukt å henvise til den skrekkhistorien (HIF dog) hver gang noen nevner heroin, da alle er forskjellige, med forskjellig bagasje både mentalt og fysisk. Hvis du allerede får Subutex og Rivotril (begge deler er sterke, avhengighetsdannende stoffer) av lege antar jeg at heroin ikke er noen god idé å prøve for deg i det hele tatt. Hadde du vært en (mer) nykter person kunne det muligens fungert. Jeg bruker opiater rekreasjonelt maks et par ganger i året, og det ekstreme suget etter mer dagen etter er nok til å skremme meg vekk fra det igjen i lange perioder, uansett hvor digg det er. Behandler det selv på en måte som psykedelika, med set og setting, aldri tatt det på sparket med mindre anledningen lå 100 % til rette for det. Trapp ned på sub om du klarer og bruk det rekreasjonelt, hvis du uansett skal røyke vil jeg påstå det sparker like godt som gateheroin for en uten toleranse. Hvordan er bruksmønsteret ditt på de nevnte stoffene og hvor lenge har du gått på dem?
Får du subutex av legen? Heroin har jo krysstoleranse med sub, så om du er avhengig av subutex så er du jo allerede opiod avhengig. Abstinenser utvikles ikke over natta selv ikke med heroin, så du kan røyke flere gram med heroin uten å bli hekta. Problemet er vel om du allerede har surret en god del med subutex så kan jeg tenke meg at vegen ikke er lang til en stygg avhengighet og kanskje til og med første trekket er starten på en psykisk avhengighet.

Ikke at jeg vil råde deg til å prøve heroin uansett, men du er i det minste nødt til å spesifisere om du får sub av lege og hvor mye du bruker av det allerede.
Sist endret av Alge; 21. oktober 2019 kl. 22:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
"Alle" har vel en form for nysgjerrighet på heroin men majoriteten er smarte nok til å holde seg unna. Joda jeg har flere eksempler hvor det starta med å bare teste for å ha prøvd det en gang. En gang ble to. To ganger ble en gang i mnd som helgekosen til folk med normal jobb osv. Helsekosen ble hver helg. Suget er åpenbart altfor stort. Kjenner ett tilfelle hvor en klarte å holde seg til bare den ene gangen, men det var fordi faren hans dæva av heroin kort tid etter så han fikk se på kloss hold hvordan det kunne gå.

Selv har jeg villet prøve ganske mange ganger, men kjenner meg sjæl godt nok til å vite at jeg er svak for grenser når jeg først har tråkka over dem.

Det er ikke verdt gamblen. Ikke vær dum!
Er du klar for å miste alt du eier, miste kontakt med alle venner og hele familien, bruke alle pengene dine på dop, sitte med diaré og oppkast når du ikke har penger til mer dop? Og være så dårlig som du aldri har vært før? Isåfall så ja da kan du prøve, dersom du ønsker å risikere alt det. Viss ikke så ville jeg holdt meg langt unna. Det er alt for farlig å leke med heroin.
Sist endret av Mia123; 22. oktober 2019 kl. 07:02.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det begynner å bli ganske oppbrukt å henvise til den skrekkhistorien (HIF dog) hver gang noen nevner heroin,
Vis hele sitatet...
Tråden blir vel ikke akkurat oppbrukt om man henviser nye personer dit, selv om du blir lei.
Sist endret av *pi; 22. oktober 2019 kl. 16:23.
Du er allerede opioid avhengig slik det ser ut for meg. Dette kommer nok til å gi deg nedsatt virkning av heroin. Hva slags dose subutex får du?
Ingen blir direkte hekta fysisk av en kvarting, psykisk derimot... jeg tenkte selv en gang i tiden at jeg bare skulle røyke en gang i blant. Tok ikke lange tia før jeg røyka fast.
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg skal ikke anbefale/fraråde deg noe som helst, men vil gjerne dele hvordan det gikk med meg når jeg var i samme situasjon som deg.

Jeg var veldig nysgjerrig på å prøve heroin (som alle andre), men utsatte det i årevis fordi jeg ønsket å være litt mer moden og ferdig utviklet før jeg tok valget. I en alder av noen-og-tjue prøvde jeg heroin et par ganger. Først røykte jeg, uten at jeg egentlig helt forstod hva fuzzet rundt dette stoffet var. Jeg bestemte meg for å prøve å skyte det én gang, sånn at jeg fikk det ut av systemet. Som sagt så gjort, og ord kan ikke beskrive rushet av velbehag og lykke den rusen gav meg. Men jeg holdt meg til det jeg hadde lovet meg selv, og holdt meg unna heroin etter det éne skuddet.

Men så, to-tre år seinere, gikk jeg igjennom noe kjipt, og plutselig - helt ut av det blå - fikk jeg et veldig behov for å ta heroin igjen. Jeg hadde aldri vært avhengig av det tidligere og hadde som sagt kun prøvd det et par-tre ganger flere år i forveien. Når dette behovet plutselig meldte seg flere år seinere tenkte jeg at det gikk jo så fint sist gang at jeg ville sikkert klare å bare gjøre det et par ganger denne gangen også.

Ca. 10 år seinere kan jeg meddele at det gikk ikke. "Bare én siste gang" har vært mantraet siden "behovet" meldte seg, og før man visste ordet av det hadde dette stoffet fått meg til å grundig rundlure meg selv.

Moralen i det jeg skriver her må vel være at joda, det går an å bare prøve heroin. Men husk på at absolutt alle heroinister "bare skulle prøve", de også. Hvis du lever i den tro at du er såpass mer spesiell enn alle andre er det bare til å kjøre på.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor er det sånn at heroin har så sykt mye mer negativ omtale enn andre opioder som f.eks oxykodon når shitten er basically samme ting? Tråder om tips til førstegangsbruk av oxy blir besvart helt vanlig med doser osv, mens alle tråder om heroin så poster majoriteten at om du tester heroin en gang så er du garantert enten død eller ett liv i helvetet som junkie. Personlig så syns jeg rusen er utrolig lik på oxy og heroin, og faktisk så syns jeg oxy gir en sterkere rus med mindre heroinen er usedvanlig ren. Jeg sier ikke at det er en god ide å starte med disse stoffene og jeg må si at disse stoffene gir en sykt stor mersmak iforhold til mange andre stoffer og du blir utrolig fort fysisk avhengig i forhold til andre stoffer etter hva jeg har sett på bekjente osv, men jeg syns fortsatt at folk overdriver, særlig når man sammenligner oxy og heroin.
det er noe med den «barrieren» vi mennesker har, når du først har krysset den er det ALTFOR lett å krysse den (nesten uten unntak) igjen, samme hva det er. La oss si du hopper fra 5 meter’n i frognerbadet, resten av gjengen hopper fra tier’n. Du våger deg opp på tier’n selv og hopper. Fra nå av hopper du nok fra tier’n framfor 5’ern, barrieren er brutt.
Oxycontin, dolcontin og malfin er omtrent akkurat det samme som heroin. Men det kommer fra apotek. Og da er det jo bare å kjøre på er det ikke?
Når du først har krysset den grensen så er det gjort. Det må være noe som har hold deg fra å ta det til nå. Tenk på hvorfor.

Du setter en ny standar for rusen når du går til hero. Nøy deg med det du har, mye vil ha mer.
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Just don't do it! seriøst- du kommer til å angre! ! !
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvorfor er det sånn at heroin har så sykt mye mer negativ omtale enn andre opioder som f.eks oxykodon når shitten er basically samme ting? Tråder om tips til førstegangsbruk av oxy blir besvart helt vanlig med doser osv, mens alle tråder om heroin så poster majoriteten at om du tester heroin en gang så er du garantert enten død eller ett liv i helvetet som junkie. Personlig så syns jeg rusen er utrolig lik på oxy og heroin, og faktisk så syns jeg oxy gir en sterkere rus med mindre heroinen er usedvanlig ren. Jeg sier ikke at det er en god ide å starte med disse stoffene og jeg må si at disse stoffene gir en sykt stor mersmak iforhold til mange andre stoffer og du blir utrolig fort fysisk avhengig i forhold til andre stoffer etter hva jeg har sett på bekjente osv, men jeg syns fortsatt at folk overdriver, særlig når man sammenligner oxy og heroin.
Vis hele sitatet...
Tror nok det er på grunn av miljøene du må oppsøke osv osv, Heroin kan du ikke vite hvor ren den er som regel, så neste batch kan være renere å en person setter samme smell som sist batch, å dermed overdoserer pga renhet.

Er enig i det du skriver, fatter ikke hvorfor Heroin er en ting i 2019 når alle kunne bare kjørt i seg morfin preparater istedetfor. Mye tryggere, renere produkt(er).
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er enig i det du skriver, fatter ikke hvorfor Heroin er en ting i 2019 når alle kunne bare kjørt i seg morfin preparater istedetfor. Mye tryggere, renere produkt(er).
Vis hele sitatet...
Heroin kommer alltid til å være en ting så lenge folk bruker sprøyter. Det er ikke alle som får tak i oxy, samtidig som at mye av de nye oxyene er et helvete å injisere. Heroin er som det har vært, det er ikke bare i 2019. Det at man kan røyke Heroin er også en faktor som gjør at maaange bruker det i selv om det er år 2019. Det at det også kommer fra en plante gjør noen mer mottakelige for det. Heroin kommer til å bli og være sånn i 100 år til.
Gjør som med meg: jeg ønsker også å prøve en gang.... Men det kan vente til jeg er 85 og pensjonist og ungene har glemt at jeg eksisterer.
Sist endret av Mokkasinen; 22. oktober 2019 kl. 21:37.
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Sondre Vis innlegg
Oxycontin, dolcontin og malfin er omtrent akkurat det samme som heroin. Men det kommer fra apotek. Og da er det jo bare å kjøre på er det ikke?
Vis hele sitatet...
Ingen som sier det om oxy osv nei. Nå er spørsmålet i denne tråden "Hva syns dere om å prøve dette?" , og om spørsmålet hadde vært om dosering eller annet praktisk hadde han fått svar på det slik som folk som spør om dosering av oxy. Så langt har jeg aldri sett en tråd her inne om "hva syns dere om å prøve oxy/andre svært vanedannende og skadelige stoffer for første gang" hvor noen skriver "bare kjør på" , så få huet ut av ræva og slutt å dikt opp at folk sier Å når de egentlig sier B når noen sier A.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg skal ikke anbefale/fraråde deg noe som helst, men vil gjerne dele hvordan det gikk med meg når jeg var i samme situasjon som deg.

Jeg var veldig nysgjerrig på å prøve heroin (som alle andre), men utsatte det i årevis fordi jeg ønsket å være litt mer moden og ferdig utviklet før jeg tok valget. I en alder av noen-og-tjue prøvde jeg heroin et par ganger. Først røykte jeg, uten at jeg egentlig helt forstod hva fuzzet rundt dette stoffet var. Jeg bestemte meg for å prøve å skyte det én gang, sånn at jeg fikk det ut av systemet. Som sagt så gjort, og ord kan ikke beskrive rushet av velbehag og lykke den rusen gav meg. Men jeg holdt meg til det jeg hadde lovet meg selv, og holdt meg unna heroin etter det éne skuddet.

Men så, to-tre år seinere, gikk jeg igjennom noe kjipt, og plutselig - helt ut av det blå - fikk jeg et veldig behov for å ta heroin igjen. Jeg hadde aldri vært avhengig av det tidligere og hadde som sagt kun prøvd det et par-tre ganger flere år i forveien. Når dette behovet plutselig meldte seg flere år seinere tenkte jeg at det gikk jo så fint sist gang at jeg ville sikkert klare å bare gjøre det et par ganger denne gangen også.

Ca. 10 år seinere kan jeg meddele at det gikk ikke. "Bare én siste gang" har vært mantraet siden "behovet" meldte seg, og før man visste ordet av det hadde dette stoffet fått meg til å grundig rundlure meg selv.

Moralen i det jeg skriver her må vel være at joda, det går an å bare prøve heroin. Men husk på at absolutt alle heroinister "bare skulle prøve", de også. Hvis du lever i den tro at du er såpass mer spesiell enn alle andre er det bare til å kjøre på.
Vis hele sitatet...
Trist lesning Men jeg mener historien din er såpass on topic at jeg ønsker gjerne at du deler litt mer om du er gira på det? Jeg tipper de fleste har hørt en lignende historie, ihvertfall så har jeg det, men jeg undrer meg veldig over hva som gjorde at det gikk galt den gangen for ca 10år siden, hvordan var den gangen annerledes fra den første gang du testet? På måten du skriver det så får jeg inntrykk av at det gikk ganske fort galt den gangen for 10år siden og relativt slag i slag?

Selv så har jeg fått inntrykket av at IV bruk gjør ting en god del mer vanedannende enn alle de andre inntak metoder særlig da heroin siden det fester seg så kjapt til reseptorene? Vil du si at IV kontra andre inntak metoder er en avgjørende faktor?
Anonym bruker
"Reflektert Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er ganske sikker på at sprøyter gir et rush og en biotilgjengelighet som ikke kan sammenlignes med andre inntaksmetoder og derfor blir både ekstra vanedannende og økonomisk gunstig. Har sett folk som egentlig fungerte greit på både speed og hero helt frem til de begynte med sprøyter, derfra gikk det kun én vei - i dass. Hadde kun tatt imot en sprøyte fra en lege med apotekvarer selv, siden det både er tryggere og mye mindre tilgjengelig. Bruker kun nevnte stoffer mellom 1 - 3 ganger per år så det er nevnt. Om samboeren din er en shady lege blir det selvfølgelig helt annerledes.
Anonym bruker
"Ond Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er virkelig ikke så kjapt å utvikle fysisk avhengighet som noen tror. Selvfølgelig får du ikke abstinenser etter 2 ganger. Jeg bruker sjeldent heroin, men likevel jevnlig. Det er vel sånn ved 3-4 anledninger i året der jeg kjøper meg et par gram og skyter det over en periode på 1-2 uker, når det er tomt merker jeg lite til ingen abstinenser etterpå, og det verste jeg kan føle er vanskeligheter med å få sove og og svært milde antydninger til ubehag i beina og ledd i 2 dager etterpå.

Dette betyr selvfølgelig ikke at det er lurt å prøve det, for bortsett fra fysiske abstinenser, så er det den psykiske avhengigheten som er en annen risiko, og har du ikke prøvd det før, men fikk lyst BARE fordi noen tilfeldigvis tilbyr deg en kvarting så er det et stort faresignal slik jeg ser det. Jeg har oppsøkt heroin av helt egen vilje og interesse, og det er aldri noe som har inkorporert seg i livet mitt, og det er som regel bare noe jeg gjør når jeg har ferie. Når jeg har gått tom så er det ute av min verden og jeg tenker aldri på det, kan gå et halvt år mellom hver gang jeg gjør det. Speed og benzo er min gift, og noe jeg som regel holder meg unna, for noen andre så er det opiat! Folk er forskjellige.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for alle svar har dårlig tid men leser alle etterpå. leste noen av dem. har bestemt meg for ikke å ta. er på nedtrapping på subutex. gikk på 16 mg og er nå på 4 mg. rivotril kjøper jeg på gata. tar en gang i blant ikke daglig.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
HÆ? var det ikke jeg som skrev tråden? jeg leste den og det kunne likegodt vært meg som skrev den.. fikk tilbud om en kvarting, tar rivo og sub fra før.. tok 3 rivo etter månedsvis uten da..
Det står trådstarter på deg i hvertfall:P
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hero vil nok skuffe deg om du går på sub ja
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
HÆ? var det ikke jeg som skrev tråden? jeg leste den og det kunne likegodt vært meg som skrev den.. fikk tilbud om en kvarting, tar rivo og sub fra før.. tok 3 rivo etter månedsvis uten da..
Vis hele sitatet...
Du som skrev tråden jo
Sitat av Deagleflyndre Vis innlegg
Det står trådstarter på deg i hvertfall:P
Vis hele sitatet...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du som skrev tråden jo
Vis hele sitatet...
Tipper h*n sikter til tråden av Bloodshot og at h*n kjenner seg igjen i det som blir skrevet i den tråden.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
det er ikke farligere å røke heroin to ganger enn å ta Maase rivvo, amt, gh. eller røyke cola. Du vil ikke få avhengighet, sug kommer vel Ann på hvor digg du syns det var og hvor jævelig livet er. Jeg har sluttet flere ganger med gerion selv, vel aldri gått lengre enn å røyke det. problemet er jo tar du går over en terskel. syns det er greit om du prøver det en gang. men ser ikke vitsen med å ta det over to ganger. da har du allerede tenkt på mer enn å bare prøve det. Det er ikke så sterkt som du kanskje tror, du blir ikke ape som på ghb eller rivvo. musklene slapper av og det er blant de beste rusene. flrswte gangene må du røyke lite, du blir fort kvalm. Hadde bare prøvd det en gang. eller gitt f
Anonym bruker
"Sub-tropisk Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du vil trolig bli svimmel, kvalm og laste opp før du blir veldig trøtt og sovner. Denne innsovningsfasen kan dog være interressant. Jeg har kjøpt heroin to ganger. Første gang tok jeg ikke nok for en ordentlig rus og vipps som det var så lå hele bruglssset iver haugen med herlin så den var det bare å kaste.

Et par måneder senere kjøpte jeg litt til. Jeg starter å snuse det opp og ta små linjer og det var godt, helt til jeg måtte gå å spy.

Etterpå lå jeg i halvsøvne og tok åssse store linjer hver gang jeg våknet litt til eller ble rastløs. Ble vel en linje hvert 20 minutt på størrelse med en nøkkel kokain. Hadde svært vivide syner bak øynene, litt som en drøm.

Det nærmeste jeg kan komme følelsen i et forhåpentlig relaterbart antrekk er den følelsen man har akkurat når man våkner om morgenen. De forvirrede tankene om virkeligheten, hvor god dyna er og hvor godt det er å ligge bare litt tilA
Første gangen jeg prøvde heroin (uten hell) så gjorde jeg det to ganger. Noe slikt ble det andre gangen også før jeg helte all heroinen i dass for å forhindre er rusproblem.
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du vil trolig bli svimmel, kvalm og laste opp før du blir veldig trøtt og sovner. Denne innsovningsfasen kan dog være interressant. Jeg har kjøpt heroin to ganger. Første gang tok jeg ikke nok for en ordentlig rus og vipps som det var så lå hele bruglssset iver haugen med herlin så den var det bare å kaste.

Et par måneder senere kjøpte jeg litt til. Jeg starter å snuse det opp og ta små linjer og det var godt, helt til jeg måtte gå å spy.

Etterpå lå jeg i halvsøvne og tok åssse store linjer hver gang jeg våknet litt til eller ble rastløs. Ble vel en linje hvert 20 minutt på størrelse med en nøkkel kokain. Hadde svært vivide syner bak øynene, litt som en drøm.

Det nærmeste jeg kan komme følelsen i et forhåpentlig relaterbart antrekk er den følelsen man har akkurat når man våkner om morgenen. De forvirrede tankene om virkeligheten, hvor god dyna er og hvor godt det er å ligge bare litt tilA
Første gangen jeg prøvde heroin (uten hell) så gjorde jeg det to ganger. Noe slikt ble det andre gangen også før jeg helte all heroinen i dass for å forhindre er rusproblem.
Vis hele sitatet...
Jævla bra beskrivelse. Jeg syns det varierer veldig. Kjøper minus et par ganger i året, og ofte ender jeg med å gi det bort fordi det ikke er særlig digg