Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1147
Jeg har problemer med at laptopen min blir varm. Den ligger på 97grader når jeg gamer og selv om jeg kjører grafikken ned til wolfenstein 3D nivå så er og blir fpsen lav pga varmen. Legger jeg noe under og setter en vifte til å blåse under pcen går det bra.

Har søkt etter viftestyring og fant fanspeed men det skjønte jeg fint lite av dessuten sto det at pcen kunne ta skade av noe!?.

Fins det noe enkelt for å kjøre viftene på maks heletiden? spesielt da gpuen.

jeg trenger ikke slikt som viser temp bare noe som kjører viftene. For temp har jeg nvidia system control.

Takk.

edit: har en zepto 6625WD med Nvidia 8600m GT 512mb
og dual core 1,8Ghz cpuer elns.

før kjørte jeg crysis på lav oppløsning nå tar den ikke css på 640x480 engang.
Sist endret av Triforce; 7. april 2009 kl. 20:31.
OT: Du har ikke tenkt tanken på å rengjøre inni PC-en din?
Setter en knapp på masse støv og hybelkaniner.
Tja kan jo hende. Skal se om jeg får skrudd den opp.
Men den er helt latterlig stille så jeg tror rett og slett at vifta ikke går på annet en idle. Det er derfor jeg spør etter prog med justering av vifte hastigheten, evt noe som viser vifte speed alltid så jeg får bekreftet det.
Sist endret av Triforce; 7. april 2009 kl. 22:04.
Det kan være støv og hybelkaniner som nevnt av s1gh, men "kjører" vifta noen gang? Eller er den bare rolig hele tiden?
Jeg fikk en låne-pc fra Elkjøp en gang. Når man slo på maskinen så suste vifta som den skulle, men så snart maskinen var i gang, hadde startet windows etc, så sluttet viftene helt å fungere.
Her var konklusjonen at viftene i seg selv var ok, de var ikke ødelagt eller tette, men en sensor som målte temperaturen å sa ifra om at viftene måtte begynne å kjøre var defekt.

Så dersom viftene rett å slett ikke "gidder" å starte hos deg, kan dette være en mulighet.
De er like laidback hele tiden..

tenkte å overkjøre det systemet med vifte kontroll duppeditten. Full Spiker! hele tiden.
Dersom noen enten veit om noe som er enkelt å forstå eller klarer å forklare det enkelt med noe annet.
Sist endret av Triforce; 7. april 2009 kl. 22:19.