Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 8795
Hei!

Trenger et kamera til kikkehullet i døren min.

Lurer på om noen som vet om kamera som man tar over linsesylinderen(Ha! Glemt helt hva det heter. Og kikkehull?) som allerede er i døren og som er godt nok?

Tror ikke den er så vanskelig å skru av, men man trenger type verktøy jeg ikke har og tror ikke mange har heller.


Uansett; jeg håper noen har noen er oppdatert innen disse kameraene og kan komme med tips. Ønsker trådløst med WiFi.
Om du mangler verktøyet du trenger så kan du jo i worst case bare borre ut hele kikhullet. Så slenger du inn et pitte lite kamera. Kan ikke å huske å ha sett kamera som er små nok til å passe inn der kikkhullet idag står. Men det trenger jo ikke bety noen ting. Du må vel antakeligvis søke er noen form for spionkamera for å finne noe i den størrelsen, og selv de er kanskje for store? Da må du kanskje kjøre på med en fres el noe slikt for å skape et større hull? Hjalp en nabo med å installere ny dørlås med kode, samt ringeklokke med kamerafunksjon for noen år tilbake og jeg husker naboen sa at kameraet var blant de minste han hadde funnet. Det var vel kanskje halvannen cm i bredde og lengde. Så burde jo finnes mindre kamera nå?
Vil du ta ut hele det originale kikkehullet og erstatte det med kamera, eller bare montere et kamera på innsiden og bruke den eksisterende "fish-eyen" fra kikkehullet? Om det er det andre du er ute etter er det mange muligheter. F.eks. en RaspberryPi med kameraet som selges til denne. Evnt. Bare en gammel Android-telefon teipa på døra med kameraet mot kikkehullet og en app som IPCamera eller tilsvarende, koblet på en ekstra batteripakke som du kan skifte når det trengs. Begge deler kan stilles til å kun sende over WiFi når det er bevegelse, for å spare strøm. Men sålenge du ikke får plugga det i strøm permanent blir det jo litt styr å drive å bytte batteri da.

Vil du ha noe som står fastmontert istedenfor kikkehullet som er der idag, må du nok over på spionløsninger ja.
Søk på Amazon/eBay/aliexpress, mange forskjellige varianter, de fleste har PIR-detektor, wifi dvs. (Vis du ikke vet hva du skal søke; Door camera peephole..)

For å løsne kikkhullet tar du bare en tang og drar ut vis du har eldre dør. Nyere dør må du bare gi det litt kraft fra innsiden og lirke litt så går det ut..
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Hei!

Trenger et kamera til kikkehullet i døren min.
Vis hele sitatet...
https://www.elkjop.no/product/smarte...B&gclsrc=aw.ds
Her er et eksempel på hva du kan kjøpe for å putte inn i det eksisterende kikkhullet:

https://www.ebay.com/itm/HD-800TVL-M...YAAOSwLydedkWY
Sitat av Livsnyter3n Vis innlegg
Søk på Amazon/eBay/aliexpress, mange forskjellige varianter, de fleste har PIR-detektor, wifi dvs. (Vis du ikke vet hva du skal søke; Door camera peephole..)

For å løsne kikkhullet tar du bare en tang og drar ut vis du har eldre dør. Nyere dør må du bare gi det litt kraft fra innsiden og lirke litt så går det ut..
Vis hele sitatet...
Det er ikke bare å dra den ut, man må skru ut "kraven" på innsiden av døren først.