Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1100
Heisann! Tenkte å kjøpe meg denne klokka: https://www.urverket.no/invicta-pro-...m-p-65227.html

Men har ikke eid en slik stål-klokke før. Alltid hatt gummireim.

Jeg har et ganske smalt håndledd, så lurer på om hva som skjer om den ikke passer meg? Kan jeg liksom gjøre den lenken mindre, så klokken blir trangere på hånda mi? Eller må jeg da til urmaker?
Ingen ekspert på klokker men mener det pleier å være 2 pins på siden man presser inn for å ta bort ledd. Dog, jeg har ikke eid en klokke siden 90 tallet så ting kan ha forandret seg.
Hvis du har ganske smalt håndledd er ihvertfall størrelsen på den klokka ganske fin, 40mm.
Det er som Incogn1to sier, pins på siden som presses ut for å fjerne "ledd" så den passer tynnere håndledd.
Krever som regel et spesialverktøy, alle urmakere gjør dette for deg. De tar rundt 100kr for jobben.
Trådstarter
Sitat av Tommsern92 Vis innlegg
Hvis du har ganske smalt håndledd er ihvertfall størrelsen på den klokka ganske fin, 40mm.
Det er som Incogn1to sier, pins på siden som presses ut for å fjerne "ledd" så den passer tynnere håndledd.
Krever som regel et spesialverktøy, alle urmakere gjør dette for deg. De tar rundt 100kr for jobben.
Vis hele sitatet...
Veldig smalt håndledd ja

Jeg vil jo ikke at klokken skal falle bakover med engang jeg har den på liksom.

Ahh, men kan jeg kjøpe slike spesialverktøy hjemme? Så jeg får pinsa de leddene på siden?
Som du kan se på videoen Removing Watch Links - Ryan Johnson, så er det pins som holder sammen de ytterste leddene i lenka. Er bare å banke ut de, og motsatt når du skal sette sammen lenka igjen.
Sitat av cansas Vis innlegg
Veldig smalt håndledd ja

Jeg vil jo ikke at klokken skal falle bakover med engang jeg har den på liksom.

Ahh, men kan jeg kjøpe slike spesialverktøy hjemme? Så jeg får pinsa de leddene på siden?
Vis hele sitatet...

https://www.clasohlson.com/no/Avkort...SABEgIW1fD_BwE
Trådstarter
Sitat av Fiyah Vis innlegg
Som du kan se på videoen Removing Watch Links - Ryan Johnson, så er det pins som holder sammen de ytterste leddene i lenka. Er bare å banke ut de, og motsatt når du skal sette sammen lenka igjen.
Vis hele sitatet...
Hjertelig takk

Da skjønner jeg ja.

Målte håndleddet mitt nå, det er 17cm rundt. Tror du en 40mm vil passe der?
Sist endret av cansas; 15. oktober 2020 kl. 23:41.
Invicta...
Pro driver fra invicta er vel eneste modellen med et akseptabelt design, men om du har respekt for deg sjøl og ikke har lyst til a framstå som en noob, anbefaler jeg å se på diverse divere fra seiko5 serien. Rabattene Invicta opererer med er ikke reelle, altså en overdreven før pris. Klokkene ligger altså alltid for salg og lurer uerfarne i den tro man gjør et kupp.
Sist endret av snuskung; 16. oktober 2020 kl. 02:26.