Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 4850
Hei, prøvd alt mulig rart. og det siste jeg vil er å betale dyrt til en elektriker. Hehe, er alt for gjerrig.

Men problemet er at termostaten på badet gikk i stykker, så jeg kjøpte en ny. Monterte den, la inn ny føler og trodde alt var på stell.

Helt til dagen etter, for da var baderommet alt for varmt, stilte inn på 22 grader, men våknet til 42 grader istdenfor. Hva kan problemet være? Noen som har opplevd noe lignende?
Sikkert føleren som ikke er plassert riktig. Om du har nyere installasjon med gammel føler i trekkrør vil du sjelden kunne få den nye helt ned/inn. Best å gjenbruke den gamle. Er termostaten inne på badet kan du gå for en modell med innebygget sensor (lufttemperatur). Eventuelt kan du gå for en effektregulator. Da velger du eksempelvis 50% effekt om sommeren og 100% om vinteren.
takk for svar. Prøver med innebygget sensor nå. Var visst begge deler på denne jeg fikk.