Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 2322
Anonym bruker
"Hylende Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
SWIM har hatt i seg amfetamin og lurer på om det kan bære PMA/PMMA og reaksjonene tilsier overdose på PMA/PMMA.
  • Halliser
  • Hjertebank
  • Uro
Når jeg da får ambulanse hit og oppgir hva som er tatt med tanke på at de har taushetsplikt. Registrerer de det likevel sånn at fastlege kan se det?
Anonym bruker
"Intolerant Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ambulanser sender ikke ut epikrise til fastlege, dersom du har vært innom legevakt/sykehus og vurdert av lege så blir det som regel sendt. Du har rett til å be om at epikrise ikke sendes jmf loven om taushetsplikt.
Anonym bruker
"Hylende Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Okei, takk skal du ha. Lettere å ha noia om jeg vet det kan gå fint men hva skal til for å ikke bli vurdert av lege hvis mulig??
Hvor mange skal kjøpe PMMA og risikere å dø før det skjer noe oppi hodene deres, eller til politikerne? Om man på død og liv skal kjøpe pulver fra ukjente kilder hvorfor har man ikke da også testkit? Man betaler ganske mye penger for varen, og det er jo en forutsetning at varen er ekte om den skal være så dyr. Er det da for dyrt å kjøpe testkit? Er det ikke like greit å kaste pengene i dass?
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når du blir hentet med ambulanse så blir dette journalført i din journal i det gjeldende helseforetaket. Det kommer du ikke unna.
Anonym bruker
"Hylende Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av knert1 Vis innlegg
Hvor mange skal kjøpe PMMA og risikere å dø før det skjer noe oppi hodene deres, eller til politikerne? Om man på død og liv skal kjøpe pulver fra ukjente kilder hvorfor har man ikke da også testkit? Man betaler ganske mye penger for varen, og det er jo en forutsetning at varen er ekte om den skal være så dyr. Er det da for dyrt å kjøpe testkit? Er det ikke like greit å kaste pengene i dass?
Vis hele sitatet...
åja ja det tenkte jeg ikke på du, du sier virkelig noe der!
har egt ikke hørt om testkits kjente kilder? penger i dass? svaret: avhengighet. derfor.
Anonym bruker
"Hylende Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Når du blir hentet med ambulanse så blir dette journalført i din journal i det gjeldende helseforetaket. Det kommer du ikke unna.
Vis hele sitatet...
shit. er helt jævlig når jeg egentlig ikke vil ha noe av at leger skal vite noe med tanke på at det setter deg i bås resten av livet.
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Handlinger har konsekvenser. Kan være lurt å tenke over før du gjør stupid shit. Er ikke så mye å gjøre noe med, du får bare leve med det.
Anonym bruker
"Hylende Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Handlinger har konsekvenser. Kan være lurt å tenke over før du gjør stupid shit. Er ikke så mye å gjøre noe med, du får bare leve med det.
Vis hele sitatet...
Meget godt bidrag, du er så sint for? Avhengighet får en til å ta dumme avgjørelser men du tror ikke det er en sjanse for at det du sier til meg allerede er noe jeg har sagt til meg selv? Tenk at en skal oppmuntre til at folk skal åpne seg her inne istedenfor å møte bitterheten din ved ett enkelt spørsmål din gris.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
åja ja det tenkte jeg ikke på du
Vis hele sitatet...
nei det gjorde du visst ikke...

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
du sier virkelig noe der!
Vis hele sitatet...
Ja, jeg gjør visst det...

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
har egt ikke hørt om testkits kjente kilder?
Vis hele sitatet...
Kilder på hva? At testkits eksisterer? At det lønner seg å bruke de?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
penger i dass? svaret: avhengighet. derfor.
Vis hele sitatet...
Ja det er penger i dass å betale for et pulver du ikke veit noe om med sikkerhet uansett hvor avhengig du mener å måtte være. Forsvarer du å være en av de kundene som betaler i dyre dommer for mel og PMMA med at du er avhengig, er livet virkelig så lite verdt? Det er ikke rart folk tjener penger på knark...
Sist endret av knert1; 28. august 2020 kl. 09:05.
Anonym bruker
"Hylende Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Livet er så lite verdt tenk. Skriver ikke ett spørsmål for at du skal komme med ett urelevant synspunkt uten å komme med noe nyttig i forhold til problemstillingen som resultat. Jeg vet at jeg er søppelnarkis takk.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Livet er så lite verdt tenk. Skriver ikke ett spørsmål for at du skal komme med ett urelevant synspunkt uten å komme med noe nyttig i forhold til problemstillingen som resultat. Jeg vet at jeg er søppelnarkis takk.
Vis hele sitatet...
Det å bruke testkit før du putter i deg pulver er ikke urelevant til problemstillingen din. Du hadde allerede fått ett svar på spørsmålet. Søpplenarkis er dine egne ord. Virker ikke som du er så redd for stempelet likevel. Jeg mener det; oppsøke lege og få det stempelet du frykter for du trenger absolutt hjelp. Kommer her og kaller folk gris når de sier på en pen måte at det er din kropp, ditt hode og dine konsekvenser. Fikk meg en god latter i hvert fall da... Du vil få motforestillinger her, og den agressjonen du beskylder alle andre for å ha kan være greit å ta opp med en psykolog.
God bedring!
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ble hentet i ambulanse en gang etter å ha kollapset etter inntak av et halvt gram PMMA. Jeg valgte å ikke bli med inn på sykehuset og tok med meg alle papirer på undersøkelser og gikk hjem. De hadde da fikset arrytmien min og mente jeg var ute av fare etter å ha gjort en haug av tester inne i ambulansen. Det gikk helt fint og de hadde forståelse. Ikke hørt noe om saken siden, og jeg får A-resept.
Anonym bruker
"Hylende Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av knert1 Vis innlegg
Det å bruke testkit før du putter i deg pulver er ikke urelevant til problemstillingen din. Du hadde allerede fått ett svar på spørsmålet. Søpplenarkis er dine egne ord. Virker ikke som du er så redd for stempelet likevel. Jeg mener det; oppsøke lege og få det stempelet du frykter for du trenger absolutt hjelp. Kommer her og kaller folk gris når de sier på en pen måte at det er din kropp, ditt hode og dine konsekvenser. Fikk meg en god latter i hvert fall da... Du vil få motforestillinger her, og den agressjonen du beskylder alle andre for å ha kan være greit å ta opp med en psykolog.
God bedring!
Vis hele sitatet...
Jo det er helt urelevant til problemstillingen som var om jeg ville ha dette i journalene mine hvis jeg hypotetisk sett skulle gjøre det. Det er gitt at jeg da allerede er i en situasjon som tilsier at jeg ringer en ambulanse så å argumentere imot at nettopp det skal skje er ikke relevant. Guri malla nicket hans er "Rede Gris". Trenger tilsynelatende ikke psykolog da det ser ut som jeg allerede har en i deg. Takk.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dumt spørsmål men når man er i en vennegjeng som ruser seg og en av personene trenger kritisk hjelp, hvor fucked er de andre som ikke trengwe legehjelp? Hvis man ringer inn og sier at en kompis har rusa seg og trenger hjelp, medfører det håndhjern på alle andre rundt åstedetm
Sitat av knert1 Vis innlegg
Kilder på hva? At testkits eksisterer? At det lønner seg å bruke de?
Vis hele sitatet...
Ganske sikker på at TS spurte etter kilder/nettsider hvor han kan bestille slike testkits du mener er obligatoriske å bruke, uansett hvor på kjøret man er.
Du virker som en ordentlig besserwisser i måten du svarer TS på, som bare er en bekymret stakkar som åpenbart har rusproblemer.
Kanskje du skal ta deg en lang gåtur og finne på noe med venner heller enn å loke på freak på mobil/PC hvis du virkelig er så irritabel som du virker!

Sitat av knert1 Vis innlegg
Søpplenarkis er dine egne ord. Virker ikke som du er så redd for stempelet likevel. Fikk meg en god latter i hvert fall da... Du vil få motforestillinger her, og den agressjonen du beskylder alle andre for å ha kan være greit å ta opp med en psykolog.
God bedring!
Vis hele sitatet...
For noen usmakelige setninger du setter sammen, fy faen. Det er helt tydelig at det ikke bare er TS som har noen issues her selv om issuene dine kanskje handler om noe helt annet.

De fleste "narkiser" bruker øynene, smakssansen og luktesansen for å vurdere kvalitet.
I åpne rusmiljøer er handel blant fremmede like vanlig som handel mellom kjente. Tror du virkelig junkie-Pål og speedfreak-Mille i Brugata kommer til å teste hver eneste kvarting, pille og halvgrammer med et fuckings testkit?

Velkommen til virkeligheten knert1! Hvor folk tar sjanser og er så på bunnen at de gir en lang faen i testing av substanser.
Og på gata betyr hver jævla 50lapp mye for en, så hver eneste narkoman jeg har hatt noe med å gjøre på gata ville brukt pengene på enda mer utestet pulver enn et satans testkit.
Ikke alle er så heldige at de kan sitte trygt hjemme og ha råd til å teste varene sine.
Sist endret av krystallkongen; 28. august 2020 kl. 11:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Utrolig interessant å lese at flere velger å være belærende og nedlatende.
I motsetning til å være konstruktiv å legge opp til en åpen dialog uten at en skal legge igjen en bitter smak i kjeften hos leseren. - på nFF av alle steder.
Greit en kan ha meninger om ditt og datt, men alt til sin tid, mener nå jeg.
Uten å plukke på noen mener jeg at når noen ber om hjelp til noe så kritisk som en mulighet for overdose, og hvorvidt de skal oppsøke hjelp, så kan det være verdt en tanke å fokusere på å besvare spørsmålet. Ikke minst ville jeg også oppfordret til å vise forståelse og medmenneskelighet. Er vel ikke alle som har ett realistisk bilde av det å være narkoman, men en skulle tro det likevel ikke var så vanskelig å forstå.
Anonym bruker
"Full Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
shit. er helt jævlig når jeg egentlig ikke vil ha noe av at leger skal vite noe med tanke på at det setter deg i bås resten av livet.
Vis hele sitatet...
Neida, det er ikke så jævlig ille. De fleste leger er ålreite og vet at eksperimentering med rusmidler er helt vanlig.

Pillemisbruk er det værste mtp fastlege for det gjør det vanskelig å få piller derfra når man faktisk trenger, men jeg har hatt flere leger og diskuterte mdma bruk med den legen jeg hadde når jeg var 16 og hasj med den legen jeg hadde når jeg var 25 det er aldri brukt i mot meg.

Ikke vær redd for legen din
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om man først skal dyrke rusen så skal du vel faen meg ha god rus. Kjøp testkit på nett og lek litt lab-mann når det kommer. Føles bedre med kunnskap eller hva? Er forøvrig "labeled" av legesystemet og det er ikke så ille. Fikk nesten fratatt lappen, men greide å komme meg forbi det. De er jævlig strenge på smertestillende og alt som ikke er c-prep, men det gjør meg lite. Jeg var en aktiv misbruker og det var enklere å kutte ut dritten når man var ærlig med de rundt seg.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Ganske sikker på at TS spurte etter kilder/nettsider hvor han kan bestille slike testkits du mener er obligatoriske å bruke, uansett hvor på kjøret man er.
Du virker som en ordentlig besserwisser i måten du svarer TS på, som bare er en bekymret stakkar som åpenbart har rusproblemer.
Kanskje du skal ta deg en lang gåtur og finne på noe med venner heller enn å loke på freak på mobil/PC hvis du virkelig er så irritabel som du virker!


For noen usmakelige setninger du setter sammen, fy faen. Det er helt tydelig at det ikke bare er TS som har noen issues her selv om issuene dine kanskje handler om noe helt annet.

De fleste "narkiser" bruker øynene, smakssansen og luktesansen for å vurdere kvalitet.
I åpne rusmiljøer er handel blant fremmede like vanlig som handel mellom kjente. Tror du virkelig junkie-Pål og speedfreak-Mille i Brugata kommer til å teste hver eneste kvarting, pille og halvgrammer med et fuckings testkit?

Velkommen til virkeligheten knert1! Hvor folk tar sjanser og er så på bunnen at de gir en lang faen i testing av substanser.
Og på gata betyr hver jævla 50lapp mye for en, så hver eneste narkoman jeg har hatt noe med å gjøre på gata ville brukt pengene på enda mer utestet pulver enn et satans testkit.
Ikke alle er så heldige at de kan sitte trygt hjemme og ha råd til å teste varene sine.
Vis hele sitatet...
Setter sammen setningene etter behov. Kjenner jævlig godt til den "virkeligheten" du kaller det ja. Og veit hvordan narkomane bedømmer kvaliteten på varene sine. Akkurat det som er problemet og det er faktisk lov til å ha meninger om det. Den første posten jeg skreiv var da ikke så stygg?
Problemet begynner når det blir tolket som et slags personangrep og ikke generelt sett slik det var ment, mtp at dette er 3de eller 4de tråden om PMMA overdose ved kjøp av amf på rimelig kort tid. Jeg gidder ikke å sitte å svare pent og stryke han/hun med håra når jeg kun får ironiske svar og tull. Og hvis du virkelig tolket det med kilder som et spørsmål om hvor TS finner testkit midt oppi "åh det visste jeg ikke" "aldri hørt om testkit" osv så tolker vi veldig forskjellig, og det er derfor jeg også spurte. Men når det bare fortsetter med ordentlig selvmedlidenhets rør og kalle folk hissige fordi de sier ting TS ikke liker blir det vanskelig å ta seriøst.

Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Utrolig interessant å lese at flere velger å være belærende og nedlatende.
I motsetning til å være konstruktiv å legge opp til en åpen dialog uten at en skal legge igjen en bitter smak i kjeften hos leseren. - på nFF av alle steder.
Greit en kan ha meninger om ditt og datt, men alt til sin tid, mener nå jeg.
Uten å plukke på noen mener jeg at når noen ber om hjelp til noe så kritisk som en mulighet for overdose, og hvorvidt de skal oppsøke hjelp, så kan det være verdt en tanke å fokusere på å besvare spørsmålet. Ikke minst ville jeg også oppfordret til å vise forståelse og medmenneskelighet. Er vel ikke alle som har ett realistisk bilde av det å være narkoman, men en skulle tro det likevel ikke var så vanskelig å forstå.
Vis hele sitatet...
Svaret var allerede gitt til TS, og min første kommentar var som sagt ikke ment som noe annet enn generelt da det er skremmende hvor mange ganger akkurat det her skjer. Som anonym her sier om å vite hva du tar om du først skal nyte rusen er ett godt poeng. Akkurat det jeg snakker om, uansett hvor søplenarkoman man syntes man er bør man i hvert fall ha nok selvrespekt til å sjekk at det faktisk er nark du driver med og ikke salt eller RC. Med RC kan du få en veldig uforberedt og ubehagelig død, og da er det ikke feil å foreslå testkit?
Hvis det er medisinsk nødhjelp vil ikke politiet bli innblandet. Da kommer jussen inn og hjelper. Det er for at folk ikke skal la være å ringe ambulanse pga redsel for å bli anmeldt. Så når det er medisinsk nødhjelp blir ikke politiet innblandet
Husk at brukere og anonyme brukere her inne på forumet kan være i alle slags aldre, og noen stakkarer er så uheldige at deres første møte med rus og avhengighet er i så ung alder at de enda regnes som barn eller ung ungdom.

Det er heller ikke alle mennesker som er så oppegående, kunnskapsrike og begavet med like høy IQ som deg Knert1, og at en person (som for alt vi vet kan være en unge) som ruser seg absolutt skal og vite at det finnes testkits og hvor man oppdriver slike, er for meg ingen selvfølge.

Selv visste jeg ikke om testkits før et halvt tiår etter jeg røyket weed første gang, og jeg fant ut om dem etter mine første turer på MDMA. 19-20 må jeg ha vært. Erfaring kommer etterhvert som man erfarer, det er jo selvsagt.

Med dette i bakhodet synes jeg ikke nødvendigvis den beste måten å møte en anonym bruker som er redd for å ha fått i seg PMMA, er på en nedlatende "er-du-tjukk-i-huet-eller?" måte.
Jeg refererer til ditt andre og tredje innlegg i tråden.

Men selv om jeg er uenig i måten du formidlet budskapet ditt på, er jeg enig i budskapet ditt!
Testkits hadde reddet liv om alle som planlegger å ruse seg hadde testet rusmidlene sine Så i stedet for war-on-drugs burde vi inform-about-drugs, dette burde skje på barneskolen, testkits og spesielt abstinenser + negative korte- og langtidsvirkninger burde vært en stor del av pensum.
De subjektive deilige følelsene rusmidler gir deg, not so much.

Fred ut

PS! Og fy til deg TS som kalte Knert1 en gris
Sist endret av krystallkongen; 28. august 2020 kl. 17:52.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Husk at brukere og anonyme brukere her inne på forumet kan være i alle slags aldre, og noen stakkarer er så uheldige at deres første møte med rus og avhengighet er i så ung alder at de enda regnes som barn eller ung ungdom.

Det er heller ikke alle mennesker som er så oppegående, kunnskapsrike og begavet med like høy IQ som deg Knert1, og at en person (som for alt vi vet kan være en unge) som ruser seg absolutt skal og vite at det finnes testkits og hvor man oppdriver slike, er for meg ingen selvfølge.

Selv visste jeg ikke om testkits før et halvt tiår etter jeg røyket weed første gang, og jeg fant ut om dem etter mine første turer på MDMA. 19-20 må jeg ha vært. Erfaring kommer etterhvert som man erfarer, det er jo selvsagt.

Med dette i bakhodet synes jeg ikke nødvendigvis den beste måten å møte en anonym bruker som er redd for å ha fått i seg PMMA, er på en nedlatende "er-du-tjukk-i-huet-eller?" måte.
Jeg refererer til ditt andre og tredje innlegg i tråden.

Men selv om jeg er uenig i måten du formidlet budskapet ditt på, er jeg enig i budskapet ditt!
Testkits hadde reddet liv om alle som planlegger å ruse seg hadde testet rusmidlene sine Så i stedet for war-on-drugs burde vi inform-about-drugs, dette burde skje på barneskolen, testkits og spesielt abstinenser + negative korte- og langtidsvirkninger burde vært en stor del av pensum.
De subjektive deilige følelsene rusmidler gir deg, not so much.

Fred ut

PS! Og fy til deg TS som kalte Knert1 en gris
Vis hele sitatet...
Nå igjen Krystallkongen. Ingen kalte meg en gris... Leser du ikke? Du røper at du ikke har fått med deg alt, hver gang du liksom skal sette meg på plass.
Du popper opp og prøver å ta meg, denne gangen også, men funker dårlig, igjen. Andre og tredje innlegg kom etter å ha blitt møtt med sarkasme og ironi, at du ikke ser det får være ditt problem. Slutt å ta krystaller, skumme gjennom innlegg for så å overfladisk kritisere meg er du snill.
Hadde jeg fått et ordentlig svar på om TS faktisk lurte på kilder til testkit hadde jeg selvsagt kommet med det. Men TS virker ikke interessert en gang, så hvorfor bry seg eller tolke det som annet enn ironi når det står plassert sammen med annen ironi som hører til i 5 klasse. Ja, kanskje TS er for ung til å være her eller drive med rus, kan virke sånn. Men det veit jeg ingen ting om og har heller ikke noe med... Jeg føler ikke jeg møtte TS med en nedlatende er-du-tjukk-i-huet men svarte proporsjonelt med måten utsagnet mitt blei møtt etter som det utviklet seg til en diskusjon om mine holdninger og min væremåte.

Piss and love
Sist endret av knert1; 28. august 2020 kl. 18:12.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Logg inn på min helse og sperr hva helsepersonell kan se. Fastlege kan heller ikke se innleggelsen da, jeg har prøvd det selv. Er forøvrig noe alle rusmisbrukere eller psykisk syke bør gjøre så de ikke ender med dårlig behandling i fremtiden.
Anonym bruker
"Full Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dumt spørsmål men når man er i en vennegjeng som ruser seg og en av personene trenger kritisk hjelp, hvor fucked er de andre som ikke trengwe legehjelp? Hvis man ringer inn og sier at en kompis har rusa seg og trenger hjelp, medfører det håndhjern på alle andre rundt åstedetm
Vis hele sitatet...
Det der er faen ikke sant og jeg banner fordi å spre sånne usannheter kan hindre folk fra å redde liv. Ambulansen har taushetsplikt ovenfor politiet og varsler IKKE politi om hverken andre som er rusa, rusmidler pasienten blir funnet med eller noe!

Ambulansen er her for å hjelpe og ikke for å tyste! De rapporterer ikke til politiet med mindre det står om liv og død mordsaker og familiær vold hvor noen er i direkte livsfare for eksempel om en dame som er forsøkt drept blir henta av ambulansen og barna er i fare for å bli drept next da varsler de politiet, men ikke om bare den de redder er i livsfare da tyster ikke ambulansen til politiet om at hun er blitt banka. Og de varsler IKKE politi om andre på stedet er rusa når de er på oppdrag for å redde noen som har tatt overdose. Om politiet kommer da så er det fordi andre naboer etc har ringt politiet ikke ambulansen. Man skal aldri la frykten for at ambulansen tyster på at du er rusa stoppe en i fra å ringe ambulansen når en kompis trenger helsehjelp!
Anonym bruker
"Full Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sorry så det var et spørsmål og ikke en påstand nå. Men kommentaren min fikk svart på spørsmålet. Man er ikke fucked selv, ambulansen er der for å hjelpe den som trenger hjelp og tyster ikke om de andre med mindre det er en morder løs som er i livsfare for andre. De gir faen i om resten av gjengen er rusa så no worries
Sitat av knert1 Vis innlegg
Nå igjen Krystallkongen. Ingen kalte meg en gris... Leser du ikke? Du røper at du ikke har fått med deg alt, hver gang du liksom skal sette meg på plass.

Piss and love
Vis hele sitatet...
Vel, TS kalte noen for en gris, og det er ikke greit. Med mindre det hadde vært meg, for da hadde det definitivt vært sant

Det var ikke hvorvidt TS kalte deg eller noen andre gris som plaget meg, det var den nedlatende tonen din til en bekymret stakkar uten at du så vidt meg bekjent visste noe som helst om stakkaren.

Men jeg gidder ikke kverulere mer, du svarer som du svarer, så skal jeg fortsette å skumlese alt jeg kommer over
Sist endret av krystallkongen; 28. august 2020 kl. 23:04.