Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1982
https://www.reddit.com/r/POTS/commen...nowing_if_its/

Noen som får lignende greier på hånda? Sjekk video. Når jeg har hånda nede, så blir den rød med enkelte hvite partier, forså å komme tilbake til normal farge i normal stilling.
Dårlig blodsirkulasjon?
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Dårlig blodsirkulasjon?
Vis hele sitatet...
Hmm. Har vel ingen sammenheng?
Sånne ting burde du kanskje heller ta med fastlegen din?
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Sånne ting burde du kanskje heller ta med fastlegen din?
Vis hele sitatet...
Forsåvidt sant det, men både de kommentarene under reddit videoen og lommelegen sier at dette er helt fysiologisk vanlig.
Hvis du har hevelse, smerter, trykk eller nedsatt følsomhet tar du kontakt med legen.
En hånd med dårlig sirkulasjon vil bli lys og kald, ville ikke blitt kjempe urolig altså, du kan ringe å høre med legevakten, regn med lang telefontid som alltid.
Sånn har hendene mine vært så og si hele livet mitt. Ingen leger som har kommentert på det heller.
Får sånn hvis det er kaldt ute. Merker det spesielt ved å gå fra kalde til varme omgivelser.
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Sånn har hendene mine vært så og si hele livet mitt. Ingen leger som har kommentert på det heller.
Vis hele sitatet...
Men blir dine hvite prikkete da? Eller bare røde?

Sitat av junkrat Vis innlegg
Får sånn hvis det er kaldt ute. Merker det spesielt ved å gå fra kalde til varme omgivelser.
Vis hele sitatet...
Oja. Men er det sånn at du får slike prikker som på videoen? Altså rødhet med hvite partier. Ser jo ut som cottage cheese..
Sist endret av fuckouttahere; 22. april 2020 kl. 15:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vet ikke, har aldri tenkt noe på det egentlig. De ser ut som på videoen og har så og si alltid gjort det.
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Vet ikke, har aldri tenkt noe på det egentlig. De ser ut som på videoen og har så og si alltid gjort det.
Vis hele sitatet...
Samme, men det er faktisk en tilstand. Vennene mine har f.eks ikke slik på hånda, da er det bare vanlig blod som renner, ikke prikker og.
Sitat av RuneLar Vis innlegg
Hmm. Har vel ingen sammenheng?
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle det ikke ha en sammenheng? Hva tror du det er som endrer fargen i huden på hånda di?
Sett folk som har sånne prikker ved hælen. Er vel ikke noe skummelt?
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Sett folk som har sånne prikker ved hælen. Er vel ikke noe skummelt?
Vis hele sitatet...
Spørs vel hva slags prikker. Er de som på bildet?

Mine kommer bare når henda er nede og blodet strømmer nedover.

Sitat av UncleSam Vis innlegg
Hvorfor skulle det ikke ha en sammenheng? Hva tror du det er som endrer fargen i huden på hånda di?
Vis hele sitatet...
Joa, men dårlig blodsirkulasjon gir først og fremst andre symptomer itilegg. Kalde hender osv.
Sist endret av fuckouttahere; 22. april 2020 kl. 16:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ser veldig likt ut, men ettersom de er på hælen så har ikke jeg sett de forsvinne som på filmklippet. Det er ikke naturlig at jeg ser denne personen med beina til værs, hehe
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Ser veldig likt ut, men ettersom de er på hælen så har ikke jeg sett de forsvinne som på filmklippet. Det er ikke naturlig at jeg ser denne personen med beina til værs, hehe
Vis hele sitatet...
Ja, mulig. Men er først og fremst ved hendene man får det av det jeg har lest. Men litt sjenerende dog, og merkelig hvorfor enkelte av oss får det, men men.
Jeg har ikke lest hele tråden, beklager.. kan det være væskeansamling?
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Jeg har ikke lest hele tråden, beklager.. kan det være væskeansamling?
Vis hele sitatet...
Det er det ihvertfall ikke.

Men er helt normalt ifølge lommelegen visstnok: https://www.lommelegen.no/hud/utslet...spots/70003009
Ok, for å svare på det opprinnelige spørsmålet igjen. Jeg har ikke slike selv, men tror jeg har sett noe lignende på hælene til noen.
Men hva er forskjellen mellom livedo reticularis: https://en.wikipedia.org/wiki/Livedo_reticularis og bier spots da? Er det ene bare på henda?
Jeg aner ikke, men livedo reticularis ser for meg ut som noe helt annet. Hvis du sammenlikner teksten på wiki linken din og det Lommelegen sa om bier spots så virker det for meg veldig forskjellig.

Men jeg har ikke noe kunnskap om detta her. Spørs om du skal ta det opp med legen, slik som andre oppi tråden nevner.