Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 971
Hei

Har lagt inn en ny SSD disk og klarer ganske enkelt ikke å formatere den gamle C disken. Før brukte jeg win XP disken og den sendte meg til noe bios greier som fungerte strøkent. Der kunne jeg definere navn på disker og lage partisjoner, raid greier? ++

Er det noe jeg ikke har fått med meg? før måtte jeg trykke f.eks. F8 og jeg kom til den menyen. Er det det samme som å boote fra CD? for jeg får ikke formatert fra CD. Får feilmelding.

Får heller ikke lagt inn siste update fra windows.. men det er vel en annen sak kanskje.. tenkte å legge inn alt på nytt igjen og fikse partisjoner++
Sist endret av Triforce; 27. desember 2015 kl. 20:50.
Har du klart å boote fra CD? Om du ikke klarer dette hjelper det om du sier hva slags PC du har, siden det relevante knappene er forskjellig mellom hovedkort.
Om du klarer å boote fra CD:
Tar utgangspunkt i guiden på sevenforums
På trinn 7. vil du få opp minst to disker, den gamle C-disken og den nye SSD'en
Trykk på den gamle C-disken, "Drive options (advanced) og velg "format".
Gjorde det ja. Formateringen feilet.

Prøver igjen i morgen å formatere C disken++

Var litt strul første gangen så kan hende det går nå av en eller annen merkelig grunn.. Pleier å være litt fikkel.
Sist endret av Triforce; 28. desember 2015 kl. 00:42.
Ordna seg. Gikk med CDen denne gangen, men er noe fuck som ikke stemmer fortsatt. SSDen er ikke configurert eller noe. Feilmelding når jeg slår av og.

Men.. Hadde en mirror disk som latmans sikkerhet..(har ekstern i tillegg når jeg gidder) de er nå hver for seg. Får ikke satt de i mirror uten å slette innholdet på begge er jeg redd. Noen tips? Alle videoer jeg har funnet på YT formaterer først. Takk for hjelpen uansett folkens.