Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2228
Jeg vil gjerne kunne installere alle mine yndlingsapper, programmer, konfigurere vpn(som maa installeres manuelt siden det er openvpn), evt. vps slik at man installerer fra usb pennen eller cd/dvd'en og kommer rett til hvor du taster inn passord og brukernavn paa vps'en sin.

Men det blir paa maate en vps paa disk istedenfor aa koble opp over internett.. Bortsett fra at den skal vaere lagret i en spessielt state uten alt annet dritt, slik at jeg kan installere pa flere pcer, eller formatere og installere min egen "versjon" av ubuntu med de appene, addons, konfigurasjonene, brannmuren, vpn innstillingene, dokumentene og mail adressene som jeg bruker!!

Hvordan kan jeg gjore dette, helst slik at jeg har en usb-stick med dette oppsettet og de programmene som folger osv. og kan starte den som en livecd bare det er en fullverdig versjon som kjorer helt stabilt og kan innstalleres... Er dette mulig?

Takk for svar folkens! (har tenkt pa backup, men da blir det med alt mulig annet dritt og ikke tilpasset den pcen jeg bruker der og da) Siden alt er helt forskjellige pcer..

Men det skal helst vaere 64 bit om noen har en versjon som er tilpasset! Eller om noen har forslag til en linux distro som man gjore akkurat dette med?
Skjønner ikke helt problemet. Kan du ikke bare installere alt på en usb minnepinne, ta backup av den til en fil, og så har du alt klart?