Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3023
Hei har lett litt rundt men finner ikke noe tråder om dette, tilgi meg om det allerede er noen. Men jeg har prøvd FL studio men syns det er drit vannskelig og lære dette, så mitt spørsmål er om det finne noen andre lignende programmer, som er lettere ? Jeg skal lage Hip hop, RnB house og Dubstep beats.

Takker alle for svar.
Stol på meg - Det er ikke vanskelig å lære deg fl studio, og det er verdt det. Det krever tolmodighet - Se på tutorials. Lær deg hvordan du får til "piano roll", og du er langt på vei.

Hvis du ikke ønsker å lære deg fl studio er det vel mixcraft du bør gå for. Prøv deg frem, og hvis du ikke forstår kan jeg forklare deg det senere i tråden.

Lykke til!
Noen som vet hvor man kan få tak i en god torrent til å laste ned Fl studio?
Trådstarter
Sitat av StokkAnda Vis innlegg
Stol på meg - Det er ikke vanskelig å lære deg fl studio, og det er verdt det. Det krever tolmodighet - Se på tutorials. Lær deg hvordan du får til "piano roll", og du er langt på vei.

Hvis du ikke ønsker å lære deg fl studio er det vel mixcraft du bør gå for. Prøv deg frem, og hvis du ikke forstår kan jeg forklare deg det senere i tråden.

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Javel skal prøve og lære Fl for det er sykt bra program me uendelige murligheter, men jeg mangler bare litt tålmodighet.
Sitat av alboo Vis innlegg
Javel skal prøve og lære Fl for det er sykt bra program me uendelige murligheter, men jeg mangler bare litt tålmodighet.
Vis hele sitatet...
Sjekk ut Kev Willow

Han har mange gode tutorials
Sitat av TheBook Vis innlegg
Noen som vet hvor man kan få tak i en god torrent til å laste ned Fl studio?
Vis hele sitatet...
Det er lett å søke på thepiratebay etter crack og se på kommentarene om den funker eller ikke. Ikke at det kunne falle meg inn å gjøre noe slikt selv...
Sitat av StokkAnda Vis innlegg
Det er lett å søke på thepiratebay etter crack og se på kommentarene om den funker eller ikke. Ikke at det kunne falle meg inn å gjøre noe slikt selv...
Vis hele sitatet...
Ja men finner bare demoer..
Sitat av TheBook Vis innlegg
Ja men finner bare demoer..
Vis hele sitatet...
Les readme-filene da vel.
Som regel så er det demoen du skal cracke, hvordan står i readme-filen.
Anbefaler Reason. Er hvertfall det letteste proffe musikkprogrammet jeg har brukt.
Sitat av Grix Vis innlegg
Anbefaler Reason. Er hvertfall det letteste proffe musikkprogrammet jeg har brukt.
Vis hele sitatet...
Ja fuck FL, det er lame.
Gå for Reason! Det er det som er tingen. Det er som å ha et studio på maskina di, siden du har valget mellom mange hardware å kan koble å skru på knopper å duppeditter som du selv måtte ønske.
Dette er et PROFFT program.
It's not the kitchen that makes the food, it's the chef. FL tar like godt VSTi / VST som andre DAWs, og ingenting er mer "profft" en andre.


Ta FL. Kjent for å være det enkleste å sette seg inn i med tanke på enkel interface.
Reason on the other hand, tar ikke vst i det hele tatt.. Jeg bruker selv FL etter litt utprøving av blandt andre reason. Synes det er veldig begrensende å ikke ha mulighet til å legge til vst's.

Tolmodighet er vel det du trenger!
Ellers så vil jeg anbefale Ableton.
Det er vel en av de bedre valgene om du har tenkt til å spille live.
Sist endret av JibbeSander; 21. desember 2011 kl. 18:39.
Jeg vet ikke om så mye gratisprogrammer, men anbefaler sterkt Logic Pro. Det er virkelig verdt pengene.
Sitat av TheShadyJester Vis innlegg
Jeg vet ikke om så mye gratisprogrammer, men anbefaler sterkt Logic Pro. Det er virkelig verdt pengene.
Vis hele sitatet...
Logic er vel bare til mac?
Det finnes eldre versjoner som er åpent for windows
Gå for Ableton Live. Det er et kjempekult verktøy til produksjon og livespilling.
Ableton Live Det jeg alltid har brukt til produksjon, funket kjempebra.
Sitat av amfibiguruen Vis innlegg
Reason on the other hand, tar ikke vst i det hele tatt.. Jeg bruker selv FL etter litt utprøving av blandt andre reason. Synes det er veldig begrensende å ikke ha mulighet til å legge til vst's.

Tolmodighet er vel det du trenger!
Vis hele sitatet...
Reason har vst-connections
PC: Mixcraft
Mac: Garageband

Hørte mye dritt om mac før jeg fikk mac som på videregående å jeg begynte å redigere lyd, film og bilder med den. Det å ha en styreflate som reagerer på alt fra 1-5 fingre og på hvilken retning du beveger dem gjør alt UTROLIG enkelt når det kommer til multitasking, scrolling opp og sidelengs, zoom inn og ut + mye mer. Det at den ikke fungerer med touch, men med et at hele plata klikkes ned er også veldig praktisk i mange tilfeller. Så hvis du tenker å begynne ganske seriøst og produsere til for eksempel artister, ville jeg gått til innkjøp av utstyr som passer til jobben, altså en mac.

PC bruker jeg nå kun til vanlig hjemmebruk og spill, macen bruker jeg til redigering og produksjon i for eksempel adobeprogrammene.
Sist endret av Teddybe4r; 23. desember 2011 kl. 19:53.
Trådstarter
Sitat av Teddybe4r Vis innlegg
PC: Mixcraft
Mac: Garageband

PC bruker jeg nå kun til vanlig hjemmebruk og spill, macen bruker jeg til redigering og produksjon i for eksempel adobeprogrammene.
Vis hele sitatet...
Har både mac og pc.
Har holdt på med FL Studio 10 i 2 uker nå, går egentlig ganske greit å lære seg bare man ser litt på youtube videoer, de viser deg for det meste bare basics av beats og piano rolls Men man må være tolmodig ja, for det tar tid å kunne lage sanger og man burde brenne litt for det.
Hvordan er Fl studio i forhold til Ableton? Har lastet ned begge med crack, og jeg må si jeg ikke skjønner store greiene av Ableton, men har drevet litt med Fl studio før, så har litt mer forståelse for det programmet.
TS; Du burde virkelig prøve deg mer på FL! Jeg har hatt det i 2 uker. Første beaten min som jeg er fornøyd med: http://soundcloud.com/pyramidemed-yeover/chill2

Man lærer fort etterhvert!