Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1048
Hei.
Kjøpte et trådløst aksess punkt i helgen.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=617294

Jeg koblet det opp mot det trådløse nettverket (uten kabel) og dette fungerte forsåvidt greit, fikk jo forsterket signalene.
Men egentlig ville jeg koble det opp med kabel mellom routeren og aksess punktet, så jeg prøvde å sette kabel i mellom. Da fikk jeg bare opp melding om Ip konflikt og det fungerte ikke.
Noen som vet om det går an å få dette til å fungere?
Føler det er et stort tap i hastighet på internett ved å forsterke et trådløst signal. Vil jo ha raskest mulig linje trådløst.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Trådløst er uansett second grade, man bruker det til mobile enheter.

Hvis du har mulighet til å koble kabel mellom routeren og denne repeateren, hvorfor ikke bare koble kabel direkte i maskinen som skal nyte av dette ?
Når du får ip konflikt er det at ap`en og en annen enhet i nettet har samme ip. Da må du endre ip på accesspunktet, dette gjøres vanligvis i web-grensesnittet. Koble en kabel mellom din maskin og accesspunktet for å endre den. Mer informasjon finner du i manualen.

Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Trådløst er uansett second grade, man bruker det til mobile enheter.

Hvis du har mulighet til å koble kabel mellom routeren og denne repeateren, hvorfor ikke bare koble kabel direkte i maskinen som skal nyte av dette ?
Vis hele sitatet...
Ingen problemer å bruke trådløst så lenge det er riktig satt opp. Er jo kjekt å slippe kabel til maskinen, spesielt laptoper. Og er jo mange enheter som bruker trådløst, f.eks mobiler.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Trådløst er uansett second grade, man bruker det til mobile enheter.

Hvis du har mulighet til å koble kabel mellom routeren og denne repeateren, hvorfor ikke bare koble kabel direkte i maskinen som skal nyte av dette ?
Vis hele sitatet...
Vi driter i hva du syns trådløst er. Noen bor hjemme og får ikke bore hull i stol og bord for å legge en fuckings kabel. Hva med å svare på spørsmålet TS spør om heller?

TS: Sjekk om noen av pcene har satt opp statisk IP. Ruteren vil tildele random ip adresse hvis ikke. Hvis det ikke virker så bare skift til statisk IP på alt ihop.
Sitat av Glenni Vis innlegg
TS: Sjekk om noen av pcene har satt opp statisk IP. Ruteren vil tildele random ip adresse hvis ikke. Hvis det ikke virker så bare skift til statisk IP på alt ihop.
Vis hele sitatet...
Accesspunkt pleier normalt å komme med statisk ip. Tipper det er konflikt mellom det og routeren.