Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 908
Gammel vs ung arbeidstaker.
Denne problematikken har både jeg og mange av mine venner opplevd.

Når du har 2 arbeidstaker, begge 2 har akkurat like lang erfaring i bedriften og begge har akkurat samme utdanning.
Men den ene er 22år gammel mens den andre er 40år.
Hvorfor får den gamle vesentlig mere respekt enn den unge arbeidstakeren?
Det svare kan jo si seg selv, men jeg synes at alle fortjener like mye respekt.
Bare fordi du er gammel, liker rødvin, ser på krim så bør ikke du få mere respekt av den grunn!
Jeg synes det er litt spesielt at når den unge arbeidstakeren gjør en feil så går liksom verden under for de andre.
Men når den gamle arbeidstakeren gjør en feil så er det liksom bare slik som skjer.

Jeg skjønner godt hvorfor en del unge folk prøver og unngå industri yrket når det det består av såpass mange særinger.
Det er ikke alltid like allright og være denne eneste unge personen på arbeidsplassen.
Dette gjelder ikke alle industri bedriften men en del bedrifter.

Så jeg forstår godt hvorfor mange unge mennesker prøver og komme seg inne i bedrifter/yrker der det er en større andel av unge folk.

Man blir temmlig lei av å høre den samme settningen vær dag :
"Når jeg var ung så hadde vi ikke råd til salt på maten".
"Jeg hadde 2unger, kjerring, huslån og bil lån før jeg var 20"
"Verden er perfekt for de som vokser opp i dag"
"Når jeg var ung så hadde vi ingen valg"

Jeg synes gjensidig respekt bør komme fra begge sider.
Sist endret av UrbanFreak86; 4. februar 2011 kl. 06:19. Grunn: Thug life.
Den eldste har gjerne vært lengre i arbeidslivet, som ofte kan gi en erfaring av en annen type. Da snakker jeg om f.eks. konflikthåndtering, evnen til å løse utfordringer i arbeidsoppgaver og lignende "ute av boksen" scenarier. Men jeg syns også like mange ganger at det går motsatt vei, og at eldstekarene kan låse seg i gitte måter å løse problemer på som nødvendigvis ikke er den beste.

Respekt er ikke noe man kan forlange, og "det bare er sånn".

Når det gjelder syting om gamle dager, så kommer nok du og til å bli sånn. Bare vent å se
Min far er slik, og jeg kjenner jeg også tar meg selv i å tenke slik til tider. Men da nynner jeg litt på Bob Dylans The Times They Are a-Changin'.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
at man er elst betyr ikke at man er rett, man at man bare har hatt feil lengere
de yngste er vell litt mer "nye" og fulle av arbeidsvilje, mens den gammle kansje er gretten og lei?

på arbedsuka jobbet jeg for en mildt sagt dritkul fyr han var over 60 og smilte HELE tiden

helt enig med OP, finnes ingenting så irriterende som folk som lever i 1970-tallet i 2011

og hvis noen sier "verden er perfekt for de som vokser opp idag", spørr hvorfor det er noe å klage over? at noen sier noe slikt er jo mangel på respekt i seg selv, når det høres ut som om man er en sjalu 8-åring som er sur fordi søstra fikk den største sjokoladen