Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 928
Hei og hopp

Jeg begynner å bli meget lei av en vifte som skal gå hele tiden, selv når pcen står på strømsparer. Jeg fikk byttet kjøleribbe hos HP service, og det gikk litt bedre. Men uansett så blir pcen utrolig varm. Jeg trodde det skkulle ta fyr i bordet en gang

Jeg har en gammel HP Pavillion dv6500 om jeg ikke husker feil. Den har vært på rep mange ganger før siden elkjøp og HP ikke kan en dritt. Jeg fikk til og med en HDD på 140 GB når orginalt var det 250GB!!! Idioter synes jeg. Jeg gadd ikke gjøre mer utav det, så nå har jeg tenkte å gjøre alt selv heretter.

Pcen holder seg god og varm ved 50-70 grader hele tiden. Planen er å ta Dremel'en og kutte av plastdekselet over vifte, og montere ny vifte(fra en annen laptop) siden den vifta som er i laptopen suger heftig. Jeg skal da sikre dette med luftinntaknetting, som ikke gir mye motstand.

Dere trenger ikke spørre om garanti, siden den gikk ut for 2 år siden

Er det noe mer jeg har glemt?

Kankskje mekke noe på HDD kjølinga. Siden HDD'n koser seg i ett isolert rom, så den skal bli ordentlig kokt og stekt i tilfelle jeg blir sulten i ørkenen eller hvor jeg skulle befinne meg med laptop'n.

Dette blir en liten prosjekttråd, om jeg får tid til dette


Mvh
Fredrik
Sist endret av KapteinFredrik; 16. januar 2011 kl. 15:38.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av KapteinFredrik Vis innlegg
Hei og hopp

Jeg har en gammel HP Pavillion dv6500 om jeg ikke husker feil. Den har vært på rep mange ganger før siden elkjøp og HP ikke kan en dritt. Jeg fikk til og med en HDD på 140 GB når orginalt var det 250GB!!! Idioter synes jeg. Jeg gadd ikke gjøre mer utav det, så nå har jeg tenkte å gjøre alt selv heretter.
Vis hele sitatet...
Jada, for Elkjøp reparerer alle pc'ene som blir levert inn på bakrommet, og de blir ihvertfall sendt tilbake til HP som er produsenten... idiot.
Hvis du bruker huet så skjønner du at det er eksterne verksteder som reparerer slikt, ikke butikken, lov å tenke sjæl..

Sitat av KapteinFredrik Vis innlegg
Pcen holder seg god og varm ved 50-70 grader hele tiden.
Vis hele sitatet...
hvilket er en normal temperatur for en gammel maskin..

Sitat av KapteinFredrik Vis innlegg
Planen er å ta Dremel'en og kutte av plastdekselet over vifte, og montere ny vifte(fra en annen laptop) siden den vifta som er i laptopen suger heftig. Jeg skal da sikre dette med luftinntaknetting, som ikke gir mye motstand.

Dere trenger ikke spørre om garanti, siden den gikk ut for 2 år siden

Er det noe mer jeg har glemt?

Vis hele sitatet...
Ja, reklamasjonsretten som du mister så fort du gjør noe med pc'en selv, såvidt jeg forstår har du 1 år igjen av den.
Den er 5 år, og garantien er 2 år.. .du kan fortsatt reklamere på at pc'en er for varm, og si fra om at du ønsker å søke kreditt på pc'en når du leverer den inn.. da gjør nemlig elkjøp/din butikk det for deg og det er opp til leverandøren om det går bra..

For å kunne reklamere må pc'en ha samme feil 3 ganger, eller forskjellig feil 4 ganger..

Lykke til, men tenk deg litt om før du starter opp dremel'en din..
Ikke får å være negativ men du kommer til å slite med plassen. Du vil ikke få plass inni den bærbare til å gjøre dette.
Sitat av Gig Vis innlegg
Jada, for Elkjøp reparerer alle pc'ene som blir levert inn på bakrommet, og de blir ihvertfall sendt tilbake til HP som er produsenten... idiot.
Hvis du bruker huet så skjønner du at det er eksterne verksteder som reparerer slikt, ikke butikken, lov å tenke sjæl..
Vis hele sitatet...
Haha, fy faen, snakk om å være tulling.. Du kaller trådstarter idiot,
men fy faen det irriterer meg at du faen ikke vet bedre selv.
Det finnes faktisk elkjøp butikker som har egne verksted som reparer slikt,
en kompis av meg har jobba på elkjøp her i hgsd som repratør og har reparert sånne ting. Så.. "lov å tenke selv"
Sitat av Gig Vis innlegg
Jada, for Elkjøp reparerer alle pc'ene som blir levert inn på bakrommet, og de blir ihvertfall sendt tilbake til HP som er produsenten... idiot.
Hvis du bruker huet så skjønner du at det er eksterne verksteder som reparerer slikt, ikke butikken, lov å tenke sjæl..



hvilket er en normal temperatur for en gammel maskin..



Ja, reklamasjonsretten som du mister så fort du gjør noe med pc'en selv, såvidt jeg forstår har du 1 år igjen av den.
Den er 5 år, og garantien er 2 år.. .du kan fortsatt reklamere på at pc'en er for varm, og si fra om at du ønsker å søke kreditt på pc'en når du leverer den inn.. da gjør nemlig elkjøp/din butikk det for deg og det er opp til leverandøren om det går bra..

For å kunne reklamere må pc'en ha samme feil 3 ganger, eller forskjellig feil 4 ganger..

Lykke til, men tenk deg litt om før du starter opp dremel'en din..
Vis hele sitatet...
Elkjøp byttet HDD på min pc, idiot!
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av KapteinFredrik Vis innlegg
Elkjøp byttet HDD på min pc, idiot!
Vis hele sitatet...
og enda klager du på elkjøp? vet ikke om noen butikker som gjør annet enn software pr dags dato.. og software dekkes ikke av garantien/reklamasjon..
Sitat av Gig Vis innlegg
og enda klager du på elkjøp? vet ikke om noen butikker som gjør annet enn software pr dags dato.. og software dekkes ikke av garantien/reklamasjon..
Vis hele sitatet...
Ja jeg klager, siden de satt i en mindre HDD enn det som var orginalt

Gå å kveruler ett annet sted enn i min tråd
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av KapteinFredrik Vis innlegg
Jeg fikk til og med en HDD på 140 GB når orginalt var det 250GB!!! Idioter synes jeg. Jeg gadd ikke gjøre mer utav det, så nå har jeg tenkte å gjøre alt selv heretter.
Vis hele sitatet...
Jaja. du har ikke så mye du skulle sagt syns jeg ^^
Du kan kjøpe en ekstern kjøle vifte på ebay, har selv ingen erfaring med det men det koster jo ikke alverdens å prøve
http://cgi.ebay.com/Notebook-Laptop-...item4aa7aed838
Sitat av dream on Vis innlegg
Du kan kjøpe en ekstern kjøle vifte på ebay, har selv ingen erfaring med det men det koster jo ikke alverdens å prøve
http://cgi.ebay.com/Notebook-Laptop-...item4aa7aed838
Vis hele sitatet...
Eller bare kjøpe en av topp merke på Clas Ohlson eller Elkjøp. (samme merke på begge stedene)
Selger de slik vifte på CO?