Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 10137
Ble akkurat oppringt ifra et 8 siffret nummer som startet med 459 ** ***.

Vedkommende sa at han hadde hørt at jeg muligens var intresert i å kjøpe smuglesprit, tobakk osv osv. Han hadde store kvantum på lager, og sa han var langtransportsjåfør. Snakket en dialekt som er nærmere 100 mil lengre sør en jeg bor. Når jeg spurte hvem som sa at jeg var intresert i å kjøpe illegalt innført alkohol og tobakk så sa han " det var noen av gutta på jobb, som hadde snakket med noen av gutta du jobber med ". Eneste konkrete han kom med var navnet mitt. Han sa ikke hva arbeidsplassen min var.

Har ingen historikk med smugling, annet en etpar brett øl og et tårn snus i ny og ne når jeg er i Sverige å jakter eller går på ski

La ene bilen min ut til salgs på finn.no for 3 timer siden..telefonnummeret mitt, adressen og navnet mitt står jo seff der.

Hva tror dere ? Random svindler som prøver seg på random telefonnummer han finner på finn.no ? Skal jeg ringe snuten om ikke finn har en sak på han ?
Har allerede kontaktet finn.no og gitt de telefonummeret til vedkommende.

Det står selvfølgelig ikke lagret noe navn på nummeret i telefonkatalogen.
husker det var en sprit smugler på plassen jeg bodde før. annbefaler dere og kjøpe fra en slik en egenklig. er som regel veldig billig, men daton er ikke alltid den beste da men om det bare er sprit eller øl så gjør det ikke noe
Han der har ringt meg også.. for et år siden. visste i hvilken by jeg bodde osv. nr mitt har alltid vært skjult i tlf kataloger osv. sa han hadde fått nret mitt av en "Stian" . Og det var i sammenheng med et bilsalg jeg hadde, bilen hadde jeg faktisk vikingfjord reklame på, men jeg trodde det var en kompis som kødda. så jeg kødda tilbake. Han sa jeg kunne få kjøpe en palle av han med masse forskjellig (husker ikke va han kalte pakken for noe, men hadde et navn på det).
Så etter at jeg hadde sagt ja og at vi skulle avtale levering litt senere så ringte han, å ringte å ringte. Han lå å ringte hele tiden selv om jeg ikke tok telefonen.
Alt begynte med at han hadde hørt jeg var en "handelsmann", og Stian hadde sagt det at jeg hadde en 240 til salgs og drev mye med salg å kjøp.

Han har nok funnet nr å navn å bosted på autodb annonsen min..
Jeg har lenge lurt på hvilken luring det der var, han var faen så seriøs :S
Sist endret av Bartman2k; 14. januar 2011 kl. 18:20.
Jeg ville heller ikke ringe snuten, litt kjipt om det er en stakkarslig lastebilsjåfør som vil tjene etpar lapper ekstra. Men igjen, jeg skjønner ikke hvorfor han ringte meg!?
kjedelig streiting
Sitat av paddus Vis innlegg
husker det var en sprit smugler på plassen jeg bodde før. annbefaler dere og kjøpe fra en slik en egenklig. er som regel veldig billig, men daton er ikke alltid den beste da men om det bare er sprit eller øl så gjør det ikke noe
Vis hele sitatet...
Det å smuglerkjøpe sprit fra en ukjent person høres jo jævlig lurt ut om du er lysten på å miste synet eller bli dårlig.. Bedre å kjøpe bra hb fra noen du kjenner da. Evt stikke på polet.
Sist endret av legalize_it; 14. januar 2011 kl. 18:20.
Snakk med fyren
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
Jeg ville heller ikke ringe snuten, litt kjipt om det er en stakkarslig lastebilsjåfør som vil tjene etpar lapper ekstra. Men igjen, jeg skjønner ikke hvorfor han ringte meg!?
Vis hele sitatet...
Nevnte han å ha fått nr ditt av noen ?
Jeg spørte hvor han fikk det fra, åsså fortalte han om det med at han hadde hørt jeg var en handelsmann og skulle selge bil osv.

Så er nok en som ringer folk som skal selge biler, av en eller annen grunn.

Nå blei jeg bare enda mer nyskjerrig på hvem/hva/hvorfor!!
I dette tilfellet ser jeg egentlig ingen problemer med å ringe politiet. Enten han ringer for å kødde, eller for å gjøre salg, så er han jo ikke den smarteste. Plutselig ringer han feil fyr, og da er helvette løs for kundene hans og.
Eller om han prøver å gjøre noe "lurt" med betalingsmåtene eller noe sånt.

Min mening, ring politiet, kan hende de har fått in fler saker på det
Og dere vil nok ikke merke så stor forskjel. Er ikke så veldig vanskelig å finne noen som er villige til å smugle i disse dager.
Sitat av Bartman2k Vis innlegg
Nevnte han å ha fått nr ditt av noen ?
Jeg spørte hvor han fikk det fra, åsså fortalte han om det med at han hadde hørt jeg var en handelsmann og skulle selge bil osv.

Så er nok en som ringer folk som skal selge biler, av en eller annen grunn.

Nå blei jeg bare enda mer nyskjerrig på hvem/hva/hvorfor!!
Vis hele sitatet...
Han sa at han hadde fått nummeret mitt av noen kompiser av han som kjente mine kompiser og sa at jeg var en handelsmann..

Min teori på alt:

Han saumfarer finn.no etter ungdomsbiler. Slitne biler, eller kraftig modifiserte tuningbiler med mye stash på. Han bruker så telefonnummeret som står på annonsen, og sjekket mot telefonkatalogen.no - får fulle navnet og adressen som han deretter sjekker opp i skattelistene for å finne alder og om det i heletatt er vits i å prøve å svindle noen.

Så begynner han vell prosedyren sin, ringe rundt til div folk under 30 (som ofte er ganske svak for billig alko og tobakk) for så å assfucke de grundig.
Hah, hvis han er så driftig ville jeg latt han være.

Hvorfor er det automatisk "assfuck"? Kan jo alltids være han har en trailer full av sprit, men ingen kunder. Hva annet skal han gjøre da? Sette opp skilt langs motorveien?
Hehe, håper han ringer igjen når jeg legger et par biler til ut for salg når snøen har roa seg her hjemme :-P Finne ut av hva dette her er :-p er nok svindel, han vil sikkert ha forhåndsbetalt :-p litt tilfeldig at han snart skulle til haugesund også, da jeg snakte med han.

Lurer så jævli på om han er seriøs eller ikke, han virka så seriøs på telefonen, enten så har han spritvarene eller så er det svindel. var ikke noe telefonprank jaffal :P
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Sjekk telefonnummeret opp mot telefonterror.no
Ringer en fyr å tilbyr deg billig sprit å røyk... kansje jeg skal begynne å henge på finn.no:P
Sitat av Sondre Vis innlegg
Ringer en fyr å tilbyr deg billig sprit å røyk... kansje jeg skal begynne å henge på finn.no:P
Vis hele sitatet...
hehe, vi tenkte visst samme tanke
Sitat av Sondre Vis innlegg
Ringer en fyr å tilbyr deg billig sprit å røyk... kansje jeg skal begynne å henge på finn.no:P
Vis hele sitatet...
Legger en bil ut til salg nå jeg: ) hehe

Kanskje det blir den nye måten å få unna weeden fort
Kollega fikk også samme telefon for en uke siden. Han spurte om han kjørte en brun volvo (noe han gjorde for ett par år siden). Forklarte da at den var solgt for lenge siden, da fikk han servert en historie om at han kjente kjøper og lurte på om han ville kjøpe øl, sprit, tobakk osv.. Trengte selger for store kolli nord i landet..
Hei, mitt navn er Vladimir. Jeg driver med illegal spritvirksomhet. Jeg kjenner deg ikke. Du kjenner ikke meg. Want to get in on diz shit?

For å si det som Knut Nærum sa det på nytt på nytt i kveld; "Det er like troverdig som en 60-lapp."
▼ ... over et år senere ... ▼
Noen flere historier om denne håpløse svindlerfyren har ring meg 3 ganger og begynner å bli lei dette

Har snakket med kompiser og han har ringt mange som har lagt ut biler på finn og autodb

takker for svar
Sitat av kamei Vis innlegg
Noen flere historier om denne håpløse svindlerfyren har ring meg 3 ganger og begynner å bli lei dette

Har snakket med kompiser og han har ringt mange som har lagt ut biler på finn og autodb

takker for svar
Vis hele sitatet...
Hvis han er så plagsom, så kan du vel avtale sted og tid med ham for leveransen, og la det være politifolk som tar ham i mot?!
Gi meg nummeret så kan jeg ringe han og høre om han har noe sprit til meg. Kan si jeg fikk nummeret av "Stian"
Det der er bløff kjære medfreaks.

Dere kommer til å få et knalltilbud og når dere møter opp med cash, blir du rana.
Kjent metode brukt massevis, du tør ikke anmelde fordi du skulle kjøpe sprit.

Det har også blitt utført før med samme fremgangsmåte via finn.
Finner "kjøpere" som sannsynligvis har fått kontantoppgjør på finn og er glad for å la seg lure.
Svindel! Sto om en lignende sak i avisen for ikke lenge siden. Fyren møtte opp med politiet som backup og ganske riktig sto de klar til å rane ham.
Lukter svindel lang vei. Ingen som har "god skit" behøver å ringe
fremmede for å selge varene sine.
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Det å smuglerkjøpe sprit fra en ukjent person høres jo jævlig lurt ut om du er lysten på å miste synet eller bli dårlig.. Bedre å kjøpe bra hb fra noen du kjenner da. Evt stikke på polet.
Vis hele sitatet...
Smuglersprit er ikke synonymt med hjemmebrent.
Sist endret av Naturgrønn; 22. november 2012 kl. 21:33.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Svindel! Sto om en lignende sak i avisen for ikke lenge siden. Fyren møtte opp med politiet som backup og ganske riktig sto de klar til å rane ham.
Vis hele sitatet...
Hadde jo vært på sin plass at fyren i dette tilfelle fikk samme mulighet til og oppleve skjegge i postkassa, en haug me ærlige freaks burde klare å finne på noe riktig såååå, uskyldig?
Har fått en sånn telefon for noen år siden jeg og, det var da jeg drev og handlet litt hb av en fyr...
Så jeg tenkte jo at det ikke var så usannsynlig at gubben prata sant da..

Så jeg fikk priser på masse forskjellig alkohol og røyk, greie priser, men så begynte han å bli veldig ivrig på at desto mere kontanter jeg klarte å skaffe desto billigere skulle jeg få varene, starta først med at jeg skulle handle for 10000.-
Så ringte han meg opp igjen og lurte på om jeg kunne klare å skaffe 20000.- så skulle jeg få veldig mye varer ekstra...

Og dette ble jo bare verre å verre, masa mere å mere om at jeg skulle skaffe cash... Han hadde alt på "lager", så jeg spurte han tilslutt om han kunne ta ett bilde av varene og sende meg?
Ja det skulle han gjøre ja, kom aldri noe bilde... Men han ringte på nytt og på nytt om når vi kunne møtes etc...
Og jeg begynte og mase om bilder av varene, tilslutt så ble han sint og sa ett eller annet på arabisk eller noe sånt og la på!
Etter det har jeg aldri hørt fra han...

Men jeg å har hørt om andre som har møtt disse folkene, og blitt ranet... Så tror ikke jeg har kommet til å møtt noen uten at jeg hadde hatt med meg ganske mange kompiser som er villig til å gripe inn vis det skulle ha vist seg at mohammed og gjengen kun var ute etter å rane meg....
Problemet at jeg ikke drikker nesten og ikke røyker så fikk ikke dette til å stemme. Har ikke nummeret lenger.men pokker så seriøs han virke men 6 mnd si han ringde sist.tragiske person .pokker eg grubla første gang på hvem dette var for en tulling
this is how we do
instar's Avatar
Skaffa meg et par "kasser" selv fra en slik type. Dog jeg tok selv kontakt med ham, og ga ikke penger før jeg fikk varene i hånda. Råder deg til å ikke gi ifra deg penger før du har varene selv, og om du er i tvil, husk magefølelsen din. Den forteller alltid hva som er rett eller galt.

"Høres noe for godt ut til å være sant - er det som regel det."
en klassisk svindel er at du blir spurt om du vil kjøpe sprit, tobakk etc billig, men
du må handle endel, dukker du opp med penger blir du ranet / lurt for pengene!

hel haug med utlendinger som drev med denne svindelen
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Smuglersprit er ikke synonymt med hjemmebrent.
Vis hele sitatet...
Nei, men smuglersprit kan være skummelt for det. Se bare her:Miljøbensin ble til sprit
Skummelt spør du meg.
Sist endret av per-ulv; 23. november 2012 kl. 01:54.
Scammers as always. Møt opp med 15 mann, kanskje handelen vil gå bedre da?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Men er tydelig at det er på finn.no dem henger .For da jeg snakket med han sa han mye fikk du for ivecoen plutselig da så jeg det stemte med en tidligere komentar på denne tråden men folk er jo rimelig dumme vist man går 5 på og kjøper noe over telefon kan jo like godt være politiet som ringer hehe.men ringer nok ikke flere ganger sa akkurat hva jeg mente om det oplegget hans men utrolig frekt og irriterende med slike folk.Samme med dem som ringer fra "microsoft"
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Bedre å kjøpe bra hb fra noen du kjenner da. Evt stikke på polet.
Vis hele sitatet...
Fordi hjemmebrent er drit og polsprit er dyrt vel
Sitat av Ninus Vis innlegg
Fordi hjemmebrent er drit og polsprit er dyrt vel
Vis hele sitatet...
Hjemmebrent kan være godt det, og heller dårlig hb eller dyr polsprit enn å daue.
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Hadde jo vært på sin plass at fyren i dette tilfelle fikk samme mulighet til og oppleve skjegge i postkassa, en haug me ærlige freaks burde klare å finne på noe riktig såååå, uskyldig?
Vis hele sitatet...
Det her bør gjennomføres! Tenk ansiktsuttrykket til fyren(e) som står der når de er omringet av Freaks Eneste problemet er om dette faktisk er legit, noe det ganske åpenbart ikke er.
▼ ... flere år senere ... ▼
Noen som har hørt fra han her på en stund?
Han ringte meg for ca 2 uker siden, sa jeg ville vite hvem som hadde gikk han nummeret mitt. Det var han ikke sikker på, men garantert noen i byggebransjen. Sa han kunne få ringe tilbake om han gav meg et svar og la på.
I dag ringte han igjen, fra et annet nr enn sist.
Nummetet er registrert på en J** E*** L*****, fra facebookprofilen ser ikke L***** akkurat ut som en trailersjåfør.
Ville sjekke opp litt ifm at 180.no appen viste et navn denne gangen, så sa jeg var opptatt på jobb og at han kunne ringe i morgen..
Er det virkelig samme fyren som har holdt scamen gående i 6 år???!
Sist endret av meitemark; 13. oktober 2017 kl. 16:39. Grunn: navn
Sitat av dal3bo Vis innlegg
Noen som har hørt fra han her på en stund?
Han ringte meg for ca 2 uker siden, sa jeg ville vite hvem som hadde gikk han nummeret mitt. Det var han ikke sikker på, men garantert noen i byggebransjen. Sa han kunne få ringe tilbake om han gav meg et svar og la på.
I dag ringte han igjen, fra et annet nr enn sist.
Nummetet er registrert på en J** E*** L*****, fra facebookprofilen ser ikke L***** akkurat ut som en trailersjåfør.
Ville sjekke opp litt ifm at 180.no appen viste et navn denne gangen, så sa jeg var opptatt på jobb og at han kunne ringe i morgen..
Er det virkelig samme fyren som har holdt scamen gående i 6 år???!
Vis hele sitatet...
Se her: https://freak.no/forum/showthread.php?t=296110

Har selv blitt oppringt, men ikke av samme person som deg. Er nok en ganske utbredt svindelmetode kan det virke som..
Sist endret av meitemark; 13. oktober 2017 kl. 16:40.