Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1838
Sitter å tenker på hvordan jeg kan opprette nettsider som er umulig å spore tilbake til meg.

Første tanke er å opprette sider, hos en eller annen gratis leverandør, via en eller annen form for anonym-proxy.
Problemet jeg ser er egentlig å vite hvor anonym en proxy er. Tenker på logger osv. Her har man jo egentlig ikke noe kontroll. Man kan gå igjennnom flere proxier så vidt jeg forstår, men dette gjør vel ikke sporing umulig bare vanskeligere og mer tidkrevende. Forutsetter da at proxiene logger trafikken selv om de påstår de er anonyme og at logger blir utlevert hvis rette myndighet kontakter de.

Andre tanke er å koble meg på et usikret trådsløst nett og opprette siden der.
Svakheten med dette er at jeg fysisk må være i nærheten av nettet, så hvis noen sporer ip tilbake vet de at jeg har vært i nærheten av det trådløse nettet. (Så å gjøre det via naboens usikrede nett er kanskje ikke en lur ide...)

Noen andre som har gode forslag ?
Sitat av dggr
Sitter å tenker på hvordan jeg kan opprette nettsider som er umulig å spore tilbake til meg.

Første tanke er å opprette sider, hos en eller annen gratis leverandør, via en eller annen form for anonym-proxy.
Problemet jeg ser er egentlig å vite hvor anonym en proxy er. Tenker på logger osv. Her har man jo egentlig ikke noe kontroll. Man kan gå igjennnom flere proxier så vidt jeg forstår, men dette gjør vel ikke sporing umulig bare vanskeligere og mer tidkrevende. Forutsetter da at proxiene logger trafikken selv om de påstår de er anonyme og at logger blir utlevert hvis rette myndighet kontakter de.

Andre tanke er å koble meg på et usikret trådsløst nett og opprette siden der.
Svakheten med dette er at jeg fysisk må være i nærheten av nettet, så hvis noen sporer ip tilbake vet de at jeg har vært i nærheten av det trådløse nettet. (Så å gjøre det via naboens usikrede nett er kanskje ikke en lur ide...)

Noen andre som har gode forslag ?
Vis hele sitatet...
Ingen proxyer er helt sikkre uansett om de er anonyme. Bruk flere proxyer, og helst via en internett kaffe eller noe slikt. Eller som du sier, et åpent wlan. Der kan ingen spore deg med mindre pcen din heter <dittnavn> og de sjekker loggen til routeren..
Hvis du går inn på et usikkret wlan - det ville jeg si er det beste. For de som ikke har sikret det, har gjerne heller ikke endret passord/brukernavn på routern, så du kan slette historien selv. Så går du igjennom flere proxy'er, gjerne i mange forskjellige land.
Hehehehe... tenker du har sett "Untraceable" ?
Sitat av Turbolego
Hehehehe... tenker du har sett "Untraceable" ?
Vis hele sitatet...

Er ikke dumt det han sier med å gå igjennom proxyer via flere land.. Flere land = flere rettsinstanser = lengre tid og vanskeligere og spore
Kjøp deg en dedikert boks i utlandet, sett opp squid og slett, be squid ikke logge en dritt.
1. Bruk hansker.
2. Kjøp en billig laptop kontant, med hettegenser. og skjul ansiktet ditt.
3. Finn ett åpent wlan,eller crack et som allerede er kryptert.
4. Opprett alle kontoene som trengs.
5. Legg opp det du skal der du skal.
6. Skru ut harddisken.
7. Kast laptopen.
8. Ta med deg harddisken og kast den fra deg et annet sted.
9. Kast / brenn hanskene.
10. Gå hjem, og vent på nyhetene.
Sitat av MagicalTrevor
1. Bruk hansker.
2. Kjøp en billig laptop kontant, med hettegenser. og skjul ansiktet ditt.
3. Finn ett åpent wlan,eller crack et som allerede er kryptert.
4. Opprett alle kontoene som trengs.
5. Legg opp det du skal der du skal.
6. Skru ut harddisken.
7. Kast laptopen.
8. Ta med deg harddisken og kast den fra deg et annet sted.
9. Kast / brenn hanskene.
10. Gå hjem, og vent på nyhetene.
Vis hele sitatet...

Gjør alt det MagicalTrevor skrev du skulle gjøre, MEN først må du skrive fullt navn + person nr på freakforum :>

gl hf!
Sitat av MagicalTrevor
1. Bruk hansker.
2. Kjøp en billig laptop kontant, med hettegenser. og skjul ansiktet ditt.
3. Finn ett åpent wlan,eller crack et som allerede er kryptert.
4. Opprett alle kontoene som trengs.
5. Legg opp det du skal der du skal.
6. Skru ut harddisken.
7. Kast laptopen.
8. Ta med deg harddisken og kast den fra deg et annet sted.
9. Kast / brenn hanskene.
10. Gå hjem, og vent på nyhetene.
Vis hele sitatet...
Du får det til å virke så enkelt!
Bibliotekpc?
For å lage en nettside må du vel ha fullt navn og pers. nr..

Eller tenker du kun på gratishoster?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av fulloggal
For å lage en nettside må du vel ha fullt navn og pers. nr..

Eller tenker du kun på gratishoster?
Vis hele sitatet...
Eg har aldri opplevd at hoster bryr seg om personalia sålenge en betaler og ikkje lager problemer.

Om en host hadde krevd personnummer hadde eg bedt dei dra til helvfete.

Så problemet er ikkje det - problemet er å fjerne pengesporet tilbake til deg.
Sitat av slashdot
Eg har aldri opplevd at hoster bryr seg om personalia sålenge en betaler og ikkje lager problemer.

Om en host hadde krevd personnummer hadde eg bedt dei dra til helvfete.

Så problemet er ikkje det - problemet er å fjerne pengesporet tilbake til deg.
Vis hele sitatet...
Mener å huske at jeg måtte det hos one.com
Sitat av slashdot
Eg har aldri opplevd at hoster bryr seg om personalia sålenge en betaler og ikkje lager problemer.

Om en host hadde krevd personnummer hadde eg bedt dei dra til helvfete.

Så problemet er ikkje det - problemet er å fjerne pengesporet tilbake til deg.
Vis hele sitatet...
Kjøp host via egold med falsk ID? Verre er vell det ikke.