Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 672
Hvordan komuniserer direkte mellom to PC. Har klart å sette opp direct parallel conection, en som vert og andre som gjest. Kan se at det er conected mellom maskinene. Begge går på Win XP men finner ikke host maskinen på my network places. Har selfølgelig satt aktuelle mappe på vertmaskinen på sharing. Noen kan hjelpe? Andre programmer ?
Sist endret av in2k; 1. oktober 2002 kl. 01:16.
Rett fra windows help'en:

1. Open Network Connections.
2. Under Network Tasks, click Create a new connection, and then click Next.
3. Click Set up an advanced connection, and then click Next.
4. Click Connect directly to another computer, click Next, and then do one of the following:
5. If you want your computer to act as the host (your computer contains the information you need to access), click Host.
6. If you want your computer to act as the guest (your computer accesses information on another computer), click Guest, and then click Next.
7. In Device for this connection, click Direct Parallel (LPT1) and then click Next.
8. Follow the remaining instructions in the Network Connection Wizard.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Kleevah; 1. oktober 2002 kl. 04:03.
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Direct parallel connection er ikke det samme som nettverk, og jeg tror ikke du vil se den andre maskina på my network places (eller hva det heter). Prøv å kjør \\navn, mulig det virker.
Trådstarter
94 0
Anox Cleevah: Som sagt har jeg gjort alt du beskrevet, og det er forbindelse mellom maskinene etter å ha installert direct paralletl conection. Men problemet er hvordan jeg finner frem vertmaskinen fra min gjestmaskin. Må få det gjort inatt. Haster arrgg.
Hvis du har nettverkskort i begge kan du bruke en kryssa TP kabel mellom (vanlig TPkabel der leder 3 og 6 er byttet om)..

Hvis du er nødt til å bruke parallellkabel kan du bruke et dosprog som heter Fastlynx eller noe liknende.. søk på download.com
Trådstarter
94 0
Frohike: Har nettverkskort i begge. Hvordan kobler man dem da? Her ingen hub eller no.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
in2k: Du kjøper deg en TP-kabel som er krysset. Du setter i tp'en i begge nettverkskortene. Den ene pc'en gir du ip'en 192.168.0.1, og den andre 192.168.0.2. Subnet mask setter du til 255.255.255.0. Legg til fildeling og slik, and you're up and running.
Hvis den kabelen du har er riktig, så er FX ett genial og gammelt program. Hvis du også har nettverkskort i begge, så går det sinnsykt mye fortere med en krysset TP-kabel.

Lykke til, detta årner sæ