Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 7064
Jeg synes ikke trappetrinnsteorien holder mål som et argument for legalisering i 2019 (regner med at det er noe i den duren du sikter til). Det er en retorikk som tilhører forrige tiår. Dette er internettets tid, og de aller fleste oppegående mennesker leser seg opp på ting de er nysgjerrige på. Jeg kjenner knapt et menneske på min alder som er i mot legalisering. De mellom 16-30+- år i dag vet veldig godt at hasj ikke er like farlig som heroin, og derfor ser vi en stor porsjon av unge som røyker hasj, men ikke ruser seg på noe annet. Dette var ikke tilfellet før. Når drugs skylte inn over Norge på 70-tallet, ble folk både lagt inn samt døde som fluer på grunn av lite kunnskap om stoffene de inntok. Som for eksempel det du sikter til; man tester hasj, finner ut at det ikke var så farlig, og bestemmer seg dermed for å teste heroin eller andre tyngre stoffer. Fordi man visste rett og slett ikke bedre. Slik var det faktisk når drugs var noe helt nytt i Norge, og den eldre garde har ikke fått med seg at tidene har endret seg og at ungdommen faktisk i dag nyter hasj uten å havne på kjøret med tyngre stoffer. Når det er sagt vet jeg om flere jeg har vokst opp med som er på kjøret med tyngre stoffer, og ikke for å virke nedlatende men jeg er ganske så sikker på det ville gått rett i dass med livene til et par av de selv om de hadde vært rusfrie.

Også må jeg jo banne litt i kirka som vanlig.
Det sies jo at man lett kommer i kontakt med tyngre stoffer gjennom hasj, på grunn av miljøet man vanker i. Da vil jeg gjerne vise til hva jeg skrev litt lenger opp om at det er innafor blant 16-30 åringer å være "helgeknarker". Jeg vet om mange oppegående og normale mennesker i full jobb som røyker hver dag og kan finne på å slenge en bag her og der, og man trenger derfor ikke lenger oppsøke et sjukt shady miljø for å få røykingsen sin. Hvis du derimot velger å gjøre det fordi du ikke har noen andre å handle av, så må jeg si at det er ikke så vanskelig å finne noen som ikke er helt nærkiser som dealer litt på si. Hvis du velger å oppsøke et slikt miljø på egenhånd, så er det noe galt i utgangspunktet og problemet ligger ikke i at hasj er ulovlig. Folk går videre fra helgepils til spritmisbruk også liksom, og sist jeg sjekka så var begge to lovlige rusmidler. Men, hele greia med å krangle om hvilket rusmiddel som er tryggest for deg blir bare svada. Er så lei av at folk skal stille alkohol opp mot hasj osv. Det er nok et dypere psykologisk fundament som får folk til å ta ting som absolutt ikke er bra for kroppen dems, og ikke hvilke stoffer som er lovlige eller ulovlige.

Hvorfor bare ikke være ærlig istedenfor? Jeg vil røyke bønna mi i fred uten at noen har noe med det å gjøre :P
Sist endret av brennesle; 18. april 2019 kl. 04:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Startet med benzo som 15 åring, selvmedisinering ukentlig på vg1 grunnet sosial angst. Kjøpte alt av benzo fra deepweb, da jeg kom inn i deepweb miljøet startet jeg å utforske andre droger enn kun benzo, som OxyContin, cannabis og mildere opiater. Binga aldri på noe som helst så opplevde aldri abstinenser, klarte heldigvis å holde meg innenfor en grense (f.eks. benzo ved nødtilfeller maks 3-5 ganger i måneden). Grovt estimert brukte jeg nok en 10-15k på droger dette året. Sluttet med det meste i vg2 da ting ble "bedre", men røyka fortsatt cannabis et par ganger i måneden, samt alkohol. Idag er jeg snart ferdig med vg3, alt jeg bruker av rusmidler i dag er alkohol, kuttet ut med hasj i høst da jeg opplever panikkangst når jeg røyker.

Skrevet på mobil, får ikke sett ovet innnlegget så nøye så jeg beklager eventuelle grammatikkfeil.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Må bare legge til at jeg var på ingen måte uvitende eller ignorant angående det jeg inntok, jeg var fullt klar over konsekvensene ved bruk og hvor fort avhengighet kommer, spesielt ved bruk av benzo.
Nysgjerrighet, lyst til å slappe av, fange gode vibes, glemme meg litt men også følelse om at eg har nok kontroll over meg selv til å ikkje overdrive. Stoler på meg selv, men hadde rundt meg folk som passet på meg, eg følte meg derfor trygg å prøve.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
ene og alene fordi man man oppsøke kriminelle miljøer for å få fatt i en jævla plante.. hadde det ikke vært for statens "forebyggende" tiltak, hadde jeg aldri vært i befatning med både coke, amf, valium, 2cb, lsd, mescaline, knips og whatnot.. thanks
Vis hele sitatet...
Jeg ser poenget, men er ikke dette i overkant mye ansvarsfraskrivelse?

At det er en plante er i alle fall tidenes dårligste argument.

For min del tror jeg hasj er en av grunnene til at jeg ikke prøvde sterkere stoffer, ei heller til medisinsk formål.

Det virker som folk har veldig ulike innganger til rusbruk, men vi kan vel uansett være enig om at korrekt og ærlig informasjon er viktig. Jeg tror (håper i alle fall) at rusinformasjonen har utviklet seg litt siden Wam og Vennerød.
Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg ser poenget, men er ikke dette i overkant mye ansvarsfraskrivelse?

At det er en plante er i alle fall tidenes dårligste argument.

For min del tror jeg hasj er en av grunnene til at jeg ikke prøvde sterkere stoffer, ei heller til medisinsk formål.

Det virker som folk har veldig ulike innganger til rusbruk, men vi kan vel uansett være enig om at korrekt og ærlig informasjon er viktig. Jeg tror (håper i alle fall) at rusinformasjonen har utviklet seg litt siden Wam og Vennerød.
Vis hele sitatet...
Det han mener er vel at du må komme i kontakt med folk som deale med forskjellige ting for å få tak i bare hasj, det gjør at du automatisk har tilgang til mer enn det du i utgangspunktet var etter og det frister... hadde det vært mulig å kjøpe weed lovlig, ville mange aldri søkt mer en bare det.. Trur det er det han mener..
Sitat av FurDieNacht Vis innlegg
Det han mener er vel at du må komme i kontakt med folk som deale med forskjellige ting for å få tak i bare hasj, det gjør at du automatisk har tilgang til mer enn det du i utgangspunktet var etter og det frister... hadde det vært mulig å kjøpe weed lovlig, ville mange aldri søkt mer en bare det.. Trur det er det han mener..
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner godt hva h*n mener, men synes fortsatt det er i overkant å legge all skyld på staten for livsvalgene sine.
Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg skjønner godt hva h*n mener, men synes fortsatt det er i overkant å legge all skyld på staten for livsvalgene sine.
Vis hele sitatet...
Eg må bli enig med deg her.. til slutt så er det hver sin valg.

Men han har en god argument i hele ”legalisering av weed” debatten
Sist endret av FurDieNacht; 19. april 2019 kl. 10:15. Grunn: Feil @
Alltids vært veldig obs på de fysiske skadene og avhengighetene med rusmidler (ikke de psykiske). Dette inkluderer cannabis, som jeg første gang takket nei til, for så å lese meg opp på.

Har prøvd det meste utenom opiater. Men, amfetamin og kokain bestemte jeg meg tidlig for å ikke like eller ta i fremtiden. Det av flere grunner, men da særlig skadepotensial på amfetamin, i tillegg til at det ikke gir meg så mye utover å bli mer "våken". Kokain det samme forsåvidt, bare at det i tillegg er dyrt. Ikke at jeg aldri kommer til å røre de igjen, men har ikke rørt hverken eller på 2,5 år.

Opiater har jeg holdt meg unna, på grunn av avhengighetspotensiale. Samme forsåvidt med benzo, prøvd rivotril en gang (likte det egentlig ikke, sløver veldig), mens valium har jeg fått av lege, men sluttet selv å ta det.

MDMA leste jeg meg opp før jeg tok, og har her stort sett holdt meg til minst 4 uker i mellom hver gang (da gjerne mer 2-4 mnd mellom hver gang), og holdt meg til normale doser. Har nok aldri tatt mer enn 150-200 mg drops, og redoserer som oftest ikke.

Ketamine elsker jeg, men har aldri hatt noe behov for å prøve å ta en k-hole. Men elsker det i mindre doser på rave, gjerne mens jeg tripper på lsd.

Lsd elsker jeg også. Og har nok "misbrukt " det litt. Aldri vært en for å prøve gigantiske doser, selv om jeg har vært på 800 ug som egentlig var litt mye. Trives fint på 200-300 ug.

Sopp er veldig spirituelt for min del, ikke noe jeg tar for fun slik som lsd.

2cb synes jeg selv er litt kjedelig, men her har jeg aldri tatt mer enn 30 mg, dette fordi jeg ikke vil ta noe som kan være fysisk skadelig.

Dmt/change skal prøves mer.

GHB har jeg prøvd en gang, mest for å prøve. Og likte det ikke. Noe som er greit. Men tror jeg ikke ville like det også fordi det er lett å overdosere.
Venner
▼ ... over en uke senere ... ▼
kjedsomhet

ikke minst sangene av 009 sound system fra youtubes' storhets tid.

faktumet at ecstasy var så populært som det var på 90-tallet og jeg hadde eldre søsken gjorde meg interessert i 90-generasjonen.