Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 891
Hei.

Satt og så på netflix med katten i armkroken i flere timer. Etterhvert begynte det og klø litt lengre ned og til høyre fra pulsåren. Der så jeg er stor "pose" man oftest får av insektsbitt. Ca. 1cm horisonalt, 70mm vertikalt. (hevelsen har blitt mindre, stikker ikke utenfor huden så mye.)

Jeg så et insekt i senga etter jeg pusha katten vekk. Ett insekt jeg aldri har sett før, men ser på google at det 99.99% var en loppe.

Har jeg noe og bekymre meg over? Jeg er sikker på at den har vært på katten min før meg.
Jeg har også ekstrem insektfobia. Er det sannsynelig at sengen min kryr av slike dyr nå? Jeg har ikke sett noe... men er redd..
Helt normalt på denne tiden av året. Jeg fikk et loppebitt i forrige uke. Det går nok over av seg selv men du kan stikke på veterinæren og få flott og loppemiddel til katten din så slipper du at dyret drar med seg kameratene sine inn. Lopper tåler ikke vann. hvis du vasker sengtøyet ditt og klærne dine blir du ihvertfall kvitt de som gjemmer seg der.
Trådstarter
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
Helt normalt på denne tiden av året. Jeg fikk et loppebitt i forrige uke. Det går nok over av seg selv men du kan stikke på veterinæren og få flott og loppemiddel til katten din så slipper du at dyret drar med seg kameratene sine inn. Lopper tåler ikke vann. hvis du vasker sengtøyet ditt og klærne dine blir du ihvertfall kvitt de som gjemmer seg der.
Vis hele sitatet...
Okei, takk skal du ha!
Loppene kan komme utenfra også, hvis du har reir under taket. Blir borte om du vasker sengetøyet, men hvis de kommer gjennom vinduer kommer de fort inn igjen om det er åpent. Klør som f, xylocain hjelper litt.