Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1700
Hei! Ville gjerne dele fotoeksamen min med dere og høre hva dere synes

Oppgaven var: "Du er mote/livsstilsfotograf for et valgfritt magasin. Tema er "beveglese".

Lagde en denimkampanje for H&M magazine. Noen av bildene har mer beveglese enn andre, men prøvde å lage en historie ut av serien (og en historie beveger seg... ihvertfall kronologisk ).

1:http://farm5.static.flickr.com/4008/4706388265_5aa1940b95.jpg

2:http://farm5.static.flickr.com/4010/4707026638_f4cd6b8135.jpg

3:http://farm5.static.flickr.com/4072/4706388917_08619fbc82.jpg

4: http://farm5.static.flickr.com/4060/4706388591_e673431d84.jpg
Gode fotografier! Men jeg ble distrahert av uskarpheten i det første bildet, synes også det var for lite fokus på damen i det siste bildet, men likte veldig godt 2 og 3, da spesiellt 2, hadde passet rett inn i en reklame
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Enig med sistnevnte... Synes første bilde var litt uskarpt på feil steder(kan ingenting om fotografering, men det så ikke helt riktig ut), og det siste likte jeg bare ikke, vet ikke helt hvorfor... 2 og 3 var kjempebra!!!
Jeg har ikke peiling på de tekniske aspektene med fotografering så denne delen kan du ha gjort veldig bra for alt jeg vet.

Men personlig så kan jeg si at jeg ikke likte bildene.
Kjenner at stilen på bildene irriterer meg litt faktisk.

Hva er vitsen med at modellen er avkledd egentlig?
Hvis det var en denimkampanje synes jeg det var for mye fokus på andre ting (tits!!1) enn selve klærne :P
Poenget med bildene er vel å selge, og alle vet jo at sex selger. Bilde 2 falt veldig i smak hos meg =)
nr to er intet mindre enn fantastisk!
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Stråhatten burde vært på fler av bildene. Da hadde det blitt mer sånn sommer-feeling syntes jeg ihvertfall
"Historien" er fin, men selv om det er en del andre merker der det passer bra med nakenheten så syns jeg ikke det matcher med H&M.

1: litt mye forstyrrelser i forgrunnen

2: lurer på om det hadde blitt kulere hvis det var mer hav og mindre brygge? så hun i større grad hopper ut i vannet, ikke ut av bildet. På den annen side er jo det jo litt moro at hun ser ut til å være på vei ut av bildet.

3: litt for mørkt syns jeg, kanskje spesielt rundt øynene, ellers veldig fint

4: morsom ide, men dama - som egentlig ser ut til å være ganske snerten - blir seende veldig "plump" ut når buksa blir tratt så voldsomt opp, og jeg syns ikke det henger skikkelig sammen stilmessig med de tre andre

Liker forøvrig sommerfølelsen på bildene, varme fine toner, men kanskje det blir litt mye 80-tallsfølelse på noen (2) og nesten 70-talls på andre? (1)
Sist endret av atomet; 18. juni 2010 kl. 15:06.
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Vil ikke si bildene hadde passet inn i en reklame for h&m, kanskje litt for lite fokus på klær (selv om det kanskje pleier å være slik i reklamer) Til tross for at det er sommer, så syns jeg også det kanskje blir litt for ensformig med såpass liten variasjon i klesstil (For mye ola-stoff, og for lite av annet, samt en litt for enkel sammensetning av plagg) Syns heller ikke fargestilen du har valgt å bruke passer inn i et mote blad (hvis du sammenlikner med hva h&m vanligvis har.) Har også en formening om det er for lite lys på modellen, altså, hun er litt for balansert med omgivelsene, som kanskje trekker oppmerksomheten bort fra henne. Er riktig nok vansklig å forandre på dette ettersom du brukte naturlig lys?.

Dette er så klart bare min mening, og jeg er på ingen måte noen form for profesjonell, men er da alltids greit å få litt kritikk, right?

Forøvrig er jeg meget enig i hva atomet har å si her, og må si arbeidet du har gjort er langt over standaren her på Freak, og syns du mestret oppgaven veldig bra, til tross for at det var en veldig vanskelig problemstilling du hadde fått tildelt. Veldig bra!
Likte bilde nr.2

Johnny B: hele poenget med det her er jo at det er en "denim-kampanje" altså det blir ikke "for mye ola-stoff"
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
Likte bilde nr.2

Johnny B: hele poenget med det her er jo at det er en "denim-kampanje" altså det blir ikke "for mye ola-stoff"
Vis hele sitatet...
Så det nå, gikk litt fort i svingene, trekker tilbake det jeg sa angående ola-stoffet.
Kan ikke si jeg har peiling på tema men det var jammen bra bilder!
Glemte å legge til i posten min at jeg synes det var flotte bilder, men er også enig med atomet ang. 80- og 70- talls stilen i bildene.
Bilde nr. 1 drar blikket mitt laaangt vekk fra buksa hun har på seg. Jeg forstår at hun ikke har på seg genser fordi fokuset skal være på buksa, og ikke andre plagg, men når hun har de fine puppene som står midt i bilde er det litt vanskelig for meg og flytte fokuset. Hun er for nydelig rett og slett =)
Og med den hatten og skyggen over ansiktet virker det mer som et portrett.

Jeg elsker bilde nr. 2 =)
loffe's Avatar
Trådstarter
Sitat av atomet Vis innlegg
"Historien" er fin, men selv om det er en del andre merker der det passer bra med nakenheten så syns jeg ikke det matcher med H&M.

1: litt mye forstyrrelser i forgrunnen
Vis hele sitatet...
Veldig enig.

2: lurer på om det hadde blitt kulere hvis det var mer hav og mindre brygge? så hun i større grad hopper ut i vannet, ikke ut av bildet. På den annen side er jo det jo litt moro at hun ser ut til å være på vei ut av bildet.
Vis hele sitatet...
For at jeg skulle hatt samme horisontale vinkel med mer vann måtte jeg vasset enda lenger, og da hadde jeg druknet så det ble litt vanskelig. Liker egentlig komposisjonen i dette bildet, man følger hele brygga, deretter treffer høyre ben i det gyldne snitt og man følger bena videre ut til en nesten-berøring (enda et komposisjonsprinsipp) og ut av bildet.
3: litt for mørkt syns jeg, kanskje spesielt rundt øynene, ellers veldig fint
Vis hele sitatet...
Hadde liten tid på eksamen til å redigere alle bildene godt, kan jo kanskje legge ut bildene på nytt med ny redigering. Men jeg er helt enig
4: morsom ide, men dama - som egentlig ser ut til å være ganske snerten - blir seende veldig "plump" ut når buksa blir tratt så voldsomt opp, og jeg syns ikke det henger skikkelig sammen stilmessig med de tre andre
Vis hele sitatet...
Dette sa jeg også under prenetasjonen til sensor, synes ikke bildet passer inn stilmessig, men jeg tok et litt feil valg av bilde (har et annet som passer bedre), men under eksamen blir man litt stressa og tilslutt måtte jeg bare ta et bilde.


Sitat av Johnny B
Vil ikke si bildene hadde passet inn i en reklame for h&m, kanskje litt for lite fokus på klær (selv om det kanskje pleier å være slik i reklamer) Til tross for at det er sommer, så syns jeg også det kanskje blir litt for ensformig med såpass liten variasjon i klesstil (For mye ola-stoff, og for lite av annet, samt en litt for enkel sammensetning av plagg)
Vis hele sitatet...
For det første er det en Denim-reklame, for det andre snakker vi om H&M magazine (altså ikke katalogen). I magasinet er det mye fokus på merkevarebygging. Altså å skape et image, noe man vil identifisere seg med (skjønnhet, humor, frihet osv), imotsetning til katalogen. F.eks: Slik.Eller slik. Kanskje ikke beste eksempel, men.
Syns heller ikke fargestilen du har valgt å bruke passer inn i et mote blad (hvis du sammenlikner med hva h&m vanligvis har.) Har også en formening om det er for lite lys på modellen, altså, hun er litt for balansert med omgivelsene, som kanskje trekker oppmerksomheten bort fra henne. Er riktig nok vansklig å forandre på dette ettersom du brukte naturlig lys?.
Vis hele sitatet...
Kan jeg være delvis enig i. Prøvde egentlig bare å lage fake vintage farger som er skikkelig "in" nå, for å følge moten. Hehe..
Dette er så klart bare min mening, og jeg er på ingen måte noen form for profesjonell, men er da alltids greit å få litt kritikk, right?
Vis hele sitatet...
Setter veldig pris på at dere gidder å si noe, bare bra
Forøvrig er jeg meget enig i hva atomet har å si her, og må si arbeidet du har gjort er langt over standaren her på Freak, og syns du mestret oppgaven veldig bra, til tross for at det var en veldig vanskelig problemstilling du hadde fått tildelt. Veldig bra!
Vis hele sitatet...
Føler jeg har gjort en god jobb for å ha en dag til å ta bilder. Måtte planlegging til første dag, og andre dag måtte jeg vente på modellen til kl 6 for å ta bilder, så jeg hadde ikke akkurat god tid

Sitat av appel Vis innlegg
Bilde nr. 1 drar blikket mitt laaangt vekk fra buksa hun har på seg. Jeg forstår at hun ikke har på seg genser fordi fokuset skal være på buksa, og ikke andre plagg, men når hun har de fine puppene som står midt i bilde er det litt vanskelig for meg og flytte fokuset. Hun er for nydelig rett og slett =)
Vis hele sitatet...
Takk for komplimentet, siden det er dama mi
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Men da forstår jeg, tenkte i forhold til en generell h&m katalog. Som jeg sa tidligere i tråden, unnskylder meg for å ha vært litt sløv i lesingen.