Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1535
Hei, vet ikke om det er mange her som har peiling på lyd/bilstereo men gir det et forsøk for har så lite peiling selv som man kan ha.

I bilen har jeg en BOSS CW2000M Forsterker
En slik en.

Også har jeg to elendige 10" elementer. (skikkelig jalla)

Så lurer jeg på hva som er den beste bassen jeg kan få med denne forsterkeren.
burde jeg velge ett element i og med at det kun er en kanal og ikke 2? (må splitte kablene nå)

Hvis noen kunne linket eller kommet med navnet på noen brae basskasser som forsterkeren takler hadde det vært kjempe fint!
Hva slags bil har du? Om det er løs hattehylle (kombi/stv) eller tett mellom kupé og bagasjerom (sedan) har mye å si for bassgjengivelsen.
Hadde satset på ny forsterker først og fremst. Vet ikke stort om din forsterker, men boss er kjent for å være ganske møkk. Om du kjøper no skikkelig subelement og drar max ut av forsterkern, tror ikke jeg den holder lenge
Trådstarter
14 0
Sitat av epifant Vis innlegg
Hva slags bil har du? Om det er løs hattehylle (kombi/stv) eller tett mellom kupé og bagasjerom (sedan) har mye å si for bassgjengivelsen.
Vis hele sitatet...
honda accord, sedan


Sitat av McLovin Vis innlegg
Hadde satset på ny forsterker først og fremst. Vet ikke stort om din forsterker, men boss er kjent for å være ganske møkk. Om du kjøper no skikkelig subelement og drar max ut av forsterkern, tror ikke jeg den holder lenge
Vis hele sitatet...
er ikke spesielt interessert i å kjøpe ny forsterker atm, med mindre du finner et fantastisk bra tilbud til meg
Sedan ja.. ergo suverent best resultat med båndpasskasse og et element som passer til slikt ettersom all lyden kommer ut av porten, som kan trekkes opp gjennom hattehylla.

Jeg er ikke i tvil om at jeg ville ha kontaktet Dag Johansen på Bilstereoforumet og betalt ham for å dimensjonere og kappe ei kasse til deg. Mannen er dyktig så det holder
Zachry skal vist både være mer stabile og billigere enn boss
Forsterkeren han oppgir gir jo ut 2000rms, så det er jo mer en bra nåkk det. har slev hatt boss forsterker, funket fint den. Det kommer helt ann på hvor mye bass du vil ha egentlig, og hvor stor. selv bruker jeg 15 i en liten coupe og det er vanvittig

har du noe budsjett? har du koblet subbene dine optimalt? stilt inn på output?

OBS! sorry, såg ikke at der stod watt. men siden de oppgir 500rms i 4 ohm regner jeg med han får rundt 1000 litt mindre kansje i 2 ohm, forsatt en forsterker som kan dra mye bra!
Sist endret av Tombøtte; 23. november 2011 kl. 00:57.
Der står 2000WMAX i 2 ohm, og 600WRMS i 4 ohm. Så klart er det en 1000WRMS blokk.
forskjelli vi ser på da? står 500rms i 4ohm med meg og ja, forstår at det er en 1000Wrms blokk men har lite tro på at tallene stemmer helt, har en far som er meget glad i elektronikk og på min gamle forsterker fikk vi ikke samme tallene som var oppgitt, har lest litt her og der om at boss har litt skrytewatt. men for all del, den forsterkeren drar jo det meste av "vanelig" anlegg

Sitat av McLovin Vis innlegg
Der står 2000WMAX i 2 ohm, og 600WRMS i 4 ohm. Så klart er det en 1000WRMS blokk.
Vis hele sitatet...
Liten typo, mente 500WRMS. Boss er nok kjent for litt skrytewatt, ja
Trådstarter
14 0
Så alle her er enige i at hvis jeg skal oppgradere burde jeg helt definitivt 100% sikkert kjøpe ny forsterker?
Sitat av lopas1 Vis innlegg
Så alle her er enige i at hvis jeg skal oppgradere burde jeg helt definitivt 100% sikkert kjøpe ny forsterker?
Vis hele sitatet...
Kommer jo helt an på hvor kravstor du er

Jeg for min del hadde beholdt denne forsterkeren, og testet den ut med de subwooferne jeg ønsker å bruke, og dermed sett hvordan den drar de, så er det bare å bytte ut senere om den ikke er sterk nok for mitt bruk.