Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1882 202910
Load en annen save som tar deg tilbake før du stjal? eller trykk "R" (default) for å ta ned våpnene for å vise at du overgir deg. Kanskje vaktene slår deg litt til men. Du kan da velge mellom å betale gjelden, gå i fengsel, eller bare fortsette å sloss.
Spiller Skyrim på en Ps3, og når jeg skal ta "A cornered rat" questet, er døra låst, og ingen svarer.. Hjelp? Er på *Talk to Brynjolf.
Sitat av Poetmos Vis innlegg
Load en annen save som tar deg tilbake før du stjal? eller trykk "R" (default) for å ta ned våpnene for å vise at du overgir deg. Kanskje vaktene slår deg litt til men. Du kan da velge mellom å betale gjelden, gå i fengsel, eller bare fortsette å sloss.
Vis hele sitatet...
Har ikke noen save før jeg stjal boka :S men skal prøve å ta ned våpnet mitt
Å kjøre Skyrim på et intel gma 4500 er fett. Herregud, gleder meg til stasjonær...
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Spiller Skyrim på en Ps3, og når jeg skal ta "A cornered rat" questet, er døra låst, og ingen svarer.. Hjelp? Er på *Talk to Brynjolf.
Vis hele sitatet...
Glem det, bare quest markern som viste feil. Han er ikke i det låste huset, men på marketplassen.
Kjøpte meg ny prosessor (quad core istedenfor duo) for og takle dette spillet, men når jeg bytta så kommer jeg ikke på internett?! Ja, veit det er prosessoren sin feil for når jeg bytter tilbake til duo fungerer den yppelig igjen... :/ Faen ta
Spilt dette en stund nå, men klarer ikke finne steel ingots!
Trenger det til våpenet mitt!


Noen som vet hvor jeg kan få tak i det?
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Sitat av nobels Vis innlegg
dritt.. jeg stjal en bok i en by ved en feil, nå vil alle drepe meg uansett hvilken by jeg går til. Mulig å fikse dette?
Vis hele sitatet...
Hvis du er på PC kan du fikse dette med console. (den knappen til venstre for "1")
player.setcrimegold XXX - Set it high if you want to fight, set it at 0 if you want to be free.
Sist endret av ArtOfHacking; 13. november 2011 kl. 13:34.
Nå er jeg i lvl 12, men har sikkert hatt de samme våpenene siden lvl 5...

Noen tips til hvor jeg kan finne bra våpen og utstyr?
Lag våpen selv ved forge(kvess de), matriale kjøper du hos de som eiger forgen. Så enchanter du(du må først disenchante noe for å lære enchants)
Herregud den steam downloaden skulle ha fått en pris .. Er jo helt sinnsykt tregt å laste ned da. Laster ned med 250-300 kb/s med en 10mbit linje ..
Sitat av HabbaLaBiba Vis innlegg
Lag våpen selv ved forge(kvess de), matriale kjøper du hos de som eiger forgen. Så enchanter du(du må først disenchante noe for å lære enchants)
Vis hele sitatet...
Hvordan lærer jeg å lage nye våpen da?

Et spørsmål til, hvor finner man shouts? har 2 dragon souls nå, men ingen shouts å låse opp
Sist endret av MartinTi; 13. november 2011 kl. 14:00.
Hadde ikke trodd at dette var et spill som jeg ville sitte inne hele helgen og game :P Nå har jeg 19 timer etter fredagen og lørdagen Blir sikkert noe over 20 timer på meg etter i dag, må bare feire farsdagen :P Og grattis til alle pappaene her
Sitat av MartinTi Vis innlegg
Hvordan lærer jeg å lage nye våpen da?

Et spørsmål til, hvor finner man shouts? har 2 dragon souls nå, men ingen shouts å låse opp
Vis hele sitatet...
Du må gå inn i dungeons og finen "dragetavler". Hvis du gjør hoved quest-linen så finner du en shout ganske tidlig.
Skyrim, or How Not to Make a PC Game.
Inntil de fikser disse forholdsvis enkle problemene orker jeg ikke spille mer. Har aldri vært så frustrert på UIen i noe spill, gamebreaker.
Sist endret av Mith; 13. november 2011 kl. 14:14.
Sitat av Mith Vis innlegg
Skyrim, or How Not to Make a PC Game.
Inntil de fikser disse forholdsvis enkle problemene orker jeg ikke spille mer. Har aldri vært så frustrert på UIen i noe spill, gamebreaker.
Vis hele sitatet...
har ingen store problemer med UI, man må bare tilpasse seg litt.
at dual wielding knappene ikke gir mening er bare en bagatell.

Kan tenkes at noen modder slik at UIen funker etter hvert.
Den funker tålig bra med xbox-kontroll, men mus/tastatur er forferdelig. Jeg føler meg handikappet av å spille med kontroll, så da må jeg vel bare vente.
Sist endret av Mith; 13. november 2011 kl. 14:22.
Sitat av Mith Vis innlegg
Den funker tålig bra med xbox-kontroll, men mus/tastatur er forferdelig. Jeg føler meg handikappet av å spille med kontroll, så da må jeg vel bare vente.
Vis hele sitatet...
Jeg enig med deg, kjøpte skyrim på PS3 fordi jeg visste at det ville bli fakka på PC.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Spillet står bare og loader når jeg skal begynne og spille igjen. Noen som vet hva det kan komme av? Den svarer heller ikke, men animasjonen og tipsene rullerer riktig. Må lukkes med task manager.. Utrolig irriterende å ikke få spilt!
Vil en gammel 60 gb klare å kjøpe spillet helt fint?
Sitat av Mith Vis innlegg
Den funker tålig bra med xbox-kontroll, men mus/tastatur er forferdelig. Jeg føler meg handikappet av å spille med kontroll, så da må jeg vel bare vente.
Vis hele sitatet...
Hæ?

Føler mus/tastatur fungerer ypperlig jeg..
Spilte nettopp Skyrim et par timer nå (PC) og jeg må si UI'en er helt mongo. Jeg mener: ærlig talt; lag det LITT verre kanskje? /end sarcasm

Ellers er det et flott spill både i gameplay og grafikk. Landskapet er fantastisk.
Enig med Kognito. Tar lang tid å bytte mellom forskjellige spells/weps, selvom man bruker favoritter. Nå er jeg helt ny i Elder Scrolls serien, så vet ikke om det alltid har vært sånn. Har det det?

Og er det noen lettere måte å bytte på? Feks at man bruker 1,2,3,4 osv til å bytte spells/weps?
Sitat av Leonardie Vis innlegg
Enig med Kognito. Tar lang tid å bytte mellom forskjellige spells/weps, selvom man bruker favoritter. Nå er jeg helt ny i Elder Scrolls serien, så vet ikke om det alltid har vært sånn. Har det det?

Og er det noen lettere måte å bytte på? Feks at man bruker 1,2,3,4 osv til å bytte spells/weps?
Vis hele sitatet...
Du kan sette favoritter til 1,2,3 osv... fved å trykke på den tasten når du markerer en favoritt

Jeg finner ikke ut hvordan man lader opp enchantede våpen.. Noen som vet?
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Sitat av MartinTi Vis innlegg
Du kan sette favoritter til 1,2,3 osv... fved å trykke på den tasten når du markerer en favoritt

Jeg finner ikke ut hvordan man lader opp enchantede våpen.. Noen som vet?
Vis hele sitatet...
Du finner våpenet i inventory så trykker du T eller den knappen der det står "charge" du trenger da et soulgem for å fylle på
Burde ikke pcen min klare og kjøre skyrim på ultra?

Spec:
CPU: Intel 2500k
GPU: Nvidia gtx 570
Ram: 8gb
Sist endret av MadCroc; 13. november 2011 kl. 16:29.
Noen som vet hvor jeg kan finne Jazbay Grapes? Prøver å hjelpe en stakkars dame på Sarethi Farm med å finne de, hun sier selv at de er veldig sjeldne.

Er så langt utrolig fornøyd med spillet, om jeg ikke har kommet særlig langt i storyen pga. jeg loker rundt og hjelper gamle damer med å finne planter.
Sitat av MadCroc Vis innlegg
Burde ikke pcen min klare og kjøre skyrim på ultra?

Spec:
CPU: Intel 2500k
GPU: Nvidia gtx 570
Ram: 8gb
Vis hele sitatet...
Jo Kjører nesten det samme setupet, - har 16 gb ram, ikke 8.
Har også clocket skjermkortet opp fra 750 mhz til 900 mhz, men vil tro skjermkortet ville greid skyrim på ultra uclocket, også.
hmm, jeg sltier med å finne bedre våpen..

Trasker enda rundt med steel warhammer. Har mekket den opp litt med smithing, men still. Noen som vet hvor/hvordan man finner andre, bedre våpen/armor? Eller må man bare mekke selv?
UI fungerer jo ypperlig! Bare man blir vant til den så er den jo mye mer effektiv enn den på Oblivion for eks.
Har gjort mainquestet et godt stykke (skal ikke gi noen spoilers her) og sliter med å gjøre sidequests, de gir jo nesten ingen informasjon om hva som skal gjøres. F.eks et quest hvor man skal finne ei redguard dame i en by. Tok meg 30-40 minutter å springe rundt i ALLE husene å finne henne...
Hva er mest ''effektivt'' å bruke som Two-Hand våpen? Sverd, Øks eller Hammer?
Hammer har jo mest ren dmg men sverd er jo raskere er det ikke?
Sitat av Jennymas Vis innlegg
Har gjort mainquestet et godt stykke (skal ikke gi noen spoilers her) og sliter med å gjøre sidequests, de gir jo nesten ingen informasjon om hva som skal gjøres. F.eks et quest hvor man skal finne ei redguard dame i en by. Tok meg 30-40 minutter å springe rundt i ALLE husene å finne henne...
Vis hele sitatet...
Det liker jeg med spillet faktisk. Det er ikke helt rett frem som: Gå dit. Snakk med den personen. Skaff det itemet der. Return.

Du må tenke litt selv også og lete litt.
Bruker magi på ene handa og Sverd i andre. for å gi litt range.

Hva er mest ''effektivt'' å bruke som Two-Hand våpen? Sverd, Øks eller Hammer?
Hammer har jo mest ren dmg men sverd er jo raskere er det ikke?
Vis hele sitatet...
Sist endret av F4celess; 13. november 2011 kl. 17:18.
Sitat av Powlair Vis innlegg
Hva er mest ''effektivt'' å bruke som Two-Hand våpen? Sverd, Øks eller Hammer?
Hammer har jo mest ren dmg men sverd er jo raskere er det ikke?
Vis hele sitatet...
Jeg bruker warhammer. Det var det første teel våpenet jeg fant.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Det liker jeg med spillet faktisk. Det er ikke helt rett frem som: Gå dit. Snakk med den personen. Skaff det itemet der. Return.

Du må tenke litt selv også og lete litt.
Vis hele sitatet...
Du har helt rett. Men noen ganger kan det bli litt for mye for min del. Er det mulig å tracke questene slik at man ihvertfall vet hvor man skal dra?

Det skulle vært som på WoW hvor du faktisk får en lang text du kan lese om hva questet går ut på, ikke bare 4-5 setninger - det blir bare for dårlig imho.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Sitat av Jennymas Vis innlegg
Du har helt rett. Men noen ganger kan det bli litt for mye for min del. Er det mulig å tracke questene slik at man ihvertfall vet hvor man skal dra?

Det skulle vært som på WoW hvor du faktisk får en lang text du kan lese om hva questet går ut på, ikke bare 4-5 setninger - det blir bare for dårlig imho.
Vis hele sitatet...
Hvis du trykker J på PC får du opp Journal, her kan du aktivere en quest med å trykke E, du vil da kunne trace questen der den vil at du skal være. Det er vel rundt 99% av questene som sier hvor du skal gå. (på MISC quester må du aktivere hele misc greia, så gå inn på misc å aktivere den på insiden også.)
Er enig i begge parter der; det er bra at det slik at du må tenke deg til det selv, og lete og bruke litt tid på det. Men noen ganger blir det litt for vanskelig med vill gjetting..

Altså, for de som ikke har lyst til å bruke lang tid på en enkelt quest (som er forsåelig) så går det ann å google seg frem.

Jeg vet ikke om det finnes noen quest helper på nett, slik som Thottbot for wow.. det ville jo vært ganske fint egentlig. Gjør det det?
Fikk akkurat azuras star, noe jeg kan eller skal bruke den til senere i spillet eller er det bare å selge den?
Sitat av MadCroc Vis innlegg
Burde ikke pcen min klare og kjøre skyrim på ultra?

Spec:
CPU: Intel 2500k
GPU: Nvidia gtx 570
Ram: 8gb
Vis hele sitatet...
Jo.
Har selv 2500k, Radeon HD6870 og 4Gb ram og kjører det på ultra i 60+ fps
Sitat av ArtOfHacking Vis innlegg
Hvis du trykker J på PC får du opp Journal
Vis hele sitatet...
Takk - det var nytt for meg

Sitat av Leonardie Vis innlegg
Er enig i begge parter der; det er bra at det slik at du må tenke deg til det selv, og lete og bruke litt tid på det. Men noen ganger blir det litt for vanskelig med vill gjetting..

Altså, for de som ikke har lyst til å bruke lang tid på en enkelt quest (som er forsåelig) så går det ann å google seg frem.

Jeg vet ikke om det finnes noen quest helper på nett, slik som Thottbot for wow.. det ville jo vært ganske fint egentlig. Gjør det det?
Vis hele sitatet...
Thottbot etc synes jeg er noe dritt. Hvis skyrim hadde hatt noe likt default questhelper'n i WoW så hadde det vært mye bedre, med tanke på at questene her i skyrim her mye mer variert og ikke like kjedelige som på WoW.
Noen som har funnet en løsning på questet " a cornerd rat" ?
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av MartinTi Vis innlegg
Noen som har funnet en løsning på questet " a cornerd rat" ?
Vis hele sitatet...
Jau, på pc ihverfall.
Sitat av echuz Vis innlegg
Omtrent alle forumet og alle tråder relatert til problemet. Det som til slutt funka var og komme meg inn i rommet ved å skrive movetoqt mq202 1 i terminalen, og spamme E til han reagerer. Men han er utrolig bugga, så bare finn veien ut igjen og kom deg dit du skal (riwerwood hvis jeg ikke husker feil) og da burde han vere fin igjen. Helt til du skal inn på hotellrommet, da bugger han seg igjen, men det gjør ikkenoe. Lykke til folkens!
Vis hele sitatet...
PS: Inlegg 900!!
Sist endret av Echuz; 13. november 2011 kl. 18:12.
Esbern står og legger den samme boken på bordet om og om igjen. Noen som har en løsning?
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av Ozma Vis innlegg
Esbern står og legger den samme boken på bordet om og om igjen. Noen som har en løsning?
Vis hele sitatet...
Bare ta boka så går spillet videre.
Sitat av echuz Vis innlegg
Jau, på pc ihverfall.

PS: Inlegg 900!!
Vis hele sitatet...
Hos meg bugger han seg før vi skal inn på rommet, han og hu dama bare står der å ser dumme ut -.-

Edit: fant det ut, bare å gå inn og ut igjenn av huset :P
Sist endret av MartinTi; 13. november 2011 kl. 18:31.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av MartinTi Vis innlegg
Hos meg bugger han seg før vi skal inn på rommet, han og hu dama bare står der å ser dumme ut -.-
Vis hele sitatet...
Det er derfor du må inn i rommet med den kommandoen som står der. Også bare spammer du han med 'talk' til han reagerer.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Sitat av MartinTi Vis innlegg
Noen som har funnet en løsning på questet " a cornerd rat" ?
Vis hele sitatet...

Er ikke sikker på hvordan du skal kunne fikse dette på XBOX / PS3, men på PC kan du skrive TCL i console, fly inn for så å SPAMME fyren til det funker. Etter at du er ferdig skriver du bare TCL i console igjen så er alt normalt, husk å ikke ahr noe targeta når du skriver inn TCL da

På min versjon av spillet bugger han mannen seg HELE tiden, ganske irriterenes egentlig, menmen, er jo Bethesda.

Btw, hvis dere forsatt sitter in en gruppe på Skype å snakker mens dere spiller, flekk meg en PM med brukernavn!
Spørr igjen, vet dere om en gammel xbox 360 med 60 gb kan kjøre spillet uten problemer? Takk på forhånd
Game disconnected
pokemon's Avatar
Sitat av Vemund1 Vis innlegg
Spørr igjen, vet dere om en gammel xbox 360 med 60 gb kan kjøre spillet uten problemer? Takk på forhånd
Vis hele sitatet...
den skal da kjøre det like fint som alle andre xbox 360'er..