Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 819
Hei!

Jeg sliter litt med kreativiteten for tiden og føler jeg har stått på samme plass veldig lenge nå, bildene mine er veldig mye av det samme og jeg finner liksom ikke en vei å utvikle meg på.

Så derfor tenkte jeg vi kunne lage en tråd der vi kan komme med tips som gjør at man får i gang kreativiteten!

Det kan være måter å gjøre ting på OG linker til flotte fotografer!

Kom igjen!
Ballong bil!
Lagde en på skolen for en stund siden. Finnes ingen bilder
Hmm? Mener du at du blåser opp en ballong og deretter klesser på papir og slikt?
Selv blir jeg bare depprimert av å se på den, men den kan kanskje hjelpe noen å komme igang.


Ellers, så vil jeg jo alltid anbefale å se "the genius of photography" for de som er interressert i foto og ikke har sett den. Den motiverte meg ihvertfall, og ga meg mye mer innblikk og respekt for fotografi.

Og mange ganger bruker jeg faktisk bare we <3 it som inspirasjonskilde. Rett og slett.

Er sykt lite kreativ etter eksamen nå selv, så ja.
Frankrikes Solkonge
Oioioi, fikk så mange flotte bilder i hodet om hvordan jeg kunne løse de fleste på den fotoutfordringa!
Spørs hvordan du liker å jobbe, personlig så føler jeg at kreativiteten kicker best inn på natta etter en lang dag.
Jeg foretrekker også å jobbe under press, en deadline som nærmer seg får fart på hue og effektiviteten

Tips til hvordan du kan øke kreativiteten er for ekesmpel å ta en gjenstand, og skrive ned alt du kommer på som du kan gjøre med gjenstanden.

Hvis du vil tenke nytt kan du prøve å sette noen begrensninger for ditt neste prosjekt. Gjerne et verktøy som du ofte bruker og bestem deg for å ikke bruke, eller bare bruke... ukno. Ting som tvinger hue til å tenke annerledes =D
Kjøp ny optikk, og endre vanene du har hver dag slik at du får nye inntrykk og nye ideer!
Jeg har ganske ny opptikk, som jeg må begynne å bruke mer tror jeg! Tyr alltid til 50mm og tar bilder av folk og kattene mine! :P Får ta med meg vidvinkelen ut å ta bilde av solnedgangen eller noe. Eller en tur til byn og ta bilder av livet.

Likte den listen der! Skal prøve!

Jeg syntes Weheartit er kjedelig, er bare fjortiser som legger inn bilder der syntes jeg. Er ikke som det var før.
Siden den forrige kommentaren min ble slettet, får jeg vel komme med noe litt mer konstruktivt.

Selve definisjonen av kreativitet er å skape noe, en ny idè, en problemløsning. Prøv å endre noe i livet ditt, få noen nye perspektiver. Nye "byggeklosser". Gjør noe du aldri har gjort før, dra til et kult og vakkert sted i sommerferien. Få inspirasjon fra andre verk, lær deg noen nye fototekniske teknikker.
Har tenkt til å bruke noen dager nå til å fotografere. Noen forslag til steder eller ting jeg burde prøve ut? Oslo-området. Takk!