Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 3262
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, jeg har bodd på Østlandet for en stund siden, og der var en «kule» med heroin 5 gram.

Men jeg er vant med at en «kule» er 0.5 gram her på Vestlandet.

Hva er riktig?
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Aldri hørt kule på Vestlandet, men i oslo er det 5g. Det som er riktig.

Hva syntes du om tilgangen her? Blodpris i forhold til oslo?e
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Trådstarter
Men alle jeg spør mener en kule er 0.5g.
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Hva er vanskelig med å skjønne at en kule på østlandet er 5 g men en kule på vestlandet er 0,5 g

Derfor er "rett" svar avhengig av hvor du oppholder deg
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Kan man sammenligne heroin og veldig god hasj? Til en viss grad.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Nei egentlig ikke, selv om noen av effektene overlapper så blir det noe helt annet. Det er en god kombinasjon, da.
Vis hele sitatet...
Kommer an på strain. Weed avhengig av strain kan være dempende, stimulerende eller psykedelisk eller alt sammen. Stor variasjon.

Heroin er definitivt dempende, har du opplevd å bli ordentlig stein på en sativa strain så er det vel i samme gata rent hypotetisk hvertfall.
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Fikk skikkelig lyst på heroin nå enda ikke prøvd det i en alder av 23, noe som er veldig bra. Men har en følelse på at jeg kommer til å røyke heroin en dag.
Se denne først

Det er en skuespiller som leser et innlegg fra reddit, folk påstår det er den beste beskrivelsen av heroin.

Fikk skikkelig lyst på heroin nå enda ikke prøvd det i en alder av 23, noe som er veldig bra. Men har en følelse på at jeg kommer til å røyke heroin en dag.
Vis hele sitatet...
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Se denne først

Det er en skuespiller som leser et innlegg fra reddit, folk påstår det er den beste beskrivelsen av heroin.
Vis hele sitatet...
Nice
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Trådstarter
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Se denne først

Vis hele sitatet...
Jeg har brukt heroin i 3 år nå. Jeg vil ikke si det er det beste, det er et av dem, men ikke beste. Jeg har brukt det kanskje 1-10 ganger i året, noen ganger med perioder som varer 3-5 dager på maks, aldri opplevd abstinens eller avhengighet.

Men det har endra seg litt. Sist jeg brukte heroin, var det amazing, jeg har pleid å sniffe, da har jeg tatt en stor linje, hvert rusa en hel dag, men sist gang, var det røyking, jeg smelte litt i folien, tok trekk på trekk, fikk god form, den forsvant raskt, kanskje på en time, røykte mer mer mer, følte meg amazing, doserte hele tiden, aldri følt meg bedre, og siden har det vært et heavy rus sug, og jeg har brukt heroin av og på i over 4 uker nå, jeg vil fremdeles si jeg har kontroll, med pauser. Men jeg tror selv jeg er i ferd med å miste den, det er i hvert fall en risiko.
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Jeg har brukt heroin i 3 år nå. Jeg vil ikke si det er det beste, det er et av dem, men ikke beste. Jeg har brukt det kanskje 1-10 ganger i året, noen ganger med perioder som varer 3-5 dager på maks, aldri opplevd abstinens eller avhengighet.

Men det har endra seg litt. Sist jeg brukte heroin, var det amazing, jeg har pleid å sniffe, da har jeg tatt en stor linje, hvert rusa en hel dag, men sist gang, var det røyking, jeg smelte litt i folien, tok trekk på trekk, fikk god form, den forsvant raskt, kanskje på en time, røykte mer mer mer, følte meg amazing, doserte hele tiden, aldri følt meg bedre, og siden har det vært et heavy rus sug, og jeg har brukt heroin av og på i over 4 uker nå, jeg vil fremdeles si jeg har kontroll, med pauser. Men jeg tror selv jeg er i ferd med å miste den, det er i hvert fall en risiko.
Vis hele sitatet...
Jeg har ingen erfaring med heroin som sagt, men tror du burde kulen litt kanskje? Du tror selv du er i ferd med å miste den, kanskje en pause fram til jul hadde vært fint vet ikke hvorfor, men synes det er extra kos med rus rundt juletider.
Anonym bruker
"Nervøs Sjøorm"

Vis hele sitatet...
Er dette starten på en så alt for trist historie vi har hørt her inne før?

Vis hele sitatet...
Er 23 prøvde heroin som 18 åring og jeg er en fungerende heroin og subutex bruker. Jeg ar jobb et sosialt liv, kjæreste og mange streite venner som ikke vet en ting.
Jeg hater å si jeg har kontroll fordi det er det alle tror, før det går til helvette. Jeg føler meg dum siden når jeg prøvde heroin så tenkte jeg at de som var avhengige var bare svake mentalt. Jeg tenkte at jeg er psykisk sterk det er å bare ikke ta det. Nå sitter jeg her 5år senere og jeg er i en 24/7 krig med meg selv.

Er jeg ferdig på jobb så er det ofte jeg ser på bussen og det er denne dra kampen. Stikke hjem, trene, game etc eller dra til byen og fikse meg en kvarting. De fleste gangene drar jeg hjem, da jeg logisk kan forstå at jeg ikke kan ta dette driftet hver dag. Hjernen min skjønner dette er en farlig sti, men så er det liksom ikke noe konsekvenser av å dra en lisse i nesa. Jeg får ikke nedtur som på speed, jeg blacker ikke ut og våkner i en glattcelle som på benzo jeg får ikke noe hangover. Hele tida så prøver jeg å rettferdiggjøre å ta det.

Jeg skjønner nå hvordan folk er villige til å kaste alt vekk for dette dritt stoffet. Hodet mitt holder aldri kjeft om det. Jeg har faktisk skutt det et par ganger, men jeg syntes ikke det var noe bedre enn å sniffe. Jeg trengte en mindre mengde, men å spare hundrelapper men risikere infeksjoner, sepsis og kollapse årer er ikke verdt det for meg. Iv varte også kortere og jeg tror at når mann sniffer så går en del til magen og så levra som konverterer det til metaboliter som føles bedre. Jeg har spist heroin mange ganger og det funker fint.

Jeg er dog bare en krise unna å bli totalt junkie. Har jeg en vanskelig dag så er det ofte jeg tenker heroin og krigen i hodet trappes opp. Noen ganger vinner jeg og noen ganger ikke.

Jeg anbefaler deg å stoppe nå. Jeg klarer ikke stoppe, jeg er ikke fysisk avhengige men psykisk så er jeg like hekta som de som går på sprøyte rommet. Jeg har klart noen mnd uten mest for toleransen men jeg teller ned dagene.

Denne posten har blitt for lang nå, men kort fortalt nei du kan ikke bruke heroin kontrollert. Jeg kjenner flere som er i min posisjon, folk som tar det jevnlig men ikke daglig som er i denne krigen. Det er psykisk ekstremt belastende og alltid ha denne skrikende stemmen som sier ta opiater. Jeg har vurdert selvmord flere ganger da et liv uten heroin også er like søppel som et liv med det.

Vil du prøve heroin for nysgjerrigheten skyld så er du nok som jeg var når jeg var 18, en psykisk sterk macho som ikke er som de andre blah blah så 5 år etter på så er du enten i lar, på gata eller som meg en kar som har blitt knekt psykisk å
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Spørs om han har andre ting gående for seg her i livet eller ikke.

Det er ikke sånn at heroin er helt unikt fra avhengighets perspektivet, det er abstinensene som er ganske unike.
Er ganske vanlig med periodevis bruk. Har selv brukt mer heroin en de fleste her inne, men har ikke brukt det på to år nå.

Hopper jeg på det toget igjen så kan det være jeg bruker det en dag, eller det kan gå ett år med bruk hver dag. Det viktigste er at man ikke normaliserer det til den grad at man ser på seg selv som heroinist, da er løpet kjørt..
Er noe lignende med Subutex i.... små byer, siden jeg har bodd der før ; der var det 400 for én 8mg.

Og den har holdt seg stabil.
Likeså med mdma i *random plass i Helgeland* - en sinnsyk differensial pris på kjøp her vs. salg der.

Og jeg er ganske så sikker på gjelder heroin også, og da kan jeg lett se for meg at en "kule" (Som for meg er 5g heroin) kan være 0.5 på mindre plasser.

Så jah ; flytt til Oslo og bli katastrofe-narkis med....tja, jeg skal leve lengst og best mulig - så ; bare vær glad for den ekstreme prisen på mindre plasser = mindre droger inntatt <3
▼ ... over en måned senere ... ▼
Vis hele sitatet...
altså jeg ville droppa å prøvd det..abstiensene blir sterere og ut av det blå får du ikke sove på ei uke og sånn...Og hvis du krysser den unsynlige grensa på 2-3 uker strakt..Da kan du velge.. Fore avhengigheten, eller ikke røre det igjen...Jeg har funnet ut at kan ta i 2 dager. Any more og det begynner med 1 dag dårlig 2 dager litt rusten tar jeg ett par dager til. nysing brekking rennaræv...oh the good stufff:P
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Jeg trodde det var 0.5
Oslo
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Jeg trodde det var 0.5
Oslo
Vis hele sitatet...
Nei absolutt ikke. Kule er det høyeste man får på gata, altså 5g. Mer må man oftest avtale om.

Det har mye med grensen for eget bruk å gjøre, men også for å unngå ran vil jeg tro. Det har uansett vært sånn siden før denne oppmykningen med brukerdoser trådde i kraft.
Hva er vanskelig med å skjønne at en kule på østlandet er 5 g men en kule på vestlandet er 0,5 g

Derfor er "rett" svar avhengig av hvor du oppholder deg
Vis hele sitatet...
Ehm, mtp at dette er «kodeord» for mengder så BURDE det være relativt likt over land og strand da. Men vestlendinger har jo alltid vært et temmelig sært folkeslag
Er det begrepet 8 Ball (3,5g) som er inspirasjonen til utrykket Kule?
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
En kvarting i Bergen er også faktisk 0.25g mens en bag er ~0.1-0.12g. I Oslo er en kvarting tradisjonelt 0.2g (mens et halvgram er faktisk 0.5g og ikke to kvartinger). En kule i Bergen var 0.6g+ for ti år siden mens det er 0.5g nå.

Heroinmiljøene i Bergen og Oslo er to forskjellige miljø som ikke overlapper noe særlig så gir mening at begrepene også er ulike.
Så driter vi i å diskutere priser folkens ellers stenger jeg tråden ��

Forhold dere til reglene
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Sitat av NoillStress Vis innlegg
Så driter vi i å diskutere priser folkens ellers stenger jeg tråden ��

Forhold dere til reglene
Vis hele sitatet...

Er det tillatt å nevne priser på noen som helst måte? For eksempel, hvis noen, i løpet av posten sin, sier at det ble betalt en tusenlapp for en femmer med røyk, så lenge prisen ikke er «hovedtema»?
Det er selvsagt veldig få ganger pris har noe som helst betydning for innholdet i posten, særlig om det gjelder prisen på en 5er med grønt, midt i en trip rapport eller noe sånn… men kanskje i en eldre historie som; ble hekta på coke, brukte daglig 2000kr på 3g, månedsforbruk på nesten 50 lapper. Vært rusfri i 10 år nå blablabla.

Forstår jo at dere vil unngå kuklengde fekting og prismanipulering , men hadde ikke hatt noe i mot å svare folk i «den store betalte jeg for mye?-tråden» eller noe lignende.

En regel jeg forstår veldig godt fra deres side, men som jeg personlig aldri har vært så begeistret for, er dog mulig det hadde vært svært motsatt meninger om det, om jeg satt å modererte forumet selv.

Uansett, for what it’s worth; dere gjør en god jobb, men det hadde vært fint med en update på akkurat den regelen, den ble vell fjernet en kort stund 5-ish år tilbake?
Vi diskuterer ikke pris,det er vel så enkelt som det?