Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  75 10869
Jeg lurer veldig på om dette stoffet er ulovelig i norge? om det går under narkolista, eller legemiddel-loven. Har lest en del om stoffet, og har veldig lyst å bestille en slant, men har vært i politiavhør før pga tollen
Dette har jeg veldig lyst å slippe, så har lyst å være sikker på at det er ikke noe jeg kan få problemer av ?

takker veldig for svar.. Hvis noen har prøvd det så kan de gjerne komme med historier og forslag
Det er ikke ulovlig, og står heller ikke på legemiddellista, men det betyr ikke at du er fri fra problemer med tollen. Men straffet vil du ikke bli.
Værste som skjer er at du blir spurt etter resept, og det har du ikke, så da blir pakken enten retunert eller destruert
Bestill fra innenfor EU.
Sitat av ViciousDelicios Vis innlegg
Værste som skjer er at du blir spurt etter resept, og det har du ikke, så da blir pakken enten retunert eller destruert
Vis hele sitatet...
Hvorfor trenger man resept på noe som ikke er på legemiddellista?
Sitat av olli408 Vis innlegg
Hvorfor trenger man resept på noe som ikke er på legemiddellista?
Vis hele sitatet...
Fordi det faller inn under definisjonen av legemiddel (et konsentrert, sterktvirkende preparart.osv) og det er en fin måte å stoppe sånt på for tollen.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Bestill fra innenfor EU.
Vis hele sitatet...
Hva risikerer jeg med å bestille eks, fra USA?

takker for svar
Bli tatt inn til avhør, siktes etter legemiddelloven. I verste tilfelle er det nok sannsynligvis bare snakk om en bot (rulleblad?). Det er unødvendig trøbbel ettersom det finnes mange RC-vendorer inne i Europa.
Sist endret av Stratops; 12. august 2011 kl. 16:49.
hmm.. Jeg skjønner egentlig ikke at de kan gi meg bot for noe som ikke finnes innen legemiddel-listen, og samt narkolista..
Selvom dette er bestilt fra Usa.. Eksempel Ebay etc.
Mener at det skal stemme. Men husker ikke hvor jeg leste det.

Noen som har dokumentasjon til denne påstanden om at en risikerer straff for slike bestillinger utenfor EU?
Jeg har en sak oppe til behandling. Tror det tar en stund til jeg får svar, men ifølge politimannen var det straffbart å innføre legemidler utenfor EU, selv de som ikke står oppført på legemiddellista. Jeg tror det er vanskelig å håndheve det, men det er uansett unødvendig å bli oppført i politirapporter når det fins masse RC-vendorer inne i EU.

Har bestilt 10-12 ganger før og denne bestillingen var av betydelig størrelse (10g+ 2c-x). Sjansen er minimal for å bli tatt.
Skal til avhør på mandagen og jeg har sterk mistanke at det har noe med pakken med JWH-122 fra USA som ble stoppet. Skal oppdatere videre.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Har prøvd en del am2201 nå i det siste og det er veldig lett å ta en overdose (ikke som du dør av), men det er ikke noe sykt ubehaglig, ikke de jeg har opplevd ihvertfall, bare svimmelhet og oppkast (min erfaring). Det går for det meste over etter at du har spydd ut alt du kan spy ut.

Men er jo selvfølgelig mye bedre om du slipper dette, doser riktig og du vil få en sykt hærlig rus etter min mening. Må også huske på at dette er kjemisk så det er ikke 100% ufarlig slik som cannabis. Det er ikke bra å røyke det over lengere tid, det kan være lurt å variere mellom synt og cannabis.


Slik har min opplevelse av det vært
Anbefaler am2233 isteden for am2201.

am2233 er det ingen problemer med og dosere uten vekt hvertfall. Utrolig hvor mye man kan ha i en joint uten og få ubehagelige opplevelser Har røyka en del av dette nå, og aldri overdosert. Virker som at man ikke får så lett "panikk" på dette som på jwh-018 og jwh-081 hvertfall
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Nebulas Vis innlegg
Mener at det skal stemme. Men husker ikke hvor jeg leste det.

Noen som har dokumentasjon til denne påstanden om at en risikerer straff for slike bestillinger utenfor EU?
Vis hele sitatet...

Legemiddelloven:
§ 13. Import av legemidler fra stater utenfor det europeiske økonomiske samarbeidsområdet må ikke skje uten godkjenning fra departementet med mindre annet følger av denne lov. Godkjenningen kan gis tidsbegrenset og kan kalles tilbake dersom betingelsene for tillatelsen ikke oppfylles.
Departementet kan i forskrift gi nærmere bestemmelser om import etter første ledd.
Import av legemidler fra stater innenfor det europeiske økonomiske samarbeidsområdet kan bare foretas av den som har godkjenning til engrosomsetning etter § 14, med mindre annet følger av denne lov.
Tilvirkere av legemidler, som har godkjenning etter § 12, kan importere de råvarer m.v. som er nødvendig for den produksjon som omfattes av tilvirkergodkjenningen.
Departementet kan gi privatpersoner rett til import av legemidler til eget bruk, uten at det kreves godkjenning etter første eller tredje ledd. Departementet kan i forskrift fastsette nærmere bestemmelser om slik import.
Vis hele sitatet...
Sitat av bonerstoner Vis innlegg
Må også huske på at dette er kjemisk så det er ikke 100% ufarlig slik som cannabis.
Vis hele sitatet...
Et stoff trenger ikke være farligere enn cannabis bare fordi det er kjemisk. Tvert imot, siden det er rent virkestoff, burde det være mindre farlig. Problemet med am-2201 er at vi ikke vet noe særlig om stoffet. Ingen forskning (som jeg har hørt om), og lite erfaring.

Sitat av ViciousDelicios Vis innlegg
Anbefaler am2233 isteden for am2201.

am2233 er det ingen problemer med og dosere uten vekt hvertfall. Utrolig hvor mye man kan ha i en joint uten og få ubehagelige opplevelser Har røyka en del av dette nå, og aldri overdosert. Virker som at man ikke får så lett "panikk" på dette som på jwh-018 og jwh-081 hvertfall
Vis hele sitatet...
Du er kanskje for innrøkt? Og at det er grunnen til at du ikke har overdosert (ennå)?

Når det gjelder jwh-081, så har den rykte på seg for å være langt snillere enn de fleste andre syntetiske cannabiser.
Langt ifra innrøkt. Hadde ikke røyka siden mai når jeg fikk am2233

Ja jwh-081 syntes jeg også var ganske så snill, overdorserte aldri når jeg prøvde den, men kjente det var nære på noen ganger. Dette har jeg ikke opplevd med am2233
Den altomfattende legemiddelloven høres ut som enda en lov som ikke hadde overlevd høyesteretten.. Kan jo tekn. sett straffes for å innføre løvetann!
Min andre pakke med AM-2201 ble stoppet i tollen idag når jeg tracka den, første gikk igjennom uten problemer.
Regner med jeg ikke får varene mine? selv om det er bestilt fra england som er innenfor eøs.
Surt.
Merklig nok fikk jeg pakken min med AM-2201 i posten idag, selvom den var innom tollen, positivt overrasket!
AM-2201 er faen meg ett sykt stoff.Jeg blir helt tura de første 10-15minuttene,helt sprø følelse.Dette stoffet skiller seg helt ut fra de andre AM- og JWH stoffene.
Ikke ett stoff man skal undervurdere.
Har en bestilling sendt i dag med dette, innenfor EU ja. Bare 500 mg da, siden jeg aldri har testa. Hva er dosering til en som ikke er innrøykt? Og MÅ man røyke det? Siden det er et slikt kjemisk stoff hadde det vært fint om man bare kunne svelgt eller sniffa det gitt.
Sitat av Cherie Vis innlegg
Har en bestilling sendt i dag med dette, innenfor EU ja. Bare 500 mg da, siden jeg aldri har testa. Hva er dosering til en som ikke er innrøykt? Og MÅ man røyke det? Siden det er et slikt kjemisk stoff hadde det vært fint om man bare kunne svelgt eller sniffa det gitt.
Vis hele sitatet...

500 mg skal holde fint en god periode med moderat bruk. Doseringa ligger på ca. 2 mg.
Hvis du ikke har vekt med 3 desimaler ville jeg anbefalt å dosere "ett halvt fyrstikkhode" eller kanskje mindre, spesielt første gangen.
Man må ikke røyke det, for am2201 løser seg blandt annet veldig godt i alkohol, så du kunne jo lagd en "am-shot".
At det er kjemisk har ikke (for meg) så veldig mye å si om man røyker det. Fyr ddet gjerne opp i rullings/joint eller på bong.
Sølvpapir-vaporizer funker også.

Men pass på dosene! ett par milligram for mye har sendt meg til en lettere psykadelisk verden, som på starten var overvelmende, men som jeg senere lærte å nyte.

Take care
kan jeg bare snorte? hehe, eller svelge uten alkohol?

røyker ikke til vanlig sjø
Det kan ikke snortes i formen det kommer i ihvertfall.
Ville ikke gjort det heller, det er fryktelig små doser.
Hva med en slags vaporizer? meth-pipe?
http://www.smokingmeth.net/images/smoking-meth-with-pipe.gif
Sist endret av Bothrops; 10. oktober 2011 kl. 17:36.
Sitat av Cherie Vis innlegg
kan jeg bare snorte? hehe, eller svelge uten alkohol?

røyker ikke til vanlig sjø
Vis hele sitatet...
Snorting funker ikke, men man kan svelge det ja Bare pakk det inn i rizzla, tørkepapir eller annet som løser seg lett opp og svelg ned
Leste også en plass at du kan lage "lsd"-lapper med jwh, som du legger under tunga. Bare løs det opp i aceton, og hell det over trekkpapir, og tørk. Skulle visstnok virke raskere enn å spise det.
Vet det virker helt idiotisk, men hva er aceton og hvor får jeg tak i det?
Biltema (billig), apotek (dyrt, men du trenger ikke så mye), og malerbutikker (pass på at det er ren aceton).
Aceton er et løsemiddel, får kjøpt det på jernia. Koster vel rundt 100 lappen for en liter om jeg ikke husker helt feil :P
Hvorfor trenger man det? Det er hvitt pulver bare.
Fordi det er så vanskelig å dosere når du trenger så lite. For å unngå overdoser bør du blande det ut, og aceton er et stoff som kan løse opp pulveret.
Sist endret av visitår; 12. oktober 2011 kl. 17:20.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kan legge ved at man blir veeldig fort innrøykt på AM-2201, og etter en ukes bruk så har jeg tatt så mye som en liten typisk "amf linje" i en joint. men første gang man røyker burde man være sykt forsiktig med dosering.
Sist endret av Juliaan; 20. oktober 2011 kl. 00:21.
Men det er ikke oppløselig i vann eller alkohol f.eks?
Har fåt pakken, men har ikke testet det enda.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tenker teste i kveld. Har endel. Men har en mini mini skje jeg kan bruke, tror ikke vekta greier ta 0,001gr når den vipper hele tiden.

Går det ann å røyke dette i en el sigarette? Har to stykker. Et filter varer jo lenge, så kunne jo hatt i fem mg i et filter og hatt et fjernt filter å røyke på den ene. Bare blander det inn i nikotin olja? Eller er jeg på bærtur?

Gidder ikke mekke det i en rullings. Da tar jeg heller å blander det med instutisjonsspriten om det er så vanskelig å løse det opp. Å droppe 1 mg i rizla er vel umulig nesten.
Sitat av Cherie Vis innlegg
Tenker teste i kveld. Har endel. Men har en mini mini skje jeg kan bruke, tror ikke vekta greier ta 0,001gr når den vipper hele tiden.

Går det ann å røyke dette i en el sigarette? Har to stykker. Et filter varer jo lenge, så kunne jo hatt i fem mg i et filter og hatt et fjernt filter å røyke på den ene. Bare blander det inn i nikotin olja? Eller er jeg på bærtur?

Gidder ikke mekke det i en rullings. Da tar jeg heller å blander det med instutisjonsspriten om det er så vanskelig å løse det opp. Å droppe 1 mg i rizla er vel umulig nesten.
Vis hele sitatet...
Det jeg pleier å gjøre når jeg ikke har tid til å rulle er å stappe en sigarett nedi posen/begeret (eller hva du nå har AM'en oppi) og rive av filteret. Du får kun AM/JWH på tuppen, men det skal jeg love deg er en kicker! (Dekk hele siggoverflaten med hvitt pulver og press det litt nedi. Ikke bruk fingrene til å ta på pulveret og riv av filteret mens du har tuppen av siggen nedi posen/begeret med AM/JWH eller detter mye av når filteret rives av.
Hm, hørtes ikke helt dumt ut. Om man bare lar det ligge fremme i tuppen på siggen kan man jo bare ta et par trekk før man er ferdig.

Men siden man trenger såppas lite, hvor ille er det å bare blande det med pittelitt håndesinfeksjon (sånn type 2 ml) og ha i seg en sup? Eneste spriten jeg har tilgang til her (sykehus sprit, ikke rema greier) om jeg skulle løse det og ta det oralt.
Cherie, du kan faktisk også løse det konsentrert i sprit eller vann, dyppe det over en sigarett og la den tørke godt, men da kan det være en idé å veie hvor mye f.eks 100 dråper er slik at man kan regne seg ut til konsentrasjon i mg per dråpe.
Det kan du vel ikke? Du må bruke aceton for å løse det opp.
Sitat av visitår Vis innlegg
Det kan du vel ikke? Du må bruke aceton for å løse det opp.
Vis hele sitatet...
Det løser deg også opp i alkohol.
Eller bare dryss litt på tobakken å lag en liten joint, det vi brukte og gjøre og funket alltid, dog det meste av syntetiske cannabinoider funker best på bong.
Sist endret av kimmy9gga; 8. november 2011 kl. 11:37.
Sitat av Oneblo Vis innlegg
Det løser deg også opp i alkohol.
Vis hele sitatet...
Jeg har lest at det ikke løser seg opp i alkohol. Dette er første gang jeg hører at det løser seg opp i alkohol. En kjapp google forteller at ikke en gang "91% isopropyl alcohol" løser det opp.
http://www.drugs-forum.com/forum/sho...d.php?t=144184
Sitat av visitår Vis innlegg
Jeg har lest at det ikke løser seg opp i alkohol. Dette er første gang jeg hører at det løser seg opp i alkohol. En kjapp google forteller at ikke en gang "91% isopropyl alcohol" løser det opp.
http://www.drugs-forum.com/forum/sho...d.php?t=144184
Vis hele sitatet...
Da har jeg fått feil informasjon. Søkte mye rundt temaet før for å se om det var andre metoder å innta stoffet på.

Flere kom med forslag på at man kunne lage alkohol-shot for å løse det opp. (Drikke det)
Sitat av Oneblo Vis innlegg
Da har jeg fått feil informasjon. Søkte mye rundt temaet før for å se om det var andre metoder å innta stoffet på.

Flere kom med forslag på at man kunne lage alkohol-shot for å løse det opp. (Drikke det)
Vis hele sitatet...
Det kan du selvsagt. am-2201 kan tas oralt, og muligens virker den litt raskere hvis du tar det samtidig med alkohol (kanskje det løser seg bittelitt opp). Men å blande det ut i alkohol for å dryppe over tobakk, er sannsynligvis veldig farlig pga. sjansen for overdose. (les innlegget til Rottegift.)
Sist endret av visitår; 8. november 2011 kl. 20:23.
Men man trenger vel ikke løse opp pulveret i noe før man drysser det i tobakk og røyker? Æsj, kunne ønske de laget det i større volum så man lett kunne droppe. Men om det løses opp oralt uansett i magen eller via metabolismen så kan man enkelt sett bare legge den mini klumpen pulver i litt vann og drikke det istedefor å styre med papir eller rizla.

Men var ikke dumt det med dråper og veiing av dem, bruke slik flaske med dråpedropp. veie opp 10 mg i en 10 ml løsning og bruke 1 ml pr dose i starten, kan jo og bare bruke en ren 1 ml pumpe istedefor å telle dråper.
Sitat av Cherie Vis innlegg
Men man trenger vel ikke løse opp pulveret i noe før man drysser det i tobakk og røyker? Æsj, kunne ønske de laget det i større volum så man lett kunne droppe. Men om det løses opp oralt uansett i magen eller via metabolismen så kan man enkelt sett bare legge den mini klumpen pulver i litt vann og drikke det istedefor å styre med papir eller rizla.

Men var ikke dumt det med dråper og veiing av dem, bruke slik flaske med dråpedropp. veie opp 10 mg i en 10 ml løsning og bruke 1 ml pr dose i starten, kan jo og bare bruke en ren 1 ml pumpe istedefor å telle dråper.
Vis hele sitatet...
Nei, tror ikke du trenger og løse det opp før du drysser det på tobakken, jeg og kameratene mine drysser pulveret på når vi skal skal trekke så vi tar litt tobakk/mekk så pulver så tobakk/mekk oppå der igjen.
Er bare og drysse pulver på tobakken, rull en joint, dra ei bøtte eller hva du enn gjør. Det funker!
Sitat av ViciousDelicios Vis innlegg
Er bare og drysse pulver på tobakken, rull en joint, dra ei bøtte eller hva du enn gjør. Det funker!
Vis hele sitatet...
bøtte er strengt tatt helt unødvendig, det brenner fort opp + man skal ta små doseringer, bong eller joint er det beste.

Er bare å ha pittelitt tobakk underst slik at det ikke fyker ned rista når du trekker.
vil gjerne advare litt mot am2201. hvis du ikke er suicidal eller ønsker å tilbringe resten av livet som nervevrak, er dette noe du ikke vil leke med!
jeg er en relativt vant rusbruker, og får stadig høre at jeg har høy rustoleranse. jeg har aldri hatt noen psykiske skavanker, og inntil for noen dager siden visste jeg ikke hvordan angst føltes ut. jeg har tidligere røykt noen g jwh-250. dette stoffet er langt mindre potent, og langt mindre skremmende ved overdoseringer, selv om rusen er det jeg vil kalle veldig kraftig. kjøpte 3g am2201, og røykte nesten alt i løpet av ca 3 uker. den siste uka kjente jeg økende følelse av mild angst og paranoia, spes når jeg røykte. det hele toppet seg med kraftig overdosering som førte til hjerteflimmer, høy puls, ukontrollerte skjelvinger i musklaturen og panikkangst. dette er noe av det mest ubehagelige jeg har opplevd. jeg har også sett ei venninne gå i psykose av dette stoffet, uten at kjæresten hennes klarte å gjøre noe med situasjonen siden han sat apatisk i en stol uten at det var mulig å oppnå kontakt.
dette er rett og slett et livsfarlig stoff. har du dårlig hjerte og overdoserer, kan du dø av hjerteinfarkt. har du svak psyke, kan du gå i psykose ganske umiddelbart. selv om du er normal eller sterk psykisk, kan dette stoffet gjøre deg angstpreget i løpet av kort tid. jeg ville heller forsøkt å ruse meg ved å skyte salmiakk i testiklene enn å røre dette stoffet en gang til!
Sitat av apedop2201 Vis innlegg
vil gjerne advare litt mot am2201. hvis du ikke er suicidal eller ønsker å tilbringe resten av livet som nervevrak, er dette noe du ikke vil leke med!
jeg er en relativt vant rusbruker, og får stadig høre at jeg har høy rustoleranse. jeg har aldri hatt noen psykiske skavanker, og inntil for noen dager siden visste jeg ikke hvordan angst føltes ut. jeg har tidligere røykt noen g jwh-250. dette stoffet er langt mindre potent, og langt mindre skremmende ved overdoseringer, selv om rusen er det jeg vil kalle veldig kraftig. kjøpte 3g am2201, og røykte nesten alt i løpet av ca 3 uker. den siste uka kjente jeg økende følelse av mild angst og paranoia, spes når jeg røykte. det hele toppet seg med kraftig overdosering som førte til hjerteflimmer, høy puls, ukontrollerte skjelvinger i musklaturen og panikkangst. dette er noe av det mest ubehagelige jeg har opplevd. jeg har også sett ei venninne gå i psykose av dette stoffet, uten at kjæresten hennes klarte å gjøre noe med situasjonen siden han sat apatisk i en stol uten at det var mulig å oppnå kontakt.
dette er rett og slett et livsfarlig stoff. har du dårlig hjerte og overdoserer, kan du dø av hjerteinfarkt. har du svak psyke, kan du gå i psykose ganske umiddelbart. selv om du er normal eller sterk psykisk, kan dette stoffet gjøre deg angstpreget i løpet av kort tid. jeg ville heller forsøkt å ruse meg ved å skyte salmiakk i testiklene enn å røre dette stoffet en gang til!
Vis hele sitatet...
Jeg er enig at man skal være forsiktig med dette stoffet,men du har jo misbrukt det som faen.3gram på så kort tid,er ikke rart du opplever bivirkninger.
Sist endret av JayHova; 11. november 2011 kl. 22:32.