Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1217
Hei, jeg har ett enkeltmannsforetak men tilbyr ingen tjenester jeg tjener penger på. Skulle dog gjerne hatt penger inn da jeg kan bruke dette til å handle produkter, for deretter å skrive av skatten på disse (f.eks TV osv.)

Noen som har erfaring med dette, eller har forslag til måter dette kan gjøres?
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Tror ikke folk frivilig gir deg en tutorial på hvordan man kan svindle skatteetaten på et offentlig forum helt uten videre.
Sist endret av kamelia; 12. juni 2023 kl. 09:17.
Uten inntekter så har du vel ingen ting å skrive av uansett? Blir litt som å skulle få BSU skattefradrag uten å ha noe som helst inntekt du kan trekke fradraget fra..
finn en kompis og ha noen konsulent timer og send han noen fakturaer. så gi han pengene. Dog eneste kravet for a få avdrag er at det må være relevant til bedriften og bokføres, ellers ganske free game.
riktignok lurt med andre penger inn å men en start
finn en kompis og ha noen konsulent timer og send han noen fakturaer. så gi han pengene.
Vis hele sitatet...
Kjempelurt, helt du finner ut av at du må betale skatt av pengene du har fakturert kompisen...
Du må betale moms på alt du skal fakturere andre. Når det kommer til kjøp av varer, til bedriften, så må varen være i forhold til bedriften du har, du kan kjøpe tv og sofa, må jo ha det til møte rommet. Du kan faktisk kjøpe det meste og få gjen momsen på det, men er ikke lurt å dra det for langt. Og, du trenger ikke inntekt på firmaet, alle har lov å invistere egene penger i firmaet sitt, og få igjen momsen på kjøpene du gjør til firmaet ditt.
Hva om du hadde lagt ned den samme energien på å faktisk drive foretaket? Kanskje det har livets rett og kan bli en grei ekstrajobb?
Finn på noe annet. It’s not for you.