Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 794
Var innom normal en dag og så at de selger godteri til barn som er en 50ml sprøyte med sur gugge inni. Vanlig type engangssprøyte bare med etikett på. Blood shots eller no het den.

Gir egentlig faen, MEN:

Hvordan er det lov å selge sprøyter til små barn. Mens for eksempel tyggis sigaretter og lakrispiper er forbudt?
Sigaretter og lakrispiper er jo "helseskadelig" mens ei sprøyte betyr ikke nødvendigvis narkotika. Min tanke.
En liten avsporing dette, men når vi var små lærte vi at det var lurt å ta slike små piller med smilefjes på (fluortabletter) så når housepartybølgen kom og det fulgte med slike små piller med smilefjes på så hadde vi jo allerede som barn blitt lært opp til at slike var bra å ta...
Man blir nesten litt konspiratorisk i tankegangen av det ��
Sitat av Fraktalist Vis innlegg
En liten avsporing dette, men når vi var små lærte vi at det var lurt å ta slike små piller med smilefjes på (fluortabletter) så når housepartybølgen kom og det fulgte med slike små piller med smilefjes på så hadde vi jo allerede som barn blitt lært opp til at slike var bra å ta...
Man blir nesten litt konspiratorisk i tankegangen av det ��
Vis hele sitatet...
Seriøst, du trodde at siden du tok fluortabletter som små så mente du at du var "lært opp" til at slike var bra og ta? Jeg også tok fluortabletter men heldigvis skjønte jeg at piller kjøpt på gata med smilefjes var noe helt annet.
Sprøyter brukes hver eneste dag til å redde liv. Tobakkpiper og sigaretter har aldri vært brukt til noe positivt. Selv alkohol må du mange hundre år tilbake i tid for å finne positiv effekt (at man drakk noe som faktisk var kokt og dermed ikke førte til diare du døde av). Negative ting har derfor regelverk for markedsføring. En sprøyte og andre positive ting har sjeldent slike markedsføringsreguleringer. Skal vi begynne å forby markedsføring av førstehjelpsskrin også? Eller nekte noen å reklamere for bandasjer?
Jeg fikk med meg at de solgte sprøyter på 10-20ml, dryp-poser med «blod», sjokolade/tyggis sigaretter og lakrispiper hos en relativt stor leverandør av godteri, senest i fjor.

Hva skal man si? Det er jævla harry. Om jeg hadde barn selv så hadde de nok ikke fått lov å kjøpe noe sånn tull, selv på Halloween.
Sitat av NokErNok Vis innlegg
Seriøst, du trodde at siden du tok fluortabletter som små så mente du at du var "lært opp" til at slike var bra og ta? Jeg også tok fluortabletter men heldigvis skjønte jeg at piller kjøpt på gata med smilefjes var noe helt annet.
Vis hele sitatet...
Dette var naturligvis bare en spøk, litt artig tilfeldighet synes jeg.
Vi fleipet litt om det den gang jeg holdt på med slikt, sånn for lenge lenge siden
Sist endret av Fraktalist; 19. juni 2023 kl. 20:57.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Fordi det er en COVID-sprøyte

Gotcha