Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 14797
jeg skal redigere et bilde som skal printes ut på et A4 ark.
så jeg trenger å vite hvor mange pixels jeg skal redigere på liksom...noen som vet hvor mange pixels et vanlig A4 ark har?
hint hint...photoshop w2480 * h3508 300i resu...
Trådstarter
27 0
hmm...bruker flash jeg da :/
Kommer vel an på hvilken oppløsning du skal skrive ut med.
Trådstarter
27 0
hmmm....er et bilde som skal være forsia på et prosjekt...vet ikke hvilken oppløsning jeg skal ha..
Opprinnelig postet av ruble
hmmm....er et bilde som skal være forsia på et prosjekt...vet ikke hvilken oppløsning jeg skal ha..
Vis hele sitatet...
Du bør ha 300dpi til et A4 ark
Trådstarter
27 0
jeg kan bare velge mellom hight og width....
da skal det være w2480 og h 3508 ?
jepp...go go...
Trådstarter
27 0
hmm..btw, testet det nå. går ikke an med 3000 i flash :/
kan umulig være så mye til et vanlig a4 ark da..
jo...men da skal det printes....det er ikke vanlige mål....blir litt større fordi det skal på papir!
2550*3300px
Ministry of Love
sptz's Avatar
hvorfor ikke bare ta det i mm?

210 x 297 mm

btw pixler i flash??
eller 21 * 29,7 cm
Opprinnelig postet av comicz
2550*3300px
Vis hele sitatet...
hvorfor så stort comicz?
21,59*27,94cm = 8,5*11inches = 612*792points = 51*66picas = 215,9*279,4mm = 2550*3300px

derfor.
Ministry of Love
sptz's Avatar
men vis du oppgir målene i piksler så har du bestemt hvor høy DPI du skal ha.. vis du da kjører på høyere DPI så vil bilde bli mindre eller motstatt vis du kjører på lavere DPI så vil bilde bli større..
aaiiit. disse er standardmål i ps7
1) Papir har ikke piksler, det er det skjermer som har.
2) Flash er ikke beregnet på å lage trykksaker. Bruk enten et ordentlig program, eller eksporter til et vektorformat og importer i Photoshop når du er ferdig.

Bortsett fra det ser mesteparten av tipsene du har fått ganske riktige ut.
hm ... første gang jeg har hørt at noen bruker flash til å lage trykksaker... jaja ... det går vel ann det og men jeg vill heller anbefale InDesign 2.0 og Photoshop 7. Fin kombinasjon.