Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 4306
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Heisann, jeg er en kar som spiller litt for mye har jeg fortstått etter respons fra mine foreldre og litt refleksjon. Det kan fort bli over 5 timer hver dag foran pcen med spilling og det er jo ikke bra når du går på VGS å prøver å skaffe deg gode karakterer. (5-6)

Det jeg lurte på var om noen hadde noen hobby å anbefale som man kunne drevet med ala. lesing av bøker, tegneserier osv.
Hobbyen bør helst ikke koste mye penger, men la det ikke hindre deg fra å nevne den her.
Hobbyen bør også kunne utføres hver dag i byen så det kan ikke være fluefisking etc.
Frimerkesamling er overhodet ikke min greie så det er ikke nødvendig å poste.
Har tenkt litt på programmering ol., men vet ikke om det er noe å satse på.

Takker for innspill fra alle som kommer med det
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Å sitte 5 timer foran PC-en og drive med programmering er vel like ille som å spille 5 timer?

Eller tar jeg feil?
Sitat av uaexed Vis innlegg
Heisann, jeg er en kar som spiller litt for mye har jeg fortstått etter respons fra mine foreldre og litt refleksjon. Det kan fort bli over 5 timer hver dag foran pcen med spilling og det er jo ikke bra når du går på VGS å prøver å skaffe deg gode karakterer. (5-6)

Det jeg lurte på var om noen hadde noen hobby å anbefale som man kunne drevet med ala. lesing av bøker, tegneserier osv.
Hobbyen bør helst ikke koste mye penger, men la det ikke hindre deg fra å nevne den her.
Hobbyen bør også kunne utføres hver dag i byen så det kan ikke være fluefisking etc.
Frimerkesamling er overhodet ikke min greie så det er ikke nødvendig å poste.
Har tenkt litt på programmering ol., men vet ikke om det er noe å satse på.

Takker for innspill fra alle som kommer med det
Vis hele sitatet...
Spiller selv håndball, men blir fort en 4-5 timer hver dag med pc anyway(Trener en 10 timer i uke + kamper). Før noen sier det, det er ikke en hobby å runke. Ellers kan du prøve å få deg venner, gå på kino, prøve forskjellige sporter, begynne på treningssenter. Mulighetene er endeløse!
Hvis du setter det i perspektiv:
masse spilling på pc = data nerd som bruker penger.
sitter du og programmerer isteden for å spille = datanerd som har muligheten til å tjene penger.

Uansett hvem av disse så blir du jo sittende foran pcen hver dag!

Altså, hvis du vil la vær å sitte å spille, og heller lese bøker, og samtidig vil få bra karakterer.. så hadde jeg lest skolebøkene mine
Er ikke værre enn å droppe noen timer med spilling, trene litt på treningsstudio og lese i skolebøkene dine.
winwinwin! mindre spilling, hobby, og bedre karakterer.
Få deg en jobb gutt!
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Vell ok, glemte å gi litt informasjon. I morgen skal jeg operere en tå jeg har vært plaget med og som har gitt meg treningsstans fra min vanlige treningsrutine som er 3 dager i uka på studioet og noen joggeturerer i uka.

Programmering er ikke SÅ relevant, jeg valgte bare å nevne den som en mulighet.

Ang. lesing + skole = skolebøkene så vil jeg få si et ord:
La oss si vi bruker 10 timer i døgnet på det, 8 på å sove (realiteten 7..) da har regnestykket 6 timer igjen. Det kan vi kutte bort kanskje 1-2 timer på vanlige ting som middag, dusjing etc. 4 timer som ikke er brukt opp ender vi opp med.
La oss prøve å finne en hobby annet enn gaming som man kan gjøre de 4 timene?

Er jo ikke så lett å få seg en jobb heller :P men jeg prøver jo stødt som det er å få tak i en
Sist endret av uaexed; 23. august 2011 kl. 23:44.
Begynn å tren på et treningssenter. Det er utrolig motiverende, du får et mye bedre selvbilde, bedre fysisk form, generelt mer energi i hverdagen til skole og andre ting. Listen er utrolig lang.

Anbefales på det varmeste, fikk en mye bedre livskvalitet etter jeg selv la opp spillinga i slutten av ungdomsskolen og brukte hele vgs på å trene, være sosial og jobbe på skolen
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Sitat av koqftw Vis innlegg
Begynn å tren på et treningssenter. Det er utrolig motiverende, du får et mye bedre selvbilde, bedre fysisk form, generelt mer energi i hverdagen til skole og andre ting. Listen er utrolig lang.

Anbefales på det varmeste, fikk en mye bedre livskvalitet etter jeg selv la opp spillinga i slutten av ungdomsskolen og brukte hele vgs på å trene, være sosial og jobbe på skolen
Vis hele sitatet...
Som sagt i tidligere post har jeg vært hindret fra å trene pga. betente tær som har vært et helvete....
Har ikke trent aktivt på ca 3 måneder nå og det kjennes, begynte selv i fjor som du sa, etter ungdomsskolen på treningssenter :P Problemet har vært alle betennelsene. Trenger liksom en liten hobby som man kan drive på med på sidelinja av trening, skole o.l.
Geocaching er en fin utendørs hobby for nerder.
Sitat av Orbiter Vis innlegg
Geocaching er en fin utendørs hobby for nerder.
Vis hele sitatet...
Fattern driver med dette, og synes det er utrolig morsomt. Langt over 1000 founds

Tenker egentlig at dette er en mer "gammel-mann-gå-ut-på-tur-ting" enn det du søker etter.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Nå vil ikke jeg definere meg som en "nerd" siden jeg har spilt/spiller litt data. Fordommene sitter godt i folket ser jeg, blir liksom med engang man nevner "spill" + "antall timer" = "nerd", feit, lat osv. Nei, jeg spurte om hobbyer ikke online "helsekonsulenter". Takk for froslagene så langt, les info så vi slipper unødvendige forslag.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Nå vil ikke jeg definere meg som en "nerd" siden jeg har spilt/spiller litt data. Fordommene sitter godt i folket ser jeg, blir liksom med engang man nevner "spill" + "antall timer" = "nerd", feit, lat osv. Nei, jeg spurte om hobbyer ikke online "helsekonsulenter". Takk for froslagene så langt, les info så vi slipper unødvendige forslag.
Vis hele sitatet...
Du velger selv hvordan du vil tolke ordet "nerd".
Sitat av uaexed Vis innlegg
Nå vil ikke jeg definere meg som en "nerd" siden jeg har spilt/spiller litt data. Fordommene sitter godt i folket ser jeg, blir liksom med engang man nevner "spill" + "antall timer" = "nerd", feit, lat osv. Nei, jeg spurte om hobbyer ikke online "helsekonsulenter". Takk for froslagene så langt, les info så vi slipper unødvendige forslag.
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke hva du mener. Er det feil at folk foreslo å trene som en hobby nå eller?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Nei overhodet ikke, men når jeg skal operere tåen min i morgen så sier det seg kanskje selv at jeg ikke kan trene på en stund.

Det jeg var ute etter var om det fantes en "hobby" man kunne drive med istedenfor å game^^
Lær deg å spille gitar!
Skaff deg en dame! sikkert bra tidsfordriv:P
Begynn å spill et instrument (dette trenger ikke koste stort mer enn 1-2 tusen kroner)? Lær deg en kampsport? Lær deg et annet språk? Lær deg å tegne? Lær deg å strikke/hekle? Lær deg et enkelt håndtverksyrke(snekring, lage ting av lær eller annet stoff osv). Lær deg og bruk photoshop? Mulighetene er endeløse.
Bruk heller 1-2 timer på å gjøre lekser, så spill resterende 4-5 timene.

Opplevde selv at foreldrene sa jeg spilte for mye på datamaskinen, så jeg begynte med å se tv istedenfor, som tydeligvis er bedre selv om det er like konsumerende.
Begynn med pyro. Kan fort gå noen timer der.
Sitat av K1ngspm Vis innlegg
Er ikke værre enn å droppe noen timer med spilling, trene litt på treningsstudio og lese i skolebøkene dine.
winwinwin! mindre spilling, hobby, og bedre karakterer.
Vis hele sitatet...
Dette er omtrent det jeg gjorde i 9 klasse, begynnte på treningsstudio med noen kompiser, og begynnte å øve til prøver. Plutselig hadde jeg ikke merr enn 1-2 timer med spilling per dag.
Om du trener, gjør lekser og gjør det godt på skolen og samtidig har tid til å henge litt med venner, ser jeg virkelig ikke problemet med å game 5 timer om dagen, helt ærlig.

Syns det er rart at det er negativt å bruke 5 timer på gaming, som er en hobby, når det er greit å sitte og se på tv eller lese en jævla bok i 5 timer. Kan lære ganske mye mer av gaming enn man tror!
Sist endret av bamsegutt; 24. august 2011 kl. 10:49.
Jeg ville gått for å lage nettsider eller begynne å spille golf! Utrolig kjekt dersom man får det til
Sitat av twixtor Vis innlegg
Hvis du setter det i perspektiv:
masse spilling på pc = data nerd som bruker penger.
sitter du og programmerer isteden for å spille = datanerd som har muligheten til å tjene penger.
Vis hele sitatet...
Hvis du spiller kan du også tjene penger hvis du er god Kan være hobby det også.
Du kan begynne ved å fortelle oss om ting du liker å gjøre, hvilke form for aktiviter, interesser osv.

Da kan vi lettere finne noe morsomt du kan bruke timene dine på.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Fine eksempler dere kom med der ja. Artig sammenligning det der med å se på tv istedenfor gaming ^^ :P

Ser at det faktisk er ganske mye av det jeg allerede styrer med så det er jo bra
(Drev med TaeKwonDo i noen år, spiller keyboard (instrument), kan tysk og har begynt med kinesisk, drev litt med photoshopping før.)
Kanskje jeg bare skal gjøre lekser et par timer om dagen for så å fyre i gang monsteret inne på rommet
begynn å skate
begynn å trene
begynn med kampsport
begynn å gå i kirka
engasjer deg i politikken
gå turer i skogen
begynn å fiske
begynn å jakte
begynn å sykle
begynn å spar penger
begynn å tjene penger
gjør lekser!
begynn med narkotika(anfbefales ikke)
begynn med elektronikk
lag en gjeng
spille fotball
basketball
golf
svømming
tennis
langrenn
lær å lage mat
lær å spille piano/gitar
få deg en dame

eller du kan jo alltids gå over til xbox
tren, evt. kampsport, svømming, fotball, håndball osv... => få deg dame => bra tidsfordriv og føl deg mye bedre
begynn med pyro => tidsfordriv
les skolebøker og få 6ere => kjedelig tidsfordriv som lønner seg senere
røyk weed og utforsk psykadelia (kanskje nytt syn på hverdagen og livet?) => tidsfordriv (anbefales ikke dersom du er under 25 og ikke er noe interessert)
gå turer med ipoden din => deilig tidsfordriv
Sist endret av pyth0n; 24. august 2011 kl. 12:56.
Bli med meg å løpe litt
Hvis du liker å sitte foran PC-en, kan du jo eventuelt se på diverse filmer/serier eller drive med programmering. Dokumentarer kan være artige å se på, du vil lære masse nytt. Dette kan hjelpe deg i mange fag!

Du kan også begynne å lese bøker (fagbøker, skjønnlitterære bøker osv.), det kan også hjelpe deg i mange fag.

Leste om noen kraftige, små magnetballer her om dagen her på forumet, som man kan gjøre mye med. Husker ikke navnet, men er sikkert noen som gjør det. Det kan være et fint tidsfordriv.

Hvis du ikke vil trene på studio, kan du begynne å småtrene hjemme, og løpe litt ute.

Du kan også henge med venner i fritiden, da vil tiden gå fort, hvis du har det gøy
Sitat av Settoz Vis innlegg
Begynn med klatring! Parfekt for balansen, styrke, kondis og mer! Kan være både skremmende og morsomt!
Første gangen du er i en klatrevegg så kommer du deg sikkert enkelt opp (Prøv deg i et aktivt klatreanlegg først), men og komme ned igjen er ikke det letteste. er du heldig så har du en erfaren sikrer (Han som "holder" tauet slik at du ikke detter i gulvet) som er god og forklare.
Om du har dårlig kondis så passer det også! Du merker ikke det på den måten men at du blir ganske så sliten i hendene. (Fingrene spesielt de første ukene / månedene)

Nå koster Klatring ganske mye om du skal skaffe deg eget ustyr (jeg har utstyr til en verdi av 6-9k) men dette trengs vanligvis ikke om du drar til et klatresenter eller en klubb, de leier ofte ut for en liten sum penger eller gratis.

Edit; Når jeg begynte så klatret jeg mest med min søster, men ettervært så fikk jeg "brattkort" (At jeg kan sikre andre) og skaffet meg venner der. Så da ble det endel morsomere. Og om vi var i klatrehallen i 2 timer så klatret vi kanskje bare 40min. Resten av tiden tullet vi
Vis hele sitatet...
http://freak.no/forum/showpost.php?p...1&postcount=10
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Lære deg å tegne, mer konkret lære deg å tegne graffiti bruker selv store deler av tiden min til alt fra skissing på papir til å lage piecer på noe treplater og lerret
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
har en ide. men skal ikke påstå at det en er så veldig god: lei deg et forsamlings lokale med projektor. sett anonse i avisen om at du har nybegynnerkurs hvor du lærer noobs(ikke bruk det ordet ) /gamle folk pc. da tjener du i tillegg litt, samt hvis du aimer inn mot jobb som har med pc samt prosjektering har du kjempe bra erfaring du kan legge fram for en eventuell arbeidsgiver.
Shooting expert
BrageP's Avatar
Sier ikke at det gjelder deg, men folk som bruker altfor mye tid på PC-spill dropper ofte spillingen når de får et bedre sosialt liv. Spillavhengighet er ofte en virkelighetsflukt.

Vær sosial, få deg en hobby du liker og hvor du treffer og blir kjent med mange andre. Det er uansett mer givende på sikt enn å sitte foran datamaskinen.
Begynn og tenk ut en måte du kan tjene penger på av å sitte på datamaskinen. Programering, lage nettsider osv. start et lite firma. Bruk de 5 timene godt og lag noe ut av de. start med å søke rundt. Jeg lagde feks nettbutikk og kjøpte opp en skatebutikk som gikk konkurs, ikke noe svære greier men tjente rundt 30000, kan tenke meg at foreldrene dine ikke har noe imot at du tjener penger ved å sitte på pcen.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Trådstarter
Takker for alle tilbakemeldinger, særlig de siste som faktisk hadde lest at jeg driver/drev med trening og at jeg ikke trengte det tipset :P.

Særlig Rambolas forslag er bra, har prøvd det før, kjøpte www.thetradingplaza.com og skulle til å lage et "market" for et onlinespill, men prosjektet falt i dass da webadmin prøvde å hacke ned hostingaccounten min.

Er sosial, har dog et problem. 8 av mine beste venner gamer like mye eller mere enn meg.....
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av uaexed Vis innlegg
Takker for alle tilbakemeldinger, særlig de siste som faktisk hadde lest at jeg driver/drev med trening og at jeg ikke trengte det tipset :P.

Særlig Rambolas forslag er bra, har prøvd det før, kjøpte www.thetradingplaza.com og skulle til å lage et "market" for et onlinespill, men prosjektet falt i dass da webadmin prøvde å hacke ned hostingaccounten min.

Er sosial, har dog et problem. 8 av mine beste venner gamer like mye eller mere enn meg.....
Vis hele sitatet...
da er vi to, alle vennene mine sitter kun og gamer :P
Begynn med sportsfiske, etter en stund blir du helt hekta. Det er utroligt moro og spennende.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Takker for alle tilbakemeldinger, særlig de siste som faktisk hadde lest at jeg driver/drev med trening og at jeg ikke trengte det tipset :P.

Særlig Rambolas forslag er bra, har prøvd det før, kjøpte www.thetradingplaza.com og skulle til å lage et "market" for et onlinespill, men prosjektet falt i dass da webadmin prøvde å hacke ned hostingaccounten min.

Er sosial, har dog et problem. 8 av mine beste venner gamer like mye eller mere enn meg.....
Vis hele sitatet...
Hvor gammel er du egentlig? Rart at det dine venner gamer dagen lang.. Men seriøst skaff deg en deltidsjobb på Rema 1000 eller hva det måtte være. Ta deg en liten pause fra gaminga, og driv med det folka anbefaler her.
Dataspill er gjerne designet med et innsats-og-belønningsmønster som gjør dem veldig "avhengighetsskapende", spesielt om man ikke har noen andre kilder til gøy like lett tilgjengelig. Skal man bytte dem ut, er det nok lurt å se etter noe med et lignende eller bedre belønningsmønster. Trening er sikkert bra, men krever mye innsats, og det varierer jo hvor mye man selv verdsetter belønningen som etterhvert kommer

Styr langt unna pengespill om du allerede er tilvent et spillavhengighetsmønster men sosiale spill - poker, brettspill, rollespill - med venner vet jeg har funket for noen - det begrenser spillingen til når du kan samle folk, sånn at du kan trappe ned "dosene". Så dukker det nok opp noe å fylle tiden du får til overs med etterhvert.
Hvis du bor litt mer ´´ute på landet´´og ikke i byen.... Kjøp deg en metaldetektor og gå i noen timer og prøv og finn noe
Gjør det selv noen ganger, er virkelig gøy når du finner f.eks gamle mynter fra 1700 tallet

Man kan jo tjene en god del på det og.
Sist endret av SilverLemon; 24. august 2011 kl. 21:00. Grunn: Glemte og skrive noe :o
Sitat av uaexed Vis innlegg
Heisann, jeg er en kar som spiller litt for mye har jeg fortstått etter respons fra mine foreldre og litt refleksjon. Det kan fort bli over 5 timer hver dag foran pcen med spilling og det er jo ikke bra når du går på VGS å prøver å skaffe deg gode karakterer. (5-6)

Det jeg lurte på var om noen hadde noen hobby å anbefale som man kunne drevet med ala. lesing av bøker, tegneserier osv.
Hobbyen bør helst ikke koste mye penger, men la det ikke hindre deg fra å nevne den her.
Hobbyen bør også kunne utføres hver dag i byen så det kan ikke være fluefisking etc.
Frimerkesamling er overhodet ikke min greie så det er ikke nødvendig å poste.
Har tenkt litt på programmering ol., men vet ikke om det er noe å satse på.

Takker for innspill fra alle som kommer med det
Vis hele sitatet...
Styrke trening