Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1919
Den fulgte gratis med Illustrert Vitenskap. Står Q4 Mini Drone på den. Har googlet det, men finner ikke ut av det.

Når jeg gir gass drar den rett til høyre og krasjer. De små knappene under joystickene ser ikke ut til å ha noen effekt. Hva gjør jeg?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Tviler på det er kalibrering på denne, om det er, så gjøres det mest sannsynlig en grov-kalibrering når du skrur den på, så sørg å ha den på en flat overflate da.

Se også at alle propellene sitter godt nok fast, at en ikke spinner rundt.
Slike små quads er også veldig følsomme for defekter i rammen, så sjekk at den ikke er bøyd. Etter hver krasj må man trimme den på nytt.
Dette er ett quadcopter, ikke en drone!
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Dette er ett quadcopter, ikke en drone!
Vis hele sitatet...

Takk for info! Jeg vet ikke hva som er forskjellen, men nå vet jeg hvertfall at jeg har et quadcopter og ikke en drone.


Uansett, på youtube ser jeg mange videoer av hvordan kalibrerer disse ved å trykke høyre/venstre 5 ganger etter hverandre osv, men det funker ikke på min.
Er dette riktig modell? Bruksanvisning: https://i.imgur.com/feUjCu4.jpg

Skal som du er inne på være piltaster ved siden av spakene, som man trykker på et par gang (til den er stabil) i motsatt av retning av den veien den skjener.

1. Trykk en gang på pil venstre ("aileron trim").
2. Prøv å lette (i maks 1 sek), om den skjener til høyre, gå til 1
3. Dronen flyr rett opp
(Du må gjøre dette på nytt hver gang du slår av/på dronen.)

PS: "Drone" betyr egentlig bare summelyd. Quad betyr 4 (her propeller). Vil påstå det er riktig å si både drone og quadcopter.
Sist endret av fustercluck; 13. september 2015 kl. 23:41.
ha den på gulvet, ta venstre stikke ned og mot høyre. ta høyre stikke fram og tilbake (høyre, venstre) til lysene på quadcopteret begynner å blinke.
Sitat av mo3 Vis innlegg
ha den på gulvet, ta venstre stikke ned og mot høyre. ta høyre stikke fram og tilbake (høyre, venstre) til lysene på quadcopteret begynner å blinke.
Vis hele sitatet...

Dette virker ikke, jeg tror jeg har fått en Rip-Off Q4 og ikke en ekte Hubsan Q4.


Forøvrig prøvde jeg å holde den helt i vater i det jeg koblet på batteriet, og det så ut til å fungere til en viss grad. Den drar fortsatt til siden og trimknappene ser fortsatt ikke ut til å ha noen effekt.

Ingen som har den som ble gitt bort gratis sammen med Illustrert Vitenskap?