Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1620
Hei, har en drøm om å reise til New Zeleand. Pga. Natur og ringenes herre. Lurer litt på hvilke erfaringer dere har med reise ol. Hva betalte dere for reisen?

Del din erfaring!!! ☺☺
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg var 3 uker i New Zealand i vinter. For mitt vedkommende syntes jeg det ble litt for likt Norge. Ringenes Herre har jeg ikke noe forhold til så det var ikke så aktuelt for mitt vedkommende. Tok buss fra Auckland til Wellington hvor det visstnok skulle være flott natur på veien, men for meg som nordmann så ble det ganske kjedelig. Kjøre opp til Vestlandet er mye mer givende. Selv startet jeg i Auckland og jobbet med nedover til Christchurch. Anbefaler å stå over Wellington, litt kjedelig og fryktelig skiftende vær. Folk kaller det windington. Skal sies at det var det stedet jeg hadde det mest moro, men det har litt med de jeg ble kjent med der.

Prisene ligger litt under prisene her i Norge, men ikke mye. Enkeltrom på hostell ligger på rundt 500-700 kroner. Ligger man i dorm snakker vi kanskje om 200-300 kroner, litt avhengig av hvor stor salen er. Hotell vet jeg ingenting om.

Selv fløy jeg Cathay via London og Hong Kong. Turen tok 36 timer grunnet dårlig vær. Flyselskapet er helt ok. Betalte 6500 kroner for enveisbillett.

Er du glad i seiling og/eller ekstremsport så er New Zealand det rette sted.
Skulle jeg reist til Oceania igjen så ville det blitt Australia.
Det er helt utrolig der nede, latterlig billig også, verdens billigste land for å hoppe i fallskjerm etc. Trygt og enkelt å reise i. Australia blir stort og upersonlig med store avstander.

Jeg reiste med Kiwi Experience. De kjører deg rundt fra topp til tå i landet. Du bør huske at årstidene er omvendt fra norge, og legge inn god tid, f.eks 4 uker.