Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 7043
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10126191

Synest VG har veldig lite å skrive om. "katt skutt med luftgevær", akkurat som om det ikke har skjedd før. Har selv skutt noen katter med luftgevær i min yngre tid. Viss man skal skyte ett dyr med luftgevær så er en katt det minst gale man kan gjøre. Det synest hvertfall jeg.
Hva synest dere?

Edit: Det er ikke jeg som har skutt katten som er nevnt i artikkelen her på vg.
hva i alle dager er greit med å skyte andres kjæledyr??
Trådstarter
8 0
Synest jo ikke akkurat at det er direkte "greit". Synest mer det er litt unødvendig. Men det er jo ikke akkurat noe "big deal". Hva forventer folk?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Å skyte på dyr for andre føremål enn å avlive dei er totalt forkasteleg. Det er eit soleklart brot på dyrevernlova. Å i tillegg skyte på andre sine dyr er også totalt forkasteleg. Så å omtale det som 'det minst gale man kan gjøre' er totalt forvakla.

At vg set søkjelys på det kan forhåpentlegvis få andre til å forstå at slike handlinger har konsekvenser, er ulovleg, og går utover eigaren i stor grad.

Sitat av Torpedo Vis innlegg
Synest mer det er litt unødvendig. Men det er jo ikke akkurat noe "big deal".
Vis hele sitatet...
Jo. Det er pokker til big deal. For du tar deg til rette mot noko andre bryr seg om, og du påfører dyret totalt unødig liding.

Skyt på blink om du må ha noko å skyte på.
Sitat av Torpedo Vis innlegg
Synest jo ikke akkurat at det er direkte "greit". Synest mer det er litt unødvendig. Men det er jo ikke akkurat noe "big deal". Hva forventer folk?
Vis hele sitatet...
Om du i dine yngre dager hadde skytt katta mi hadde det vært en big deal for meg? er det vanskelig å forstå?
Om noen hadde skutt på katta eller bikkja mi, hadde jeg sporenstreks festa et anker i djevelen å haula han fra ene siden av sjarken til den andre. Dyreplageri er rett å slett ikke greit.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av Torpedo Vis innlegg
Det er ikke til å anbefale. Du kjenner ikke din motstander, du kan ende opp med å få "banka opp livskiten" på deg selv. Det lureste er ofte å bare anmelde så gjør politiet jobben. bruke vold og ta saken i egne hender vil du ikke vinne noe på.
Samme gjelder innbrudd og mange andre ting.

Edit: Når jeg sier at politiet "gjør jobben" så mener jeg ikke at de banker opp livskiten på vedkommende, men de gjør den praktiske standrard prosedyren. Ikke mistforstå
Vis hele sitatet...
Hvis du hadde sett din egen katt som ble skutt av en person rett foran deg, hva hadde du gjort? Du hadde vel ikke på refleks ringt til politiet? Du hadde vel tatt hagesaksa og løpt etter vel? .

Neida, men det kan hende jeg er overbeskyttende ovenfor mine katter, men jeg hadde jagd h*n langt vekk også ringt til politiet.
Trådstarter
8 0
Sitat av HanDuck Vis innlegg
Hvis du hadde sett din egen katt som ble skutt av en person rett foran deg, hva hadde du gjort? Du hadde vel ikke på refleks ringt til politiet? Du hadde vel tatt hagesaksa og løpt etter vel? .

Neida, men det kan hende jeg er overbeskyttende ovenfor mine katter, men jeg hadde jagd h*n langt vekk også ringt til politiet.
Vis hele sitatet...
viss noen hadde komt til meg for å skyte katten min med luftgevær hadde jeg sagt at jeg har allerede skutt katten min med luftgevær så de får gjøre det et annet sted :P

Edit: Mulig jeg mistforstod innlegget ditt. Du skrev "tatt hagesaksa for å løpt etter vel". Trodde først du mente at jeg skulle løpe etter vedkommende, men nå forstår jeg at du mente at jeg skulle liksom være med vedkommende å løpe etter katten med hagesaks hehe.
Sist endret av Torpedo; 12. september 2013 kl. 08:55.
Sitat av Torpedo Vis innlegg
Synest jo ikke akkurat at det er direkte "greit". Synest mer det er litt unødvendig. Men det er jo ikke akkurat noe "big deal". Hva forventer folk?
Vis hele sitatet...
Hm... Så da er det ikke en "big deal" om jeg bruker deg som blink neste gang... Hva forventer folk lissom?

Provosert! Så beklager "utbruddet".
Sist endret av Clank; 12. september 2013 kl. 08:53.
Hadde jeg sett noen skyte/skade bikkjene mine så sku du faen kje ble øveraska om Dexter Season 9 plutselig ble sluppet ut!
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av Torpedo Vis innlegg
viss noen hadde komt til meg for å skyte katten min med luftgevær hadde jeg sagt at jeg har allerede skutt katten min med luftgevær så de får gjøre det et annet sted :P
Vis hele sitatet...
Hva mener du med det? Sier du at du skyter dine egne katter? Eller var det bare ett eksempel?
Sist endret av HanDuck; 12. september 2013 kl. 08:55.
Hva faen? Du snakker om det som om det skulle vært helt greit, og helt normalt. Og hvorfor er en katt "det minst gale man kan gjøre" av dyr? TS, du er en forbanna tulling.
Trådstarter
8 0
@ handuck, slapp av var bare ett eksempel. Ingen har kommet for å skyte min allerede skutt katt med luftgevær.

@picard, pga mange kjellsord som for eks "forbanna" velger jeg å ikke svare ditt useriøsse innlegg.
Sitat av Torpedo Vis innlegg
@ @picard, pga mange kjellsord som for eks "forbanna" velger jeg å ikke svare ditt useriøsse innlegg.
Vis hele sitatet...
Synes du det er rart, at noen blir tempererte av det du har gjort?!?
Det er bare hvis du treffer noen få steder på ei katte, at du kan klare å avlive den med luftgevær. Og hvis du har (hatt) som hobby, å plage dyr rundt deg. Vil jeg si at dette har stor likhet med dyssosial personlighetsforstyrrelse. Ved denne diagnosen, ser man ofte at dem har historie med dyreplaging.

Du kan se her, som et ekstremt tilfelle.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Jo. Det er pokker til big deal.
Vis hele sitatet...
Nåvel, det er litt kjipt for eieren, og katta, selvsagt, men noen big deal er det da vitterlig ikke. Virkelig materiale for Verdens Gang? Neh. Kjipt for eieren, men de kan jo ikke skrive en artikkel hver gang noen har det litt kjipt. Fikk en bot for litt siden, jeg. Det var kjipt og en big deal for meg.

Er jo overpopulasjon av katter uansett.
Sitat av Torpedo Vis innlegg
viss noen hadde komt til meg for å skyte katten min med luftgevær hadde jeg sagt at jeg har allerede skutt katten min med luftgevær så de får gjøre det et annet sted :P

Edit: Mulig jeg mistforstod innlegget ditt. Du skrev "tatt hagesaksa for å løpt etter vel". Trodde først du mente at jeg skulle løpe etter vedkommende, men nå forstår jeg at du mente at jeg skulle liksom være med vedkommende å løpe etter katten med hagesaks hehe.
Vis hele sitatet...
Du vet det at hvis du ønsker å fremstå som tøff og kul, så er ikke det å rope ut at det å skyte eller jage katter med hagesaks er greit/moro. Det eneste du fremstår som i mine øyne er en hjernedød idiot, du burde vel strengt talt vært låst inne et sted...
Sitat av EoT Vis innlegg
Nåvel, det er litt kjipt for eieren, og katta, selvsagt, men noen big deal er det da vitterlig ikke. Virkelig materiale for Verdens Gang? Neh. Kjipt for eieren, men de kan jo ikke skrive en artikkel hver gang noen har det litt kjipt. Fikk en bot for litt siden, jeg. Det var kjipt og en big deal for meg.
Vis hele sitatet...
Det er en big deal, spesielt med tanke på at dette ikke er det eneste tilfellet i det siste. Dette er tortur av skapninger som vi har all grunn til å tro at føler frykt og smerte på samme måte som mennesker -- i det aller minste som små barn. Og saken har så definitivt mer livets rett som nyhetssak i VG enn mesteparten av hva vi finner der akkurat nå (spesielt med tanke på at oppmerksomhet kan føre til større etterforskning, publikumsengasjement og holdningsskapning):

"Ny het kaffetrend"
"Se Jensens jubelbrøl"
"Eto`o gjorde alt unntatt å spille fotball"
"Ylvis suser inn på Billboard-listen"
"Derfor «bare må» du tømme chipsposen"
"Gullsmører tar skiene til Moan & Co"
"Stjernebrødrenes knallharde oppgjør som guttunger - Se det morsomme klippet"
"Dette tok Robinson-deltakerne med seg på øya"

Jeg tror ikke jeg trenger å fortsette.

Sitat av EoT Vis innlegg
Er jo overpopulasjon av katter uansett.
Vis hele sitatet...
Ergo dyreplageri er greit? Det er overpopulasjon av folk mange steder i verden også. Så da må vel det bety..
Obvious troll.. Tråden bør bare slettes spør du meg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av EoT Vis innlegg
Er jo overpopulasjon av katter uansett.
Vis hele sitatet...
Og eg har ingen store etiske problemer med avliving av katter. Men det bør gjerast med egna reidskap, som er egna til å avlive kjapt og smertefritt. T.d kort hold med eit kraftigare våpen.
elevatormusician
sorrY's Avatar
Mat er mat, og kos er kos. Uskyldige dyr som er tamme er fysj å skyte.
Ikke noe big deal med en katt som fikk et blåmerke, eller?
elevatormusician
sorrY's Avatar
edit : Altså, man skyter ikke dyr man tar med seg inn i leiligheten sin. Og ja, Obvious troll is obvious.
Liker du ikke Vg, så slutter du å lese Vg.
Jeg boikotter både Vg og Dagbladet fordi jeg kan ikke fordra deres journalistikk.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Ikke noe big deal med en katt som fikk et blåmerke, eller?
Vis hele sitatet...
Jeg har blitt skutt med luftgevær og jeg lå og vred meg i smerte i flere minutter. Her er det snakk om en katt.

Det er forkastelig at noen i det hele tatt kan forsvare slike handlinger.
Dyrepoliti nå!
Sitat av caperno Vis innlegg
Jeg har blitt skutt med luftgevær og jeg lå og vred meg i smerte i flere minutter. Her er det snakk om en katt.

Det er forkastelig at noen i det hele tatt kan forsvare slike handlinger.
Dyrepoliti nå!
Vis hele sitatet...
Etter man flere ganger i det siste har sett hvordan politiet i Norge har behandlet dyr, har jeg stor tro på at dyrepoliti er tingen.

Kan jo nevne:

- http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10111156
- http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10050971

Er også flere saker, men trenger neppe nevner flere.
elevatormusician
sorrY's Avatar
De to sakene der fikk meg til å gulpe. Fy faen.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Ikke noe big deal med en katt som fikk et blåmerke, eller?
Vis hele sitatet...
Kulene går ofte gjennom huden. Dette er det mange eksempler på, og det var også tilfelle i saken trådstarter linker til. Her er noen flere eksempler, bare for å vise at det ikke er enestående:

http://www.nrk.no/ostfold/katt-skutt...det-1.11229777
http://www.dagbladet.no/2013/06/03/n...ling/27496652/
http://www.ba.no/nyheter/article6675233.ece

Dette er grov tortur og mishandling, og at antall hjemløse katter er stort er selvfølgelig ingen grunn til å akseptere slik.
Hva er galt med TS? Herregud, jeg blir så utrolig oppgitt av sånne folk. Hadde noen skutt på katta mi med luftpistol, så skal jeg love deg at de hadde fått smake.
Hadde du skutt katten min, hadde jeg skutt deg.
Noen deler av hjernen min går amok når jeg ser dyreplageri, for ja, dette er dyreplageri.

Bare det at du klarer å skrive et smilefjes i samme setning som omhandler "å skyte" katter irriterer meg.

Ontopic; Ja, jeg synes det er bra at VG skriver om slike ting, slik at det kanskje hindrer annet folk i å gjøre det.
Trådstarter
8 0
Virker som det er mange "småjenter" her som er veldig opptatt av at dyr skal ha det godt. Heldigvis har ikke katter det samme nervsystemet som oss så på en måte opplever de ikke like mye/samme smerte som ett menneske ville gjort.
Akkurat hvor mye skade en katt kan ta av et skudd fra luftgevær kan nok variere en heeel del. Kommer an på hvor kraftig våpenet er, hvor nærme man er katten og hva slags ammunisjon man bruker.

@senmord, ikke at jeg har hobby i å skyte katter, men viss jeg hadde skutt katten din, så kunne jeg skutt deg lenge før du hadde fått tid til å hente ditt skytevåpen.
Sist endret av Torpedo; 12. september 2013 kl. 11:15.
Hvis du først skal drepe katter er luftgevær lite produktivt. Det er en grunn til at det er regulert hva slags våpen og ammunisjon man skal bruke på de forskjellige jakt-variantene. Man skal skyte for å drepe, ikke for å skade.
De kattene du skjøt med luftgevær i din "yngre tid", hvorfor skøt du de? Skulle du drepe de eller bare være sadist?
Døde de?
Sist endret av Bothrops; 12. september 2013 kl. 11:18.
Sitat av caperno Vis innlegg
Jeg har blitt skutt med luftgevær og jeg lå og vred meg i smerte i flere minutter. Her er det snakk om en katt.

Det er forkastelig at noen i det hele tatt kan forsvare slike handlinger.
Dyrepoliti nå!
Vis hele sitatet...

For en lav smerteterskel du har da, både blitt skutt i ryggen og i armen uten at det var så jævlig.
Sitat av Torpedo Vis innlegg
Virker som det er mange "småjenter" her som er veldig opptatt av at dyr skal ha det godt. Heldigvis har ikke katter det samme nervsystemet som oss så på en måte opplever de ikke like mye/samme smerte som ett menneske ville gjort.
Akkurat hvor mye skade en katt kan ta av et skudd fra luftgevær kan nok variere en heeel del. Kommer an på hvor kraftig våpenet er, hvor nærme man er katten og hva slags ammunisjon man bruker.

@senmord, ikke at jeg har hobby i å skyte katter, men viss jeg hadde skutt katten din, så kunne jeg skutt deg lenge før du hadde fått tid til å hente ditt skytevåpen.
Vis hele sitatet...
Småjenter fordi man verdsetter dyrs ve og vell?
Det er jo helt på jordet!
Og hvis du ikke finner en kilde på at katter føler mindre smerte enn mennesker gjør, så tar jeg det som ren løgn for å unnskylde dine syke overbevisninger.
Kommer vel helt an på geværet og kulene som blir brukt Mozzie. Har selv blitt skutt med luftgevær å gasspistol å det var ikke noe godt. I gasspistolen ble det brukt såkalte spisskuler, dem måtte plukkes ut med pinnsett siden dem hadde gått gjennom klær å hud.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
For en lav smerteterskel du har da, både blitt skutt i ryggen og i armen uten at det var så jævlig.
Vis hele sitatet...
Kan jeg få autografen din. Du fortjener virkelig et diplom for å være den barskeste på freak.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av Torpedo Vis innlegg
Virker som det er mange "småjenter" her som er veldig opptatt av at dyr skal ha det godt. Heldigvis har ikke katter det samme nervsystemet som oss så på en måte opplever de ikke like mye/samme smerte som ett menneske ville gjort.
Akkurat hvor mye skade en katt kan ta av et skudd fra luftgevær kan nok variere en heeel del. Kommer an på hvor kraftig våpenet er, hvor nærme man er katten og hva slags ammunisjon man bruker.

@senmord, ikke at jeg har hobby i å skyte katter, men viss jeg hadde skutt katten din, så kunne jeg skutt deg lenge før du hadde fått tid til å hente ditt skytevåpen.
Vis hele sitatet...
Du er en syk mann. Slik som du snakker, så høres det ut som om du er for skyting av katter. "Nei, de får ikke like vondt av skudd som vi mennesker, så da er det greit da?"
Sitat av PopeSweetJesus Vis innlegg
Etter man flere ganger i det siste har sett hvordan politiet i Norge har behandlet dyr, har jeg stor tro på at dyrepoliti er tingen.

Kan jo nevne:

- http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10111156
- http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10050971

Er også flere saker, men trenger neppe nevner flere.
Vis hele sitatet...
Provoserende lesing disse avisartiklene, det er helt utrolig hvordan enkelte behandler dyr, at politiet i enkelte saker oppfører seg på denne måten burde fått konsekvenser, men desverre er det alt for mange mennesker som har en likegyldig holdning når det kommer til dyr, "det er jo bare dyr", kvalmt spør du meg.

Om vi hadde hatt et dyre-politi med tilsvarende myndighet som det ordinære politiet, ville det kanskje hjulpet noe, men først og fremst er det folks holdninger til dyr som må tas tak i. Alt for mange har null respekt når det kommer til dyr/kjæledyr og dyrehold/kjæledyrhold, eksempelvis er det hvert år mengder av kjæledyr som blir forlatt fordi eierne reiser på ferie. Enkelte mennesker tror man kan gjøre akkurat hva man vil med dyr, og at dyr ikke har noen form for rettigheter, dersom man anskaffer kjæledyr forplikter man seg til å sørge for dyrets velferd, selv om det ikke alltid "passer".

Så jeg håper at dyremishandling av egne eller andres dyr og ville som tamme, snart får den oppmerksomheten det fortjener. Og at brudd på dyre-velferd blir tatt på alvor, med konsekvenser som kanskje får folk til å tenke seg om to ganger før man misshandler dyr.

Sitat av Mozzie Vis innlegg
For en lav smerteterskel du har da, både blitt skutt i ryggen og i armen uten at det var så jævlig.
Vis hele sitatet...
På bar hud med et skikkelig luftvåpen, det har jeg ingen tro på, og det at du synes det er greit å bli skutt med luftvåpen er en ting, men det rettferdiggjør ikke å skyte på uskyldige dyr av den grunn.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Jeg liker at de har dyrepoliti i flere land her i verden.
Sitat av Torpedo Vis innlegg
Virker som det er mange "småjenter" her som er veldig opptatt av at dyr skal ha det godt. Heldigvis har ikke katter det samme nervsystemet som oss så på en måte opplever de ikke like mye/samme smerte som ett menneske ville gjort.
Akkurat hvor mye skade en katt kan ta av et skudd fra luftgevær kan nok variere en heeel del. Kommer an på hvor kraftig våpenet er, hvor nærme man er katten og hva slags ammunisjon man bruker.
Vis hele sitatet...
Føler du deg stor og sterk når du plager små uskyldige dyr?
Sitat av Mozzie Vis innlegg
For en lav smerteterskel du har da, både blitt skutt i ryggen og i armen uten at det var så jævlig.
Vis hele sitatet...
For et dårlig luftgevær du har.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
For en lav smerteterskel du har da, både blitt skutt i ryggen og i armen uten at det var så jævlig.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke hvor vondt det er å bli skutt i ryggen eller armen, men kula traff meg iallefall rett over utstyret fra tre meters hold.
Sist endret av caperno; 12. september 2013 kl. 11:48.
Sitat av Torpedo Vis innlegg
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10126191

Synest VG har veldig lite å skrive om. "katt skutt med luftgevær", akkurat som om det ikke har skjedd før. Har selv skutt noen katter med luftgevær i min yngre tid. Viss man skal skyte ett dyr med luftgevær så er en katt det minst gale man kan gjøre. Det synest hvertfall jeg.
Hva synest dere?

Edit: Det er ikke jeg som har skutt katten som er nevnt i artikkelen her på vg.
Vis hele sitatet...
Hadde du skutt min katt, hadde jeg tømt det jeg hadde av luftgeværkuler i deg. Det er en "big deal" jo. Syns du det er behagelig å bli skutt av luftgevær? Enda værre om det er et lite dyr, skadene blir større og kanskje dødelige.

Folk som mishandler dyr eller barn kunne det godt vært skuddpremie på for min del.
Folk som mishandler dyr burde få smake sin egen medisin!
Mangler du empati for alt levende som er mindre enn deg, ts? Hvorfor bryr det deg ikke å påføre andre levende ting smerte? Fordi du har opplevd mye smerte selv? Isåfall burde du vite hvor vondt det gjør og ikke ønske andre det samme.
Tulling(er).

Folk som går løs på ting generelt svakere enn seg er kakerlakker for min del.

Nå er det slik at politiet prioriterer feil, dyr får veldig lite oppmerksomhet. Ikke misforstå, jeg mener ikke at dette er de viktigste sakene, men at det aldri gjøres noe med.

Akkurat som tyveri, gjøres sjeldent noe med og derfor blir ikke folk tatt.

Gi samme behandling tilbake, slike folk fortjener en stor runde juling. Hater folk som skal gå løs på noe mindre, svakere og som ikke kan gjøre motstand.

Dyremishandling er en grov sak. Noen folk er helt sikkert likegyldige, men om alle hadde vært det vært helvete for dyrene. Heldigvis er det ildsjeler som står på.

Så lenge ikke det blir opprettet en eller annen facebookgruppe med 5000 medlemmer eller at saken får mye mediadekning så blir denne saken glemt.

Trist.

Dyrepoliti 2013! da slipper mattilsynet og politiet å byr seg om slike saker. Fantastisk at MDG sakte men sikkert begynner å involerere seg. Kanskje vi får en ny tidsalder, det er ihvertfall mine håp om dagen.


De fleste som torturerer dyr har problemer. Det viser seg ofte at voldelige mennesker starter med dyr. De gjør ikke motstand og er et "lett bytte". Hvem vet hva neste er?

En ting er sikker at i slike saker bør rettferdigheten deles ut hardt.

heartslava.
You can easily judge the character of a man by how he treats those who can do nothing for him.
— Johann Wolfgang von Goethe -

På tide å gå fra drittunger til menn nå, gutter!
ArbeidsledigProletar
Sitat av Torpedo Vis innlegg
Virker som det er mange "småjenter" her som er veldig opptatt av at dyr skal ha det godt. Heldigvis har ikke katter det samme nervsystemet som oss så på en måte opplever de ikke like mye/samme smerte som ett menneske ville gjort.
Akkurat hvor mye skade en katt kan ta av et skudd fra luftgevær kan nok variere en heeel del. Kommer an på hvor kraftig våpenet er, hvor nærme man er katten og hva slags ammunisjon man bruker.

@senmord, ikke at jeg har hobby i å skyte katter, men viss jeg hadde skutt katten din, så kunne jeg skutt deg lenge før du hadde fått tid til å hente ditt skytevåpen.
Vis hele sitatet...
Du er rett og slett et ødelagt sub-menneske. Sannsynligvis barnevern/fosterhjem. Am I right?

Det er mer synd på deg, så ødelagt at du ikke har forståelse for andre veseners smerte, inkludert mennesker. Når du påfører noe(n) en person bryr seg om smerte er det klart de reagerer.

Om du hadde hatt en familie og jeg hadde dratt dem med ut foran huset ditt. (eller kanskje en barnevernsarbeider du bryr deg om) Og så stått der og slått de vettløs og blodig, da kanskje du hadde reagert? Folk blir knyttet til dyrene sine, de er en del av deres familie.

Jeg regner med du allerede er i systemet og får hjelp, men om du ikke gjør det, for resten av samfunnet, vær så snill, gå til en lege. Fortell han hvordan du ikke klarer å fatte at å plage andre levende vesener er galt. Fortell dem hvordan du har et behov for å uttrykke din overraskelse over at andre bryr seg på et forum for så å forsvare at noen torturerer dyr fordi du har hatt glede av det før.

Jeg er er humanist og pasifist, men noen ganger, spesielt med autister som ikke passer inn i samfunnet mener jeg det er bortkastede ressurser.

De som bare oppfører seg som folk og er grei når de selv har noe å oppnå med det, burde bare stenges inne og skjermes fra samfunnet evt. dopes ned til de ikke klarer å skade folk og dyr.
Er helt enig med de fleste her. Dyremishandling er en big deal, og er overhodet ikke akseptabelt. Likevel synes jeg ikke det er greit å kalle andre for barnevernsbarn, mongolide osv. Tror ikke dere kjenner han godt nok til å si sånt, og du er minst like teit som han når du kommer med så usakelige påstander!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Torpedo Vis innlegg
Heldigvis har ikke katter det samme nervsystemet som oss så på en måte opplever de ikke like mye/samme smerte som ett menneske ville gjort.
Vis hele sitatet...
Bullshit du har kokt opp for å heve deg over det du har gjort.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pain_in...ferent_species

Det er mykje som tyder på at smerte er viktig faktor for dyr si velferd, m.a. ser ein endra atferd, utskiljing av stresshormoner m.m. Og å påføre dyr unødig smerte er forbode ved lov.

Billegge hersketeknikker som å omtale folk som er opptatt av dyrevelferd som jenter kan du legge fra deg i døra.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Veum Vis innlegg
Er helt enig med de fleste her. Dyremishandling er en big deal, og er overhodet ikke akseptabelt. Likevel synes jeg ikke det er greit å kalle andre for barnevernsbarn, mongolide osv. Tror ikke dere kjenner han godt nok til å si sånt, og du er minst like teit som han når du kommer med så usakelige påstander!
Vis hele sitatet...
Å kalle noen for barnevernsbarn er jo ikke en fornærmelse?
Det jeg sier med det er at det er en alt for stor andel barn i barnevernsinstitusjoner som har litt redusert kapasitet for sympati/empati og at TS inngår i denne kategorien. Ikke at det er noe galt å være i barnevern/fosterhjem i seg selv.