Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1500
Hei,

Har endelig fått meg ny PC da min forrige gikk kaputt.

Har nå veldig lyst til å synkronisere iPhonen min til denne slik at jeg kan begynne å legge inn ny musikk på den.

Men hvordan kan jeg gjøre dette uten å miste alt som allerede ligger inne på iphonen? Det viktigste for meg er å beholde kontaktene.

Hvordan funker dette med iCloud? Er det slik at kontakter ligger permanent på iCloud uansett eller ligger disse her kun fordi at de akkurat nå også ligger på iPhonen min? Er det slik at dersom jeg sletter dem fra mobilen så vil de også bli slettet fra iCloud?

Bildene har jeg allerede tatt backup av og musikken kan man jo alltids legge inn på nytt da jeg har dem på en ekstern harddisk. Skulle gjerne beholdt spillelistene mine om det er mulig?

Men som sagt, det aller viktigste for meg er å ikke miste alle kontaktene mine. Er det noen som kan forklare meg hvordan jeg kan gjøre dette?

Har allerede installert iTunes og iCloud på den nye PCen. Bruker en iPhone 4.

(jeg vet at man burde søke seg frem til svar her inne, men jeg tenkte at jeg trenger en "fersk" og oppdatert forklaring da det hele tiden kommer noe nytt fra Apple)
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sync med iCloud->alt er bra.
Koble til den nye pcen, registrer det over og lev livet.
Å synce med iCloud...hvordan gjør man det?
Er det det som blir gjort automatisk?

Og når det er gjort, da "skjønner" iTunes at det skal bli værende på iPhonen når jeg for første gang kobler den til pcen?

Sorry, men har egentlig aldri skjønt akkurat HVA iCloud gjør for noe...hehe
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Gå inn i instillinger og skru på Sync, så velger du at kontakter skal synces.
Og da er det trygt å koble iphonen til den nye pcen og synkronisere med itunes uten at jeg mister kontaktene mine?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av buffyfan84 Vis innlegg
Og da er det trygt å koble iphonen til den nye pcen og synkronisere med itunes uten at jeg mister kontaktene mine?
Vis hele sitatet...
Sync med iCloud du, så er alt 100% trygt.
Da har jeg endelig fått synkronisert iphonen på den nye pcen. Både kontakter og bilder er intakt. Det eneste jeg mistet var musikken. Men den er det ikke noe problem å få lagt inn igjen.

Tusen takk for tipsene!

Det skal bli deilig å kunne legge inn litt ny musikk igjen ja!