Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 6273
Kjøpte en leilighet, skal flytte inn i juni.
Problemet er at søsteren min kjøpte leiligheten ved siden av rett etter meg. Litt kjedelig med tanke på at jeg endelig skulle flytte vekk fra familien. Sa i fra at jeg helst ikke ville ha dem som nabo, men det brydde de seg ikke om.

Hva tenker dere, er dette innenfor?
Bitter og sur.
Hydra's Avatar
Om det er innenfor må vel du ta opp med din søster, men siden hun ikke bryr seg er jeg stygt redd for at du og din fremtidige nabo deler samme etternavn og gener.
Sist endret av Hydra; 15. mai 2017 kl. 19:42.
Sitat av Hydra Vis innlegg
Om det er innenfor må vel du ta opp med din søster, men siden hun ikke bryr seg er jeg stygt redd for at du og din fremtidige nabo deler samme etternavn og gener.
Vis hele sitatet...
Er egentlig for seint ute, hun har allerede kjøpt den.. Men hva tenker dere, er det innenfor å gjøre sånt?
Bitter og sur.
Hydra's Avatar
Hvis søsteren din ønsker å bo der kan du ikke nekte henne bare fordi du har et ønske om "å slippe familien". Dessuten bør det ikke by på så fryktelig mye problemer ettersom jeg aldri så mine naboer når jeg bodde i leilighet for meg selv. For alt jeg viste kunne gamle Fru Jensen ha sittet i stolen sin siden julaften med gløggen i hånden og fluer i munnen selvom jeg flyttet ut i august ifjor. Så heller aldri noen av de andre jeg bodde sammen med.

Du kan trøste deg med at dette ikke er noe kollektiv du skal flytte inn i. Og hvis du absolutt møter søsteren din i løpet av en dag er vel dette på vei ut eller inn? Worst case scenario er det bare å si "oi, nå har jeg dårlig tid" å spasere inn døren?
Sitat av Hydra Vis innlegg
Hvis søsteren din ønsker å bo der kan du ikke nekte henne bare fordi du har et ønske om "å slippe familien". Dessuten bør det ikke by på så fryktelig mye problemer ettersom jeg aldri så mine naboer når jeg bodde i leilighet for meg selv. For alt jeg viste kunne gamle Fru Jensen ha sittet i stolen sin siden julaften med gløggen i hånden og fluer i munnen selvom jeg flyttet ut i august ifjor. Så heller aldri noen av de andre jeg bodde sammen med.

Du kan trøste deg med at dette ikke er noe kollektiv du skal flytte inn i. Og hvis du absolutt møter søsteren din i løpet av en dag er vel dette på vei ut eller inn? Worst case scenario er det bare å si "oi, nå har jeg dårlig tid" å spasere inn døren?
Vis hele sitatet...
Tusen takk, trengte den.
Antar at du ønsket å bo litt borte fra familien for å kunne leve ditt eget liv. Med henne som nabo vil du kanskje føle deg overvåket ? Og sette begrensninger på hva du føler du kan gjøre ?
Synes dette var en rar handling av henne.
Sitat av dggr Vis innlegg
Antar at du ønsket å bo litt borte fra familien for å kunne leve ditt eget liv. Med henne som nabo vil du kanskje føle deg overvåket ? Og sette begrensninger på hva du føler du kan gjøre ?
Synes dette var en rar handling av henne.
Vis hele sitatet...
Ja, er nettopp det som er problemet.. Jeg vil ikke at hun skal se hvem jeg får besøk av, eller at hun reagerer på at jeg sitter hjemme alene på en lørdag.

"Hvorfor er du alltid hjemme, har du ingen venner?"
"Hvem er det han/hun er?"
Bitter og sur.
Hydra's Avatar
Sitat av Sherminator! Vis innlegg
Ja, er nettopp det som er problemet.. Jeg vil ikke at hun skal se hvem jeg får besøk av, eller at hun reagerer på at jeg sitter hjemme alene på en lørdag.

"Hvorfor er du alltid hjemme, har du ingen venner?"
"Hvem er det han/hun er?"
Vis hele sitatet...
Er det ikke bare for deg å fortelle henne på en pen måte at dette ikke angår henne og at du føler at hun trenger seg på ditt privatliv? Det er absolutt ingen skam i å sitte alene hjemme på en lørdag.
Sitat av Sherminator! Vis innlegg
Ja, er nettopp det som er problemet.. Jeg vil ikke at hun skal se hvem jeg får besøk av, eller at hun reagerer på at jeg sitter hjemme alene på en lørdag.

"Hvorfor er du alltid hjemme, har du ingen venner?"
"Hvem er det han/hun er?"
Vis hele sitatet...
for en sykt tragisk situasjon - virker som noe min egen storesøster selv kunne funnet på å gjøre. jeg hadde dog tvunget min egen søster tilbake der hun kom fra, hvis det skjedde med meg. men nå har i ganske dårlig forhold.

men det er ditt liv og din leilighet. jeg ville bare ignorert henne så mye som mulig, vis henne klart og tydelig at hun ikke skal ta det som en selvfølge å få oppmerksomheten din, selv om dere er naboer og søsken.

hadde du hadde en vanlig nabo, så hadde eneste kommunikasjonen vært et hei 2-3 ganger i måneden - hvorfor skal det være annerledes nå?

lykke til!
Kanskje det ikke blir så galt som du er redd for at de kan bli.

Du får bare la det stå til. Se hvordan det utarter seg. Blir det full baluba, så får du vurdere selge, finne en annen plass?
Det hadde vært uaktuelt for min del, siden du spør. Rart at søsteren din vil bo ved siden av deg også. Føler med deg bro.
Ditt eneste reelle valg er vel å flytte en gang til. Men jeg vil anbefale å se hvordan det går i, ja, feks et år først.
Sitat av xtuV Vis innlegg
for en sykt tragisk situasjon - virker som noe min egen storesøster selv kunne funnet på å gjøre.


lykke til!
Vis hele sitatet...
Da her du enten en søster som virkelig bryr seg om deg om hun spenner et par millioner får å bli naboen din. Evt. en diagnose....
kjøp det anlegg å dunk dem ut :P neida hahah, kan hende at hun blir lei etterhvert, at hun ikke liker å bo der også flytter hun? samme for deg, kommer jo ann på da om du bryr deg så mye om miljøet/utiskten du har. eller om du er fornøyd med huset.
men sånn som jeg ser det så er det ikke mye du kan gjøre.. du kan jo ikke sende inn en klage til kommunen å si at du vil ha en tvangsflytting av søstra di.. som bor i nabohuset.. er vel bare å være tålmodig og vente, (hvis hun bare gjør det for å terge så gir hun seg vel etterhvert, men hvis hun faktisk vil bo dær så kan det værre.)

men etter tid vil du nok bli vant med at hun er naboen din da.. er bare å vente å se.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvordan har sommeren vært med søster som nabo?