Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3783
Hei!

Jeg har kjøpt sprøyter mange ganger på apoteker i Oslo og vet hva jeg skal ha. Men spørsmålet er om dette er noe de har på apoteker i distriktene og om det er noen grunn til å være paranoid ift hvordan de reagerer på det og om de eventuelt gjør noe med det?

Da mener jeg i type tettsted med veldig få innbyggere.
Tror de fleste apoteker har dette ja. Hvis du bor på en liten plass hvor folk kjenner folk kan jungeltelegrafen gå rundt, selv om apotekere har taushetsplikt.
Har ikke hatt problem med det annet enn at damen bak disken spurte hva det var for (ølbrygging)..

Bor på en relativt liten plass med 15-20k innbyggere,, som nevnt over er det nok altids en viss risiko for at folk sprer rykter og slikt.
Sprøyter brukes til så mye, om de spør si at du trenger de til hunden din eller noe.
Ok takk for svar, det skal vel gå greit da tenker jeg.
Jeg har kjøpt det i et tettsted med 4 000 innbyggere. Skal ikke være noe problem.
Skal kjøpe i morgen, så får vi se hvordan det går. Er det noe som de pleier å ha inne på alle apoteker forresten?
Det hadde jeg ikke tenkt på, takk for tipset
De skal ha det på alle apoteker, ja.
Dette er noe veldig mange mennesker trenger for å ta medisinene sine og bruker daglig.
Det gikk fint det, ingen spørsmål stilt.
Bra det funket da. Men det er ikke ulovelig og kjpe sprøyter, og de har ikke noe med hva de skal brukes til.

Men lurer på en ting, er det ikke mulig og få tak i mindrekanyler 12'er nåler?
Bra det funket da. Men det er ikke ulovelig og kjpe sprøyter, og de har ikke noe med hva de skal brukes til.

Men lurer på en ting, er det ikke mulig og få tak i mindrekanyler 12'er nåler?
??? Var det bare i gamle dager man fikk utlevert rene sprøyter gratis, sponsa av Staten, for å motvirke smittefare ved flere gangs bruk mellom flere personer...??
ArbeidsledigProletar
Sitat av Eager Igor Vis innlegg
??? Var det bare i gamle dager man fikk utlevert rene sprøyter gratis, sponsa av Staten, for å motvirke smittefare ved flere gangs bruk mellom flere personer...??
Vis hele sitatet...
I store byer, ja. Har ihvertfall sett sprøyteautomater i Trondheim. Og du får vel sprøyter på sprøyterommene i Oslo. Og så har du organisasjoner som FHN som gir ut sprøyter på gata.
Ja, er nok stort sett i de større byene du har gratis utdeling. De koster uansett ikke mye da, 100stk kanyler og 100stk pumper kostet meg litt over 200 kr. Angående størrelser, de pleier å ha ned til 10 på apotekene.