Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 7697
This is bat country!
gregory's Avatar
Hei!

Sitter på en LSD lapp med styrke på 250ug. Dette er vist veldig god LSD, og veldig potent.

Har tatt LSD 1 gang før. Da 1 (100ug?) dråpe på sukkerbit. Håndterte det veldig bra, og mener jeg kan gå for hakket mer neste gang.

Så, vil 250ug ta meg på senga? Føler det kan bli litt vel mye. Vurderer sterkt å dele den i 2.

Noen tanker?

Har dog erfaring fra fleinsopp også.
Å bare fysisk dele den i to kan være en dårlig idé, da LSD'en ikke nødvendigvis er jevnt fordelt på lappen, så en halvdel kan være langt mer potent enn den andre.
Hvis du derimot legger lappen i noe sprit eller bare destillert vann, og drikker så halvparten er du safe.
This is bat country!
gregory's Avatar
Trådstarter
Aha.

Hvordan fungerer akkurat det? Har du link å henvise til?
Du tar lappen din og legger den i litt sprit til den går i oppløsning, deretter drikker du halvparten eller så mye du ønsker, det heter volumetrisk dosering.
https://psychonautwiki.org/wiki/Volu..._liquid_dosing
https://wiki.tripsit.me/wiki/Quick_G...umetric_Dosing
https://www.reddit.com/r/Borax/comme...metric_dosing/
This is bat country!
gregory's Avatar
Trådstarter
Takk. Skjønte poenget nå!

Men er veldig usikker på hvor mye vann/sprit jeg kan blande ut 250ug med? Noen som kan hjelpe meg?
Det har ingenting og si så lenge man drikker halvparten. For lite kan føre til svinn (rester i koppen osv) og for mye kan bli mye å drikke. En 2-4dl burde holde til to shots.
NB: Ikke bruk vann fra springen, da det inneholder klor.
Det har ikke så mye å si du bare tar så mye slik at lappen er helt dekket, slik at den kan løse seg oppi (f.eks. 10ml). Btw. så tviler jeg på at dette er 250ug det er snakk om, lappene er ofte underdosert selv om de kommer fra dyp nett.
This is bat country!
gregory's Avatar
Trådstarter
Tusen takk! Kjører bare på med 10ml.

250ug det er snakk om, lappene er ofte underdosert selv om de kommer fra dyp nett.
Vis hele sitatet...
Jepp. Men better safe than sorry.

EDIT: Hvordan holder LSD seg i vann, og iforhold til alkohol over tid? Hva er best for å beholde det mest mulig potent?
Sist endret av gregory; 7. mai 2016 kl. 23:59.
Vann fordamper, det gjør ikke 96%. Du kan løse det oppi vann om du ønsker så lenge du beholder det lufttett, i kjøleskapet
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Trooploop Vis innlegg
Vann fordamper, det gjør ikke 96%. Du kan løse det oppi vann om du ønsker så lenge du beholder det lufttett, i kjøleskapet
Vis hele sitatet...
Sprit fordamper ikkje? Eg har alltid hatt den oppfatninga at etanol fordamper veldig mykje lettare enn vatn, og at sprit hadde omlag dobbelt så høgt damptrykk som vatn.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Sprit fordamper ikkje? Eg har alltid hatt den oppfatninga at etanol fordamper veldig mykje lettare enn vatn, og at sprit hadde omlag dobbelt så høgt damptrykk som vatn.
Vis hele sitatet...
Stemmer, min feil - nattskift skrur av hjernen
All erfaring og fornuft tilsier at syra er fordelt likt i hele lappen. Syre blir påført hele ark av gangen, ikke hver lapp individuelt. Å løse det opp for dosering er unødvendig. Kutt lappen nøyaktig på midten med et skalpell eller noe lignende. Det funker fint.

Men det beste er jo å spise hele. Ville ikke ha delt en 250ug lapp i to med mindre det var for å dele med noen som ikke hadde.
Sist endret av mentalmelt; 9. mai 2016 kl. 13:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
All erfaring og fornuft tilsier at syra er fordelt likt i hele lappen. Syre blir påført hele ark av gangen, ikke hver lapp individuelt.
Vis hele sitatet...
Det vet vi alle men det betyr ikke at det kan være skjeivfordeling da syren, en væske, er fordelt over absoberende papir. Selv syns jeg lapper er tull. Flytende er langt bedre og gir jevnere dosering. Å få en dråpe eller to på hudflippen mellom tommelfinger og pekefinger og suge det inn må jo være beste settingen noen kan ønske.
Jeg har tatt sukkerbiter og lapper som vært annonsert som 250ug.
Første trippen og, men jeg trur som noen nevnte att det i realiteten rører seg om doser på runt 100-150, i hvert fall når man leser om de ulike nivåene i psykedeliske oddyséen.

Uansett; Jeg synes ikkje det har vært overveldigande; intenst, hvisst, men det er jo poengen, men for intenst tykker jeg ikkje.
Hvor stor dose flein har du tatt?

Personlig synes jeg att 3 gram flein har mindfuckat meg mer enn 250ug syre.

Synes LSD overlag er enn "forgiving" drug på den måten att det er relativt lett å styre trippen dit enn vil.

Mest relevant spørsmål er jo set & setting;
skal du ta alene? med mange? offentlig? hjemme?

Du kjenner deg best selv. Jeg veit inget om deg, så jeg kan dessverre ikkje si ta hele, ta halve.
Jeg hadde tatt hele, fordi jeg synes det er verre med for lite syre.
Jeg har experimentert med microdoser og lignende, men da føles det bare som noe ska skje, som det bygger upp til noe, men crescendot slakner som en coke-dick, og så har jeg spendert hele tiden med og vente på noe som aldri kom.

Vid høyre doser kastes man in i tresket med øyne på vegger og inuti og en får ikkje samme mulighet til att spekulere i hva som skjer; man bare følger bølgen, hypnotisert av den.
Synes jeg da.
Sist endret av travaxa; 9. mai 2016 kl. 21:14.
This is bat country!
gregory's Avatar
Trådstarter
Sitat av travaxa Vis innlegg
Jeg har tatt sukkerbiter og lapper som vært annonsert som 250ug.
Første trippen og, men jeg trur som noen nevnte att det i realiteten rører seg om doser på runt 100-150, i hvert fall når man leser om de ulike nivåene i psykedeliske oddyséen.

Uansett; Jeg synes ikkje det har vært overveldigande; intenst, hvisst, men det er jo poengen, men for intenst tykker jeg ikkje.
Hvor stor dose flein har du tatt?

Personlig synes jeg att 3 gram flein har mindfuckat meg mer enn 250ug syre.

Synes LSD overlag er enn "forgiving" drug på den måten att det er relativt lett å styre trippen dit enn vil.

Mest relevant spørsmål er jo set & setting;
skal du ta alene? med mange? offentlig? hjemme?

Du kjenner deg best selv. Jeg veit inget om deg, så jeg kan dessverre ikkje si ta hele, ta halve.
Jeg hadde tatt hele, fordi jeg synes det er verre med for lite syre.
Jeg har experimentert med microdoser og lignende, men da føles det bare som noe ska skje, som det bygger upp til noe, men crescendot slakner som en coke-dick, og så har jeg spendert hele tiden med og vente på noe som aldri kom.

Vid høyre doser kastes man in i tresket med øyne på vegger og inuti og en får ikkje samme mulighet til att spekulere i hva som skjer; man bare følger bølgen, hypnotisert av den.
Synes jeg da.
Vis hele sitatet...
Enig i det du sier.

Har tatt ca 1.4g tørket fleinsopp før. Veldig fin og rolig trip. Skal ta alene, med tripsitter som passer på. Tenker å ta det hjemme, så gå en liten tur i skogen. Trygge og fine omgivelser. Det har jeg pleid å gjøre de gangene jeg turer. Ikke noe stress.

Er dog en høy og kraftig kar, med sterk psyke. Vil heller ta hele lappen enn å underdosere.

Har også en feeling at lappen ikke er 250ug, men mindre. Kjøpt fra dype-nettet.
Settingen virker jo helt super, og du har en sund instilling til det.
Du kjenner sittern vel anter jeg? Har h*n tatt syre eller noe psykedelisk før?

Jeg har aldri tatt med en sitter, men med venner, og det har aldri blivit like givende som alene.
Er ganske folkskygg ellers. Liker å være alene, så det kanskje er derfor jeg ikkje vill ha sitter.
For meg er slike doser mental onani, noe jeg vill gjøre privat, sånn att jeg kan slikke på gulvet, gni mitt kjønn mot ulike ting, svamle med planter, lyssne på borden og danse i takt med bølgen.
Men jeg har alltid meldt fra til en venn som bor i nabolaget, att nå klettrer jeg mot månen, og om jeg tramper skeivt ringer jeg.

Så lenge du ikke har noe mentale forstyrrelser i familjen, som schizofreni eller lignende, og du kjenner deg trygg i deg selv, hade jeg sagt go for it.

Ett ganske vanlig knep er å ha en valium til hands.
Du trenger ikkje å bruke den, men å vite bare vite att du har noe som kan 'stoppe' trippen, kan gjøre att det føles tryggere.
Jeg har alltid en liten blå eller lila eller vit eller den bensodiazepinen jeg har fått tak på, når jeg tripper.
Har aldrig brukt den, men når det har vært jævlig har det hjelpt å bare smeke det lille pillret.
Sist endret av travaxa; 10. mai 2016 kl. 15:42.
This is bat country!
gregory's Avatar
Trådstarter
Tripsitteren kjenner jeg godt. Han har aldri prøvd noe som helst før. Litt synd egentlig. Har dog gitt han klare instrukser på hva han skal gjøre, og ikke gjøre!

Ingen i familien har noe form for psykiske eller mentale problemer. Det har jeg sjekket grundig opp i. Livet mitt er også ganske så feilfritt.

Tenker å ha tripsitteren med meg de første timene til jeg har peak'a, så la han gå hjem etterhvert slik at jeg kan være alene. Han bor 2 min unna meg. Føler at jeg ikke klarer å "være meg selv/flyte med lsd'en/gi slipp" når jeg har folk rundt meg. Når jeg vil f.eks som du sier svømme rundt på gulvet, slikke på ting osv kan det bli veeeeldig rart med noen tilstede :P
▼ ... mange måneder senere ... ▼
This is bat country!
gregory's Avatar
Trådstarter
Kan oppdatere tråden litt:

Jeg inntok hele lappen i fjor august, på en varm og vakker sommerdag, helt alene. Det må være en av de mest flotteste og givende opplevelsene jeg har hatt i mitt liv. Jeg ble nærmest frelst.

Kort sagt så fikk jeg en ekstrem indre reise. Innsikt og selvutvikling, på godt og vondt. Tårer, glede og latter.
Og den kjappe lufteturen jeg skulle ha, ble en 5 timers gåtur ute i skogen, og opp på fjellet i solnedgangen. Jeg hilste på alle trærne og hadde "indre samtaler" med de. Herregud for en natur! Jeg var i ett med naturen, skogen og universet.

Mye har skjedd siden den dagen. Jeg kuttet ut alkohol (aka cellegiften), junkfood og folk drar meg ned negativ. Har vært 100% edru siden. Fått et veldig annerledes syn på mennesker og verden rundt. Trener 6 økter i uka, gått ned 10kg, og oppnådd mange personlige mål som jeg aldri hadde klart uten. Jeg har utviklet meg veldig som menneske det siste halvåret.

Det er nesten sånn at jeg vurderer å skrive en full trip-rapport. Jeg skrev mange notater under trippen. Men det får bli når jeg har bedre tid!

This was fun!
Sitat av gregory Vis innlegg
Kan oppdatere tråden litt:
Vis hele sitatet...
Flott å høre at det gikk bra, og at du fikk et stort utbytte av turen. This is what it's all about, spør du meg

Jævlig bra at du har klart å ta noen tiltak i livet etterpå, og opplever forbedringer. Bra jobba!