Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 7160
Hei, tok mdma knips sist helg og fikk en ganske uhyggelig nedtur med mye negative tanker i hodet hele tiden, prøvde å oppføre meg normalt og være sosial, men dette avlet opp flere negative tanker i hodet mitt. Hva mener dere funker best etter en nedtur? Burde jeg vært mer isolert og la tiden gjøre jobben? Takker for gode svar!
Ring folk du er glad, slå av en prat i 30 min, det pleier å hjelpe for meg. Gjerne far og mor, annen familie som jeg ikke har sett på en stund, venner som bor langt borte osv. Ellers handler det om holde seg så travel og distrahert som mulig, slik at tankestrømmen ikke havner ut i alt for mørke og destruktive baner. Selv om det sikkert aldri har vært mindre fristende så hjelper det å ta seg en joggetur, eller å få seg noe mosjon på andre måter. Hvis du merker mye til angsten så hjelper det for meg å være med venner, føles ikke helt ideelt, men det er betydelig bedre enn å sitte alene kun med egene tanker. Stå på kompis, det er over i løpet av uken
Sist endret av omba; 19. januar 2016 kl. 21:52.
Du er ikke den første som har hatt en kjip nedtur på MDMA. Selv har jeg sittet ristende og desperat sende meldinger til folk, selv fremmede og etterpå oppført meg som en komplett idiot. Spis godt, vær med folk som du er glad i. Se kule filmer. Husker jeg så human traffic på heavy mdma nedtur. Var veldig gøy. Anbefaler den.
Mirage's Avatar
Trådstarter
Takker for gode svar. Tror løsningen neste gang blir å se en del filmer eventuelt en serie og snakke med gode venner som
Forstår hva jeg trenger. Så folk ikke misforstår så har jeg ikke hatt det helt jævlig, jeg bare lurte på hvordan man kan takle det best i henhold til restitusjon av serotoninivå og opprettholde en god mental helse.
Episke filmer! Jeg har hatt noen av mine beste filmopplevelser på mdma-nedtur. Filmene gjør ekstra inntrykk på meg da. Nå er det nesten så jeg gleder meg til nedturene!
Mirage's Avatar
Trådstarter
Tror jeg skjønner det med episke filmer. Hørte en del på musikk spesielt To pimp a butterfly av Kendrick Lamar. Det albumet gjorde et spesielt inntrykk på meg da. Anbefales for alle som er fan av god Hip-Hop.
5-htp kan også anskaffes, vet ikke om innlands, men du finner det bl.a i bananer Dette er en fin måte å fylle opp de uttømte serotoninlageret :-) Letter og korter nedturen.
Mener 5-HTP og L-Tryptophan (min favoritt) er lov å bestille igjen, innenfor EØS. Anbefaler det, jeg tar det hver kveld hele tiden og synes det hjelper på både søvn og allmenntilstand.
Sunn mat og lett mosjon er det som får meg i gjenge igjen, har dog aldri hatt noe stor nedtur, bare sliten og litt ekstra introvert noen dager. Jeg lar meg selv hvile og møter folk igjen først når jeg gidder, men der er det nok forskjellig fra person til person hva som er best.
▼ ... noen uker senere ... ▼
mix med en lav dose psykedelika som flein eller lsd. det fungerer helt utrolig bra for å slippe hangover. vi snakker 0.25g flein eller 50ug LSD, trenger ikke mer enn det. da får du kun bodyhigh effektene av disse, og de neste dagene lurer du på what the fuck, kjennes ikke ut som du har tatt mdma idetheletatt.
Får aldri noe stor nedtur men pleier som regel å ta multivitamin, mørk sjokolade og omega3. Føler det letter på humøret litt
Litt offtopic, men noe jeg lurte på.
Jeg har aldri fått noen som helst form for nedtur av MDMA. Til og med når jeg tok det to ganger på tre dager merket jeg ingenting.
Jeg driver med idrett på toppnivå i Norge, så er derfor i veldig bra fysisk form og går på diet.
Jeg innbiller meg at det er derfor jeg aldri får noen nedtur.
Har dette ingenting med saken og gjøre, eller tror dere jeg har rett?
Ha en fin helg!
Sitat av Illusious Vis innlegg
Litt offtopic, men noe jeg lurte på.
Jeg har aldri fått noen som helst form for nedtur av MDMA. Til og med når jeg tok det to ganger på tre dager merket jeg ingenting.
Jeg driver med idrett på toppnivå i Norge, så er derfor i veldig bra fysisk form og går på diet.
Jeg innbiller meg at det er derfor jeg aldri får noen nedtur.
Har dette ingenting med saken og gjøre, eller tror dere jeg har rett?
Ha en fin helg!
Vis hele sitatet...
det har nok noe med saken å gjøre ja. en trent person har nok oftere gode nivåer av serotonin og alt det andre man trenger for å ikke kræsje helt av diverse rusmidler

vet at om man er depressiv, så blir kræsjen enda verre. trening er jo antidepressiva i segselv.
Sitat av Illusious Vis innlegg
Litt offtopic, men noe jeg lurte på.
Jeg har aldri fått noen som helst form for nedtur av MDMA. Til og med når jeg tok det to ganger på tre dager merket jeg ingenting.
Jeg driver med idrett på toppnivå i Norge, så er derfor i veldig bra fysisk form og går på diet.
Jeg innbiller meg at det er derfor jeg aldri får noen nedtur.
Har dette ingenting med saken og gjøre, eller tror dere jeg har rett?
Ha en fin helg!
Vis hele sitatet...

Jeg trener meget sjeldent og har heller ikke opplevd noen særlig nedtur. Dette også etter ett idiotisk forbruk på 3 dager(1 pausedag imellom) iløpet av en festival. Meget individuelt ihvertfall. Skal sies at jeg de siste 10 gangene har brukt 5-htp, Melatonin, R-ALA etter endt tur.
Sist endret av snickersogtwist; 19. februar 2016 kl. 17:18.
Sitat av Fuglern Vis innlegg
Hei, tok mdma knips sist helg og fikk en ganske uhyggelig nedtur med mye negative tanker i hodet hele tiden, prøvde å oppføre meg normalt og være sosial, men dette avlet opp flere negative tanker i hodet mitt. Hva mener dere funker best etter en nedtur? Burde jeg vært mer isolert og la tiden gjøre jobben? Takker for gode svar!
Vis hele sitatet...
Nyskjerrig, tok du/brukte du noe annet enn alkohol den kvelden?
Tok bare knips og noen få enheter alkohol(to pils).