Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 5781
Jeg er arrangør av Spillexpo, som hvert år trekker mer enn 15.000 mennesker til Norges Varemesse på Lillestrøm. I år skjer arrangementet 7-9. november.

I forbindelsene med at billettene til Spillexpo nå er ute på Billettservice, så tenkte jeg å høre om dere hadde noen tips til hva som kan gjøre messen enda bedre?

Noen av dere har sikkert vært på Spillexpo i 2012 og 2013... Nå vil vi gjerne ha tips til hva vi kan gjøre for å gjøre Spillexpo enda bedre og enda kulere. Vil dere ha flere spillmaskiner? Bedre mat? Mer air condition? Mer ting som skjer på scenen?

Kom med tanker og idéer, så skal jeg gjøre alt i min makt for å innfri
Nå hgar jeg ikke vært der de tidliggere årene. Men noe som ikke kun handlet om "hva som er nytt" ville vært kult. F.eks. kunne det vært gøy å se på spillhistorie, kanskje utviklingen av konsoller over tid - og hvordan det har forandret spillene. Her er det mange muligheter.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Jeg og en gjeng pleier og dra hvert år, eneste å klage på er i grunn maten, det er litt hinsides og ta 89 for et tørt rundstykke og en varm solo.

Men ellers supert supert, like gøy hver gang!
Frankrikes Solkonge
Jeg var der i fjor som presse, for første gang, med et par andre som var med i 2012. Husker den xboxstanden som sto ute på gulvet. Var milelang kø og dødsvarmt inne i boksen. Vet ikke hvilke regler dere hadde for de som sto inne og prøvde, men det så ikke ut til at køen beveget seg noe særlig. Ellers var det moro å se alt det forskjellige som var fra segway til gamle konsoller og spill til det nyeste av det nye av både spill, konsoller og hardware.
Selg grandiosa. Det tjener du fete penger på og folk liker det.

del opp pizza'en i 4 biter, og selg hver bit for 30 kr?
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av senmord Vis innlegg
Selg grandiosa. Det tjener du fete penger på og folk liker det.

del opp pizza'en i 4 biter, og selg hver bit for 30 kr?
Vis hele sitatet...
Det skulle jeg gjerne ha gjort, men Thon har eksklusive rettigheter til å selge mat på Norges Varemesse. Det er derfor maten alltid er overpriset og dårlig; vi har ingenting med mattilbudet å gjøre. Hadde det vært opp til meg skulle vi satset på økologiske wraps, juice, proteinshakes og vann - men vi har altså ingenting vi skulle ha sagt.

Når det er sagt: Publikum klaget så mye på maten i fjor at vi overbrakte klagene til Norges Varemesse, som igjen la det frem for Thon. De lovet da bot og bedring, så vi får se i år... Jeg tror det blir litt bedre
synes at du burde spesifisere mer enn: "Foredrag av utvikler for multiplayer third-person shooter,Foredrag av utenlandsk spillutviklingsstudio". Sikkert flinke folk, men ikke noe som trekker meg til messen om du ikke nevner hvilke studioer.

Ser også at dere har nm i spill...hvilke???
NM i div spill er også noe jeg håper du satser større på da det har potensiale til å bli det store på messen.

Ellers ser det bra ut.
Var der i 2013 og var stort sett fornøyd. Hva med noen konkurranser med spennende premier? Komplett eller lignende er sikkert behjelpelige med dette. Mulig dere hadde dette sist også?
Mer eSport!
Var ganske fornøyd sist jeg var der. Men alt for lange køer, både for Xbox One og Oculus Rift stasjonene. Men i år er det vel ikke så mange store nyheter av det slaget.
Mer detaljer om hvem/hva som kommer i foredrag og events er bare flott..
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av F4celess Vis innlegg
Var ganske fornøyd sist jeg var der. Men alt for lange køer, både for Xbox One og Oculus Rift stasjonene. Men i år er det vel ikke så mange store nyheter av det slaget.
Mer detaljer om hvem/hva som kommer i foredrag og events er bare flott..
Vis hele sitatet...
Ja, grunnen til at vi ikke har lagt ut så mange detaljer enda skyldes to ting:
  • Det er mange som sier at de skal komme, men ikke selv vet hva de vil komme med. Sony Playstation Norge har f.eks. ikke oversikt over alle planene til Sony Playstation internasjonalt; så først får de beskjed, og så får vi beskjed.
  • Det er mange som har nyheter og andre ting som er hemmelig foreløpig. Noen av disse tingene vet vi om, men kan ikke si - og andre ting er hemmelig for oss også. Det er mange internasjonale utstillere som har reservert stand til et nytt spill, men som ikke vil fortelle oss hvilket spill de kommer til å showcase.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Da braker det snart løs på Norges Varemesse i Lillestrøm

Ref. forslagene ovenfor, så har vi gjort følgende:
  • Økt fokus på e-sport, ledet av Shady - som også arrangerer The Gathering. Her blir det konkurranser i bl.a. DOTA, LOL og Counter-Strike
  • Flere konkurranser; vi har hentet inn goodiebags fra mange av utstillerne, bl.a. Playstation og Xbox. Dette vil vi gi bort i konkurranser (og premiere de av dere som evt. er frivillige)
  • Mer variert program; Alexander Rybak kommer bl.a. for å fremføre 8 bits Nintendo-låter på fele
  • Flere spillstasjoner; Playstation alene stiller med nærmere 50 maskiner, "spillbingen" vil ha 12 maskiner, e-sportsscenen og området rundt vil ha 40-50, osv.. Totalt tipper jeg det blir 2-300 spillstasjoner på Spillexpo. Dette er et bevisst grep for å forsøke å få vekk/ned køene som oppstod i fjor (særlig lørdagen var grusom).

Hvis dere planlegger å ta turen, så kom på fredag eller søndag.. Lørdagen er i prinsippet allerede full og det kommer til å bli TETT!! Vi har utvidet åpningstiden på lørdag frem til kl 19:00, bare for å forsøke å ta unna litt mer - men du får uansett mer spilletid på f.eks. søndag enn lørdag..

Her er noen av titlene du kan spille på Spillexpo:
  • Skytespill i jungelen (kan ikke si navn)
  • FIFA 15
  • NHL 15
  • The Sims 4
  • Battlefield: Hardline
  • +++
blir det salg av rekvisitta som skjerm, mus, tastatur og liknende? jeg skulle til å bestille skjerm i dag, men så tenkte jeg det kanskje blir noe salg på lillestrøm?
Sitat av huap6 Vis innlegg
blir det salg av rekvisitta som skjerm, mus, tastatur og liknende? jeg skulle til å bestille skjerm i dag, men så tenkte jeg det kanskje blir noe salg på lillestrøm?
Vis hele sitatet...
Høres sånn ut ivertfall...

Komplett.no stiller med en innholdsrik stand og vil arrangere konkurranser og give-aways til de fremmøtte.
Det blir også anledning til å kjøpe og konfigurere din neste gaming-maskin, med kyndig bistand fra Komplett.no og med lokal levering.
Vis hele sitatet...
Kilde: http://www.spillexpo.no/kunngjoringe...til-spillexpo/

[EDIT:]

Komplett har lagersalg akkurat nå:

Lagersalget varer til 16. november eller så lang lageret rekker.
Vis hele sitatet...
Kilde: https://www.komplett.no/k/kcf.aspx?id=12519

Anyways, i fjor hadde komplett en liten butikk på spillexpo, gjetter på at det er samma opplegget i år også: https://www.youtube.com/watch?v=kmcny8AVvJM

Sitat av huap6 Vis innlegg
blir det salg av rekvisitta som skjerm, mus, tastatur og liknende? jeg skulle til å bestille skjerm i dag, men så tenkte jeg det kanskje blir noe salg på lillestrøm?
Vis hele sitatet...
Skjermer vil vi ikke ha for salg på SpillExpo, men mus/tastatur/headset ol. har vi et bredt utvalg av. Husk at bestiller du en skjerm så har vi fri frakt også.
Vis hele sitatet...
Kilde: Komplett.no på facebook
Sist endret av Turbolego; 4. november 2014 kl. 09:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.