Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1732
BergenUnderground
Noen som vet om noen bra steder i Bergen, som ikke er grist til av narkomane?
Likte du ikke svarene du fikk i den andre tråden?

Det er veldig få her inne som deler posisjonene åpent på nett av frykt for hærverk etc, så du fikk overraskende mange svar på den forrige tråden.
Et lite tips er å lese gjennom gamle tråder, for så og sende PM med forespørsel.
En fordel er å ha skapt egne tråder for å vise din seriøsitet, det øker sjansen for at noen svarer.
BergenUnderground
Trådstarter
Takk for tipset
Sitat av UrbanBærgen2013 Vis innlegg
Takk for tipset
Vis hele sitatet...
Vi kan lære av svenskene, som la åpent ut posisjonene på nett.
I slussen i Stockholm så endte det med en trettenårings død og full gjenmuring.
Det tagges, dumpes søppel og flyttes inn.

Men du kan få flere letetips.
Finn.no har historiske bilder, i Bergen får du flyfoto fra 1951, absolutt verdt en titt: http://kart.finn.no/?lng=5.32393&lat...39358,r,Bergen

Gamlinger elsker å prate om gamledager og kan ha mye tilby.
Internett, relevante søkeord kan føre deg rett til målet.
Biblioteket har mye spennende, der kan du får et eksempel.

For noen år siden bodde jeg på Stovner i Groruddalen.
Der gikk jeg på biblioteket og fant en liten gjennomgang gjort av en historiker.
Der snublet jeg over en historie om en konge som for 800 år siden var på jakt etter røvere som hadde okkupert Oslo i flere uker.
Jakten gikk med båt opp Alnelva og fra Haugenstua til Lørenskog ble båtene trukket gjennom den samme kløfta jeg pleide å gå til toget.
1000 mann brukte 3 dager på å trekke 35 skip gjennom denne kløften.

Ikke akkurat ue, men en tur til toget ble aldri den samme.

Jeg fant også en diger festning nedbrent og rasert av svenskene 1716, så rasert og gjengrodd at det er et dårlig ue-objekt.
Dette vet jeg fordi jeg har sjekket hele området

Du som bor i Norges kanskje mest spennende by, hansabyen, vikingebyen Bergen, vår gamle stolte hovedstad, ut og let!
Man kan også finne veldig spennende steder ved å sammenligne de forskjellige kartene oppigjennom årene (f.eks. på 1881.no). På visse kart er enorme områder i Bergen helt photoshoppet bort (og ser ut som skog), imens de på neste kartrevisjon er synlige igjen.
BergenUnderground
Trådstarter
Takk for den flotte Fortellingen din, har vært flere steder i Bergen som jeg ikke har lagt ut ennå. Leter er jeg flink til fra før etter å vært stor fotograf av Street Art rundt om i verden. Finner nok ut en del etter vært, problemet er at de fleste gamle steder i Bergen som er ubebodd har blitt bebodd igjen av Narkomanne og Uteliggere som betyr et hav av sprøyter.
Sitat av JohnMichael Vis innlegg
Man kan også finne veldig spennende steder ved å sammenligne de forskjellige kartene oppigjennom årene (f.eks. på 1881.no). På visse kart er enorme områder i Bergen helt photoshoppet bort (og ser ut som skog), imens de på neste kartrevisjon er synlige igjen.
Vis hele sitatet...
Jeg har moret meg stort med gule sider.
Hvis jeg har lurt på om forsvaret gjemmer seg bak noe, så får jeg det bekreftet hvis bygget er borte på gule sider.

Men jeg har samtidig vært litt irritert, at de som passer på landets militære hemmeligheter ikke har forstått at ting også må slettes på hybrid det blir liksom litt facepalm når området er dekket av skog på flyfoto når hybrid legger inn veier og bygninger.

Forsvaret har nå oppdaget blunderen og rettet de objektene jeg har sjekket.
Litt dumt å sladde tårnet på røverkollen når det kan ses fra tusenvis av stuevinduer og 10 mils hold, for å la skyggen stå igjen alene
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Jeg har moret meg stort med gule sider.
Hvis jeg har lurt på om forsvaret gjemmer seg bak noe, så får jeg det bekreftet hvis bygget er borte på gule sider.

Men jeg har samtidig vært litt irritert, at de som passer på landets militære hemmeligheter ikke har forstått at ting også må slettes på hybrid det blir liksom litt facepalm når området er dekket av skog på flyfoto når hybrid legger inn veier og bygninger.

Forsvaret har nå oppdaget blunderen og rettet de objektene jeg har sjekket.
Litt dumt å sladde tårnet på røverkollen når det kan ses fra tusenvis av stuevinduer og 10 mils hold, for å la skyggen stå igjen alene
Vis hele sitatet...
"Military intelligence is a oxymoron."
Men samtidig, så er det vel ikke naboene de prøver å skule ting ifra, det er vel heller for at diverse utland ikke skal få alt gratis servert på sølvfat..
var ute å gikk på gamle jernbanetraseen mellom nesttun å hop, kom over et hus som så veldig forlatt ut, http://kart.gulesider.no/m/nlN2s håper du kan se det på linken, på bldet er det vedlikeholdt men det var det ikke for noen uker siden.
Sitat av losjien Vis innlegg
var ute å gikk på gamle jernbanetraseen mellom nesttun å hop, kom over et hus som så veldig forlatt ut, http://kart.gulesider.no/m/nlN2s håper du kan se det på linken, på bldet er det vedlikeholdt men det var det ikke for noen uker siden.
Vis hele sitatet...
Ifølge Kapaks er det iallefall et aktivt PSTN-abonnement der, så noen betaler iallefall for fasttelefoni der..