Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2638
Hei,
Har lest på freak en stund, og kom nylig over et problem, så her kommer mitt første innlegg

Hadde lenge lyst til å prøve MDMA, og i høst kom den perfekte muligheten da jeg dro på hyttetur med noen kompiser. Vi kjøpte MDMA ev en ukjent dealer, som vi hadde fått hendvendt fra gode kilder, i tillegg til et godt parti grønt. Hadde ikke muligheten til å få testa det denne gangen. Vi var en gjeng på 7 gutter, alle utenom meg med grei erfaring med stoffet. Vi startet med å spise 02 hver, og jeg ventet på opplevelsen alle hadde beskrevet som pure happyness osv. Jeg er en nokså stor gutt, så kicket inn for meg sist.
men.
Det knocket meg aldri ut som det gjorde for de andre. Hadde en veeeeldig fin opplevelse, og kjente alle MDMA-traitsene som jeg hadde fått beskrevet. Men det var ikke samme halleluja-opplevelsen som de andre hadde opplevde. De kunne også se på meg at jeg ikke tok av helt. Tok så 01 til etter en time eller to, etterfulgt med at par feite jonere. Dette fungerte heller ikke særlig. Downern var jo kjip den, som folk sa, så den fikk jeg hvertfall kjenne på.

Fast forward til et par dager siden (2,5 månder etter sist gang). Denne gangen tenkte jeg å ta litt mer, og håpet å breake mer through. Settingen var fin, i et stort hus med boblebad, basseng åssån (litt midre kose-setting enn sist gang). Kjøpte fra en dealer vi kjente godt og kompisene hadde fått mye godt av før. Hadde skaffet EZ kit, og det slo ut som MDMA da vi testet. Etter droppet på 02 tok det godt over en time, så begynte jeg å kjenne det. Men det ble liksom aldri noe mer enn det. Hadde det veldig chill åssån, men var ikke på lang nær så sykt som det "skal være". Tok ca 1-2 timer senere 02 til, og kastet opp ca 10-15 min etter droppet. Tror nok jeg kastet opp store deler av droppet, fikk hvertfall ikke noe stor virkning utover det lille jeg allerede kjente fra førstedroppet. Hadde så godt som ingen downer etter dette, med unntak av å kjenne det i kjeven og hjernen.

Det jeg lurer på er hva som kan gjøre at det ikke fungerer like godt for meg som for andre, og hva jeg kan gjøre? Enda større dose? 04 på en kveld skal jo egentlig være ganske heftig, spesielt for en nybegynner som meg. For øvrig er jeg 20 år, mann, ca 194 cm, 85 kg og går ikke på noe medisin. Har tidligere prøvd sopp (which i love), og røyker grønt hver dag.
Emma er veldig avhengig av set og setting. Sitter du med 7kompiser og chillern så blir hele greia veldig chill, drar du ut på party så blir det veldig party.
I tillegg overdriver ofte folk hva man kan forvente, jo du blir happy og glad men det er ikke såååå ekstremt hver gang ass. noen ganger klaffer det bare der alt og alle har det ekstremt fett og det blir en kveld man forteller om årevis etter, mens andre ganger så er det bare en veldig hyggelig kveld.

Ikke stress noe med det du, liker du stoffet så tar du det når det passer. Liker du det ikke så lar du være. Men hvis du jager den magiske enmafølelsen så kommer du aldri til å bli fornøyd; det er bare noe som skjer.
Kan rett og slett være at vennene dine slapp deg mer løs da ikke gikk å funderte på effekten hele tiden?
Må bare kose seg i øyeblikket og ikke vente på at det blir "slik en kompis sa".

Kaste i seg større doser for å jage etter dette høres hvertfall ut som en dårlig ide.
Rusmidler fungerer jo veldig inviduelt fra person til person. Jeg er 182cm høy og 120kilo. Og om jeg dropper over 300mg så kaster jeg opp, holder lenge med 200mg til meg. Jeg tror du har for høye forhåpninger. Hold deg til rene psykadelika, sånn som sopp. Tror det er tingen din
Sitat av Narkotikum Vis innlegg
Hold deg til rene psykadelika, sånn som sopp. Tror det er tingen din
Vis hele sitatet...
Lyn fra klar himmel.

Som de andre sier TS, ikke kast i deg større og større doser for å jakte effektene kompisene dine beskriver, ta emma'en og bare kos deg. Slipp deg løs, kos litt med de i rundt deg, sett på god musikk og dans litt. Plutselig innser du hva du faktisk liker med stoffet, istedenfor å jakte på noe du tror du vil like.

Edit; Altså, man kan ikke si at "ren" psykadelika er tingen for noen utfra et slikt innlegg.
Sist endret av SoppVandreren; 18. januar 2017 kl. 21:18.
Tror alle undervurderer set og setting. Jeg har fått en helt supernydelig kveld med 120mg og en equally shitty kveld med latterlige mengder. Tok 0,2 av samme batch jeg hadde hatt det perf på noen mnd tidligere, men da var set og setting crap, så det ble ikke det samme i det hele tatt. Ble nesten ingen eufori
Virker som folk egentlig ikke bryr seg noe særlig om setting eller mengde.
De hiver innpå, uvitende med alt for store forhåpninger fordi ''en annen venn tar så mye'' eller fordi de ''leste at 1 kar sa så så mye var grei dose''.

Gå heller det lille ekstra skrittet for å gjøre turen bedre.
Tenn noen stearinlys (kanskje du har noen rgb ledstrips liggende)
Gjør klar musikken i forveien så du slipper å bruke en halvtime på å skifte en sang/mix
Heng opp noe som kaster litt skygger.
hver ute i naturen.
Det er virkelig bare fantasien som setter grenser og det er virkelig verdt tiden det tar å fikse opp settingen.
Sitter man 7 stoners som såvidt orker å flytte på ræva så er det jo ikke rart man ikke får noe særlig effekt.

Å teste stoffet for om det er MDMA gir deg bare et svar på om det inneholder MDMA, ikke hvor mye eller hva annet som er blandet inn.
Det kan være 20% MDMA og 80% noe annet for alt dere vet, uansett hvor godt dere kjenner dealern eller ikke.

Selvom du tar MDMA er det jo ikke sikkert du merker alle effektene av den batchen med MDMA.
Prøv heller igjen senere, ikke tenk over hva slags effekter du skal få eller vil få og mest av alt, få istand bedre setting i omgivelsene dere velger å ture i.
OT: Bare jeg som synes piller har en ubehagelig come up? Med pulver er det en jevn opptur med lite eller intet ubehag, mens med piller sitter jeg og er kvalm og bare venter på når helvette er over. Alltid 2-3 mnd pause og kansje lenger mellom hver gang
En stor gutt trenger en større dose. Tror det kan være der problemet ligger, da setting virker kjempebra.

Jeg hadde for ørvrig en lginende opplevelse forrige helg. Det skjer en gang i blant. Vanligvis så skal man ikke kunne stoppe effekten ved å "fundere" for mye i min erfaring, men det avhenger selvsagt av dose.

Jeg er alltid en stor motstander av større doseringer MDMA, men i og med at du ikke har erfart effekt ved tidligere doseringer på samme nivå som kompisene dine, ville jeg vurdert å ta det de tar x 1.5 - men med en times mellomrom.

Når du først kjenner den skikkelige effekten så vet du det, og det er noe alle med interesse burde erfare en gang

En annen ting; veldig mange slags rusmidler eller medisiner tatt i forkant av MDMA, kan spora av rusen helt. På en måte jeg personlig ikke har erfart skjer med andre rusmidler. Det gjelder ikke alle, men en del, så om du går på medisiner er det noe å være obs på.
Sist endret av Picard; 19. januar 2017 kl. 09:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Takk allesammen! Hyggelig å få så mange og bra svar på første innlegg

Enig i at psykadelika nok er min ting. Jager heller den interessante psykadelika-opplevelsen enn den euforiske effekten av andre drugs. (MDMA regnes vel som psykadelisk men dere skjønner)

Tror mye dere sier om setting er riktig. Den var egentlig veldig bra begge ganger, og tror egentlig aldri jeg kommer til å prøve det ute på byen eller lignende. Jo mer kosete jo bedre for min del In the end tror jeg nok opplevelsene mine koker ned til det dere sier om forventninger. Hadde tross alt tilbragt de siste 9 månedene med en guttegjeng som nettopp oppdaga MDMA, så var nok litt hype der. Den første gangen jeg tok sopp hadde jeg ikke lest meg opp eller noe, og forventningene var at det skulle være som weed med en liten ekstra twist. Det smalt da for å si det sånn, så kan være det noen gang er en fordel å ikke ha fått hørt så aaalt for mye om det.

Neste gang tror jeg at jeg prøver 03 fra starten av i en rolig hytte/sofa-setting, så evt dropper andredroppet. Vurderer også evt. Candyflip eller knips
Sitat av PleasureMonkey Vis innlegg

Det jeg lurer på er hva som kan gjøre at det ikke fungerer like godt for meg som for andre, og hva jeg kan gjøre? Enda større dose? 04 på en kveld skal jo egentlig være ganske heftig, spesielt for en nybegynner som meg. For øvrig er jeg 20 år, mann, ca 194 cm, 85 kg og går ikke på noe medisin. Har tidligere prøvd sopp (which i love), og røyker grønt hver dag.
Vis hele sitatet...
Det er en del medisiner som ødelegger MDMA-Opplevelsen.
Bruker du antidepressiva?
Aldri gått på noe medisin
Til neste gang, les deg godt opp her: http://www.rollsafe.org/

Og nei, størrelse på kroppen har ikke så mye å si når det gjelder MDMA.
For many drugs, weight has a high impact on dosage. Weight does not have a high impact on dosage for MDMA.
Vis hele sitatet...